FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: et22 w Listopad 08, 2010, 18:36:41 pm
-
Czy może mi ktoś opisać w jaki sposób rozpiąć a później spiąć zawory a dokładniej pierwszy zawór wydechowy ,potrzebuje wymienić w nim sprężynę wewnętrzną ponieważ jest pęknięta i ten klekot już mnie denerwuje. Głowice mam założoną na silnik. Oczywiście jednostka to OHV 1.5
-
Sznurka napchaj do cylindra tak ze 2-3 metry :) żeby zawór nie wpadł do środka...
Weź rurkę o średnicy podobnej do górnej sprężyny zaworu, z wycięciem jak "szufelka do cukierków" naciskasz... a druga osoba wyciąga zamek.
-
w maluchu to brało się rurkie pustą w środku o odpowiedniej średnicy przykładało się ją od góry młotkiem pach i zamki same wyskakiwały bez kombinacji nie wiem czy to dobra technika, ale działała :P
-
Dobra a jak spiąć to wszystko żeby działało ?
-
Ja w swoim Poldoroverze zawory rozpinałem za pomocą nasadki bodajże nr 22, krótkiej przedłużki oraz obucha siekierki, którą znalazłem na balkonie.
Jak je będę spinał, tego jeszcze nie wiem, ale chyba trzeba będzie się wyposażyć w jakiejś odpowiedniej średnicy rurkę z wyciętym okienkiem. Sprężyny w tej głowicy udzie ucisnąć brzuchem, ale w końcu od czego jest ścisk stolarski, który posiadam. Nasadka już do tego się nie nada, bo nie będzie jak założyć połówek zamków zaworów.
Najgorsze jest to, że mam szesnaście razy zabawę do powtórzenia, a zaworki dotarłem już w sierpniu, zaraz będzie z pół roku, a jeszcze tego nie poskładałem.
-
Chyba jednak łatwiej będzie zdjąć i przy okazji wymienić też uszczelniacze. Ale dzięki za porady ! ;)