FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: punisher w Październik 31, 2010, 21:00:23 pm
-
Cześć chłopaki. Proszę dziś Was o radę na temat zaciętego/niesprawnego wskaźnika ciśnienia oleju. Mam poloneza model `91"przejściówkę"więc zegary projektu pierwszego poloneza. Od zakupu auta wskaźnik ciśnienia oleju nie działał (wskazuje mniej niż zero), natomiast kontrolka ciśnienia oleju działa - jak motor nie pracuje świeci się na czerwono, jak chodzi wyłacza się - więc prawidłowo.
W który miejscu czujnik ciśnienia oleju jest przymocowany do silnika? Gdzie przebiega linka? Czy mogę doprowadzić tą wskazówkę do stanu używalności bez rozkręcania zegarów? Co może być powodem że wskazówka nie działa?
-
W mojej przejściówce (rocznik 1990) miałem taką samą sytuację. Okazało się że w tym samochodzie nie było czujnika ciśnienia oleju (a czujnik niedostatecznego ciśnienia był). Wydaje mi się że fabryka tego nie montowała w przejściówkach. W książce Morawskiego znalazłem że oba czujniki powinny być zamontowane na rozgałęźniku w kształcie "Y" wkręconego w miejsce zamontowanego czujnika (czyli tam gdzie teraz masz czujnik przychodzi "Y" i w niego wkręcone są 2 czujniki). Nie wiem czy w przejściówce jest odpowiedni kabel w wiązce.
-
(http://img828.imageshack.us/img828/9421/beztytuudfa.th.jpg) (http://img828.imageshack.us/i/beztytuudfa.jpg/)
A może wskazówka się zagięła i ją blokuje ?
-
Albo to co ja miałem kabelek spadł od wertepów. Zobacz czy jest kabelek podpięty do tej gruszki ;)
-
Gruchę czy samą czujkę ?
-
Gruchę bo czujnik niedostatecznego ciśnienia działa ale wskazówka leży...
-
wawrzyniec, nie mogę się do końca z Tobą zgodzić, ja też mam przejściówkę i miała ona fabrycznie "gruszkę" do wskaźnika wychyłowego, w wiązce kabel też jest i działało toto.
Obecnie mam zegary z rovera i tego wskaźnika nie mam. Caro też miało ten czujnik (OHV), plusy już nie. Gruszka z tego co pamiętam to pasuje też od łady.
-
A ja mam jeszcze "dziwniejszy" patent czujka pod kol. ssącym, a grucha przy filtrze oleju, zawsze miałem na trójniku pod kol. ssącym.
(http://img201.imageshack.us/img201/7866/img0959m.th.jpg) (http://img201.imageshack.us/i/img0959m.jpg/)
-
W moim też jest koło filtra i to na pewno było tak od nowości.
-
A ja mam jeszcze "dziwniejszy" patent czujka pod kol. ssącym, a grucha przy filtrze oleju, zawsze miałem na trójniku pod kol. ssącym.
mam w domu silnik 1.6gle i tez ma czujnik na kontrolkę pod kol. ssącym a ten na wskaźnik przy filtrze.Były różne wersje.To tak jak z licznikami jedne miały skalę do 5 a drugie do 6.Co do wskaźnika to rzadko pokazuje dobrze.Te czujniki są po prostu badziewne,najlepiej zamontować sobie wskaźnik mechaniczny.U siebie w Roverku mam zamontowany na razie pod maską do okazyjnej kontroli ciśnienia,ale mam w planach instalację wskaźnika w kabinie,tylko takiego podwójnego od Stara.Będzie pokazywał ciśnienie oleju i paliwa :roll:
-
Cześć chłopaki. Proszę dziś Was o radę na temat zaciętego/niesprawnego wskaźnika ciśnienia oleju. Mam poloneza model `91"przejściówkę"więc zegary projektu pierwszego poloneza. Od zakupu auta wskaźnik ciśnienia oleju nie działał (wskazuje mniej niż zero), natomiast kontrolka ciśnienia oleju działa - jak motor nie pracuje świeci się na czerwono, jak chodzi wyłacza się - więc prawidłowo.
W który miejscu czujnik ciśnienia oleju jest przymocowany do silnika? Gdzie przebiega linka? Czy mogę doprowadzić tą wskazówkę do stanu używalności bez rozkręcania zegarów? Co może być powodem że wskazówka nie działa?
To nie wskazówka, a czujnik (gruszka ja to nazywają koledzy w postach powyżej) nie działa, ewentualni odpiął się kabel. Lokalizacja pod kolektorem ssącym lub przy filtrze. Generalnie jeżeli nawet czujnik działa, to i tak pokazuje to co chce.