FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: piotrbielsko w Październik 27, 2010, 23:44:20 pm
-
Witam otóż mam taki problem.Odpalam auto i daje grzanie a tu nic dzieje się za to coś takiego,w krótkim czasie wskazówka idzie do 90 stopni i jest zimne powietrze i potem powoli spada i wtedy daje lekko ciepło,po czym staje na ok 50 stopni i znów do 90 stopni i znów zimne powietrze a momencie spadania wskazówki jeszcze cieplejsze .Nie wiem o co chodzi:((((co może być tego przyczyną????Zaznaczam że nie przekracza 90 stopni,spada to daje ciepło,podnosi sie zimno wieje.wariuję od tego????????????
-
Wydaje się, że jest za mało "wody" w układzie. Układ jest zapowietrzony i rownież bardzo możliwe jest, że termostat nie jest sprawny.
-
Wydaje się, że jest za mało "wody" w układzie. Układ jest zapowietrzony i rownież bardzo możliwe jest, że termostat nie jest sprawny.
Może to głupio zabrzmi :) wystarczy zwykłej wody dolać???i
-
Może to głupio zabrzmi :) wystarczy zwykłej wody dolać???i
Nie obraź się ale tak zabrzmiało. Dolej tego co masz aktualnie w układzie - różowe to borygo, niebieskie to chyba petrygo, a jak dziwne bezbarwne to pewnie woda - zwykła może być o ile kamienia się nie boisz. Ja bym wolał destylowaną dolać. Poza tym - zima idzie... woda lubi zamarzać.
-
to rozwiązanie tymczasowe do 10 listopada wtedy kupie płyn dlatego się pytam:)
-
przeszedłem dokładnie to samo parę dni temu okazała się wywalona uszczelka pod głowicą i dmuchała kompresja na układ chłodzenia i od razu ci powiem że to co inni piszą o zmianie termostatu korków czyszczeniu układu itp. nic nie daje bo płyn wywala do zbiorniczka wyrównawczego w efekcie czego nie ma prawie płynu w silniku i nie może grzać bo nie ma czym...
po wymianie u mnie od razu nawet na nie do końca ciepłym silniku można sobie saunę w środku zrobić bo tak grzeje a i silnik jest dużo mocniejszy i płynniej chodzi bo wcześniej palił w pełni tylko ma 2 i 3 cylinder na 4 w ogóle a na 1 czasami na wyższych obrotach....
Pozdrawiam :D
-
ehhhh mam problem z ogrzewaniem, silnik nagrzewa się dobrze (tak tak karton w chłodnicy) parownik jest też dobrze ogrzany, a w środku raz zimno raz ciepło, wydaje mi się że to wina zaworu nagrzewnicy, albo samej nagrzewnicy..... drugi problem to intensywność nadmuchu niby wszystko jest czyste w środku ale wieje jakby chciał a nie mógł......
-
Cześć wszystkim mam małe pytanko nie dawno wymieniłem nagrzewnice w polonezie caro z 94r i mi nie grzeje a silnik nagrzewa sie dobrze i parownik tez jest dogrzewany dobrze. Pomóżcie mi proszę co mam zrobić? Pozdrawiam
MLODY KINOL
-
Co znaczy nie grzeje ?
Nagrzewnica jest gorąca ?
-
Czy mogę wlać ocet do układu chlodzenia? Na niedlugi czas - ileś tam km (nie wiem tez na ile). Wkurza mnie juz ten uklad chlodzenia ;/ obawiam sie ze jest caly zasyfiony, a zwlaszcza chlodnica. Oprawca tak robił - gdzies wyczytałem.
Czy sa jakies skutki uboczne tego? Pompe wodna moze szybciej trafic szlag?
O zaworek nagrzewnicy sie nie boje - bo mam kulowy :)
Pojezdzilbym troche z plynem zmieszanym z octem i pozniej spuscil i zalał swiezym płynem.
[ Dodano: 28 Gru 2010 19:59 ]
w tamtej pompie co była miałem takie łopatki jak tu:
http://allegro.pl/pompa-wody-freelander-rover-25-45-75-100-200-400-i1346912246.html
zmienilem na taka ktora ma lopatki jak te: http://allegro.pl/pompa-wodna-rover-75-land-rover-i1383579620.html
Przy zmianie na ta druga mam cyrki z temperatura... czyzby była za mało wydajna? Sa 2 rodzaje tych pomp?
-
cześć wam jeszcze nie sprawdziłem czy robi się gorąca nagrzewnica bo trochę jest rozbierania ale węże do nagrzewnicy są ciepłe jak patrzyłem. To mam rozebrać i sprawdzić czy nagrzewnica robi się gorąca? czy jak rozbiorę to mam druga kupić? :( czy wystarczy jakoś ja odpowietrzyć? pozdrawiam
MLODY KINOL
[ Dodano: 28 Gru 2010 21:17 ]
A Z TYM GRZANIEM TO CHODZIŁO MI ZE NIE MAM OGRZEWANIA W POLDKU TYLKO LECI ZIMNE POWIETRZE A NIE RAZ TYLKO TAKIE LETNIE POWIERZE
MLODY KINOL
-
za rurkę do nagrzewnicy gołą łapą złap przy 90 stopniach na wskaźniku ... jak krzykniesz "O K****Wa... to znaczy żę sie do nagrzewnicy dociera/
Wąż jest metalowy, jak zanurkujesz pod schowek to go zobaczysz.
-
No własnie u mnie jest teraz to samo, nagrzewnica jest gorąca przewody wszystkie tez a jednak czasem wieje ciepłe powietrze a czasem zimne, oczywiscie gdy silnik jest nagrzany i ma jakies 86-90*
-
Pojezdzilbym troche z plynem zmieszanym z octem i pozniej spuscil i zalał swiezym płynem.
jeśli nagrzewnica zasyfiona to nic nie da. w swoim pojeździe wielokrotnie płukałem i nie pomagało. nagrzewnicę się rozbiera i czyści lub wymienia. płyn zawsze popłynie tam gdzie mu łatwiej więc jak jest kilka rurek całkowicie zapchanych to żaden środek czyszczący tam nie dotrze.
No własnie u mnie jest teraz to samo, nagrzewnica jest gorąca przewody wszystkie tez a jednak czasem wieje ciepłe powietrze a czasem zimne, oczywiscie gdy silnik jest nagrzany i ma jakies 86-90*
sprawdź kierownice powietrza bo może część powietrza omija nagrzewnice
-
kierownice? nie czaje co mam sprawdzic
-
w obudowie nagrzewnicy są takie klapki sterujące powietrzem
-
Jestem w temacie bo dzisiaj to rozbrajałem.
Sprawa jest taka. Odpalasz poldona, niech sobie chodzi.
Sciągasz prawą stronę deski rozdzielczej tą ze schowkiem.
Tam zobaczyyysz taką dużą czarną puchę przykręconą u góry na dwie nakretki na klucz 10, u dołu do ścianki działowej też na 2 dziesiątki.
CUDEM, swoimi sprytnymi łapkami wyciągasz to odłączając wcześniej przewody od dmuchawy.
Przekręcasz ogrzewanie z zimnego na ciepłe i obserwujesz ruch klapki od nagrzewnicy. Powinna się CAŁKOWICIE ZAMYKAC I OTWIERAC.
jeżeli tak jest- sprawdzasz dalej- w tym czarnym bałaganie co to go przed chwilą wyciągnęłeś. Podłączasz przewód z cisnieniem i patrzysz czy steruje klapką- jeżeli nie- wiesz co się popsuło.
Tak było w plusie.