FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: fizzy87 w Październik 30, 2010, 16:02:33 pm
-
Witam ! Tak jak w temacie gdy silnik osiągnie ok 80 stopni zaczyna sie wycie na skali obtorow ok 2; 2,5. Taki sam dzwiek jest przy odpaleniu zimnego silnika przez kilka sekund. Wiecie co to może być ?
-
Dołączam się do pytania, również mam taki dźwięk po odpaleniu przez chwilę a potem się uaktywnia w wyżej opisanym zakresie obrotów, gdy owe obroty spadają, szczególnie słyszalne gdy auto się toczy na biegu i obroty powoli maleją.
-
pewnie zawór ciśnieniowy na pompie oleju
-
tez to mam....konsekwencje?
-
konsekwencje?
No właśnie konsekwencje... Kontrolka ciśnienia oleju mi się wtedy nie zaświeca więc chyba nic złego się nie dzieje ? Duzo roboty by to wyleczyć ? :P
-
Jak zimny silnik, to normalne i konsekwencji, mimo intensywnej eksploatacji ja jak i zapewne inni koledzy nie stwierdzili. W czasie jazdy nie spotkałem się z tym.
-
A jak działa ten zawór i co on powoduje - że olej gdzieś ucieka czy co? Bo u mnie jak odpalam na zimnym i czasami na ciepłym coś jakby się ładowało. Dźwięk to takie wycie, które rośnie w siłę by nagle się urwać. Jakby coś się rozpędzało. To może być ten zawór?
-
A jak działa ten zawór i co on powoduje - że olej gdzieś ucieka czy co? Bo u mnie jak odpalam na zimnym i czasami na ciepłym coś jakby się ładowało. Dźwięk to takie wycie, które rośnie w siłę by nagle się urwać. Jakby coś się rozpędzało. To może być ten zawór?
o tym wlasnie mowa...tylko niektorzy ten dzwiek maja takze podczas jazdy :)
-
Dodatkowo teraz jeżdżąc po mieście zauważyłem, że jak spokojnie jadę to wycie nie występuje. Występuje natomiast jak butuję do 5000-5500 obr/min. Poza tym, zauważyłem również, że jak wyjmę bagnet po rozgrzaniu silnika i zgaszeniu, że są takie malutkie pęcherzyki powietrza na tym oleju na bagnecie... Normalne to ? :P
-
jak butuję do 5000-5500 obr/min
Mój więcej jak 4K nie widział, ciekawe czy w ogóle tyle osiąga :D
A co do problemu, zauważyłem również, że jak wyjmę bagnet po rozgrzaniu silnika i zgaszeniu, że są takie malutkie pęcherzyki powietrza na tym oleju na bagnecie...
Olej wtedy musi być mocno spieniony. Czy mowa o zaworze spustowym pompy oleju?
-
Pompa oleju - nic groźnego. W sumie.. norma.
-
wymień olej na nowy i będzie spokój.
-
wymień olej na nowy i będzie spokój.
Zgadza się.Na przepracowanym,ten objaw wycia jest normalką.U mnie zaraz po wymianie oleju ten objaw nie występuje. Dopiero po jakimś pół roku eksploatacji zaczyna się pojawiać wycie,ale tylko podczas rozruchu.Podczas jazdy nie występuje
P.S.
Ja wymieniam olej w silniku raz do roku bez względu na ilość przejechanych km. U mnie to wychodzi poniżej 10000 km.
-
wymień olej na nowy i będzie spokój.
wymień olej na nowy i będzie spokój.
Zgadza się.Na przepracowanym,ten objaw wycia jest normalką.
Dokładnie, mam to samo jak olej ma więcej niz 8-9 miesięcy. Roczna wymiana oleju pomaga. Nie należy sie tym przejmować tylko zmienić raz w roku albo co 10 tys km olej w silniku i tyle.
-
Ja olej zmieniłem w kwietniu, troszkę ponad 7000km zrobiłem na nim. Zalałem ELF 10W40. Wymiany oleju w tym silniku już nie planuję. Aby do wiosny pojeździł. A takie wycie w czasie jazdy pojawiło się jakieś 2000km temu. Możliwe, że olej się tak szybko "zużył" ?
-
Na to wygląda,że te wycie zależy na jakim oleju się jeżdzi.Bo u mnie np. jak jeżdziłem na Mobil 1 0W/40 to pamiętam wycie nastąpiło szybciej ,niż np. teraz kiedy jeżdżę na Orlen Platinium 0W/30. bo po zalaniu go na początku września na razie mi nic nie wyje.Wychodzi na to .że im wyższej klasy olej tym mniej wyje :!: :?:
-
castrol 10W40 magnatec - wylo po 4k gdzies
shell 15w40 (ten lepszy zolty) - narazie 5k i nic
-
ja jeżdżę na półsyntetycznym lotosie 10w40 i wycie nastąpiło po 10 tys
-
Wydaje mi się, że nie ma zasady.
Mój poprzedni caro plus jeździł na Lotosie 10W40 i nie wył nigdy, nawet po odpaleniu. Aktualny caro plus wyje czasami po odpaleniu. Atu plus też czasami wyje po odpaleniu. Obydwa również jeżdżą na lotosie 10W40.
Caro GLE wyje po odpaleniu, jeździ na lotosie 15W40.
Żaden nie wył nigdy w czasie jazdy, nawet gdy olej robił się stary. Staram się zmieniać co 10-12 tys. km. Wycie przy odpalaniu występuje również na świeżym oleju.
-
Mi wyje czasami po odpaleniu jak go kupiłem nic nie wyło.Wymieniłem olej na Lotos 10W40 przy 147tys Km a po 6K od wymiany zaczeło własnie czasem wyc po odpaleniu przez chwile.