FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: punisher w Listopad 10, 2010, 19:11:37 pm

Tytuł: Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
Wiadomość wysłana przez: punisher w Listopad 10, 2010, 19:11:37 pm
Cześć. Czy ktoś widział gdzieś porównanie lub ma taką wiedzę aby krótko i na temat nam opisać jakie są kolejne generacje instalacji LPG, ich zalety i wady? Oraz taka kwestia - które generacje potrafią odpalać wyłacznie na gazie bez użycia PB.
Tytuł: Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 11, 2010, 16:37:50 pm
kazda gen. moze odpalac awaryjnie na gazie ,ale tylko V (i IV za niedlugo) jest do tego przystosowana konstrukcyjnie ,
w miare wzrostu numerkow w generacjach ,rosnie ich zaawansowanie techniczne ,a wiec poziom skomplikowania ,
im gen wyzsza (bez V) tym wieksza jej zazleznosc od ukladu zasilania paliwem ,wiec proces zasilania coraz bardziej zbizony do benzynowego - przejmujac jego zalety i wady w calym spektrum ,
wraz z wyzsza gen. powinno spadac zuzycie paliwa ,ale praktyka pokazuje ,ze jest roznie w tym aspekcie
Tytuł: Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
Wiadomość wysłana przez: Mardas#1946 w Listopad 11, 2010, 17:01:51 pm
Cytat: "KGB"
kazda gen. moze odpalac awaryjnie na gazie ,ale tylko V (i IV za niedlugo) jest do tego przystosowana konstrukcyjnie ,

 No właśnie .Awaryjnie !!!!!!!!!! bo tak, na dzisiaj jest to przewidziane.A nie do normalnej eksploatacji.Przynajmniej ja tak uważam. :D
Tytuł: Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
Wiadomość wysłana przez: punisher w Listopad 11, 2010, 21:48:13 pm
Chłopaki - czym się różni w praktyce awaryjne odpalanie na gazie od normalnego odpalania? Czyli w moim wozie ja, poprzednik i przedostatni właściciel przez ostatnie 3 lata odpaliśmy wóz awaryjnie? Jaką mogę mieć generację LPG mając LOVTEC i gaźnik? I/II?
Tytuł: Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
Wiadomość wysłana przez: utek w Listopad 11, 2010, 21:52:06 pm
Raczej I gen, chyba ze masz sondę lambdę. Ale raczej jej nie masz, wiec tylko I gen.
Tytuł: Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
Wiadomość wysłana przez: punisher w Listopad 12, 2010, 10:17:46 am
NIe mam żadnej sondy lambda, mam gaźnik.
Jak wogóle wygląda awaryjne odpalanie na gazie w nowszych generacjach LPG?
Tytuł: Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
Wiadomość wysłana przez: utek w Listopad 12, 2010, 10:28:01 am
Np trzeba przytrzymać przycisk dłużej lub popstrykać parę razy itd.

W ekstremalnych przypadkach wywala się silnik krokowy, doprowadza "na krótko" napięcie do elektrozaworu i odpala auto.
Tytuł: Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
Wiadomość wysłana przez: Excalibur#1937 w Listopad 12, 2010, 11:21:50 am
Nie wiem czy u mnie to się zwie trybem awaryjnym ale po prostu mam 3 pozycje przełącznika: tylko benzyna, tylko gaz i automat. Przy temperaturach letnich ustawiam tylko gaz i pali pięknie. Obecnie mam automat choć przy przymrozkach załączam tylko benzynę bo automat za wcześnie gaz załącza (nie bierze temperatury pod uwagę).
Tytuł: Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
Wiadomość wysłana przez: Mardas#1946 w Listopad 12, 2010, 15:45:28 pm
U mnie żeby odpalić awaryjnie na gazie,musi być najpierw aktywowana ta funkcja w programie.Dopiero można odpalić przez wciśnięcie przycisku na stacyjce,jednocześnie włączając zapłon.W tedy otworzy się elektrozawór ,i można uruchomić silnik.
Tytuł: Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 12, 2010, 19:52:18 pm
Cytat: "punisher"
Chłopaki - czym się różni w praktyce awaryjne odpalanie na gazie od normalnego odpalania?

rozni sie tym ,ze na zimnym silniku masz zimny parownik ,a ten jest przystosowany tylko do pracy na cieplo ,
zmuszanie go do pracy na zimno powoduje przyspieszone zuzycie membran i nieznany sklad mieszanki na zimnym silniku
Tytuł: Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
Wiadomość wysłana przez: punisher w Listopad 12, 2010, 19:54:26 pm
OK, rozumiem.
A sekwencja to III/IV generacja? Nie potrafi odpalać na PB, prawda?
Tytuł: Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
Wiadomość wysłana przez: franca w Listopad 13, 2010, 22:57:59 pm
Ja ma II gen i zeby na gazie odpalic trzeba po włączeniu zapłonu przełączyć z gaz na pb i z powrotem na gaz. A tak jak masz ustawione na gaz to i tak ci na benzynie zapala i po przekroczeniu 3tys obr. wchodzi gaz.
Tytuł: Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Listopad 18, 2010, 15:19:46 pm
III generacja zasadniczo umarła. Jest to coś pomiędzy II a IV generacją. dawka gazu dostarczana jest na podstawie sygnału wtrysku (jeśli dobrze pamiętam) i sygnału z lambdy do kolektora dolotowego z parownika nadciśnieniowego (analogiczny jak w IV generacji) przez układ silniczków krokowych do wsyzstkich cylindrów jednoczesnie...
Tytuł: Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
Wiadomość wysłana przez: oprawca_1978 w Listopad 18, 2010, 17:48:07 pm
V generacja to, zdaje się, wtrysk LPG nieodparowanego do kolektorów, oczywiście wielopunktowo.
Tytuł: Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 18, 2010, 22:49:09 pm
Cytat: "Bocian_s#313"
III generacja zasadniczo umarła. Jest to coś pomiędzy II a IV generacją. dawka gazu dostarczana jest na podstawie sygnału wtrysku (jeśli dobrze pamiętam) i sygnału z lambdy do kolektora dolotowego z parownika nadciśnieniowego (analogiczny jak w IV generacji) przez układ silniczków krokowych do wsyzstkich cylindrów jednoczesnie...

nie ma sygnalu z wtryskiwaczy ,bo nieby jak mialoby to obrobic taki sygnal na wartosc otwarcia krokowca ?
w III gen mapa wtrysku jest budowana od poczatku ,dlatego mozna go stosowac do silnikow z wtryskiem mechanicznym
Tytuł: Kolejne generacje instalacji LPG i ich cechy
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Listopad 19, 2010, 08:12:33 am
Być może KGB, ostatni raz taką instalację widziałem ładne kilka lat temu...

Zasadniczo ta generacja okazała się niewypałem i szybko została wyparta przez IV generację.