FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: punisher w Listopad 10, 2010, 19:11:37 pm
-
Cześć. Czy ktoś widział gdzieś porównanie lub ma taką wiedzę aby krótko i na temat nam opisać jakie są kolejne generacje instalacji LPG, ich zalety i wady? Oraz taka kwestia - które generacje potrafią odpalać wyłacznie na gazie bez użycia PB.
-
kazda gen. moze odpalac awaryjnie na gazie ,ale tylko V (i IV za niedlugo) jest do tego przystosowana konstrukcyjnie ,
w miare wzrostu numerkow w generacjach ,rosnie ich zaawansowanie techniczne ,a wiec poziom skomplikowania ,
im gen wyzsza (bez V) tym wieksza jej zazleznosc od ukladu zasilania paliwem ,wiec proces zasilania coraz bardziej zbizony do benzynowego - przejmujac jego zalety i wady w calym spektrum ,
wraz z wyzsza gen. powinno spadac zuzycie paliwa ,ale praktyka pokazuje ,ze jest roznie w tym aspekcie
-
kazda gen. moze odpalac awaryjnie na gazie ,ale tylko V (i IV za niedlugo) jest do tego przystosowana konstrukcyjnie ,
No właśnie .Awaryjnie !!!!!!!!!! bo tak, na dzisiaj jest to przewidziane.A nie do normalnej eksploatacji.Przynajmniej ja tak uważam. :D
-
Chłopaki - czym się różni w praktyce awaryjne odpalanie na gazie od normalnego odpalania? Czyli w moim wozie ja, poprzednik i przedostatni właściciel przez ostatnie 3 lata odpaliśmy wóz awaryjnie? Jaką mogę mieć generację LPG mając LOVTEC i gaźnik? I/II?
-
Raczej I gen, chyba ze masz sondę lambdę. Ale raczej jej nie masz, wiec tylko I gen.
-
NIe mam żadnej sondy lambda, mam gaźnik.
Jak wogóle wygląda awaryjne odpalanie na gazie w nowszych generacjach LPG?
-
Np trzeba przytrzymać przycisk dłużej lub popstrykać parę razy itd.
W ekstremalnych przypadkach wywala się silnik krokowy, doprowadza "na krótko" napięcie do elektrozaworu i odpala auto.
-
Nie wiem czy u mnie to się zwie trybem awaryjnym ale po prostu mam 3 pozycje przełącznika: tylko benzyna, tylko gaz i automat. Przy temperaturach letnich ustawiam tylko gaz i pali pięknie. Obecnie mam automat choć przy przymrozkach załączam tylko benzynę bo automat za wcześnie gaz załącza (nie bierze temperatury pod uwagę).
-
U mnie żeby odpalić awaryjnie na gazie,musi być najpierw aktywowana ta funkcja w programie.Dopiero można odpalić przez wciśnięcie przycisku na stacyjce,jednocześnie włączając zapłon.W tedy otworzy się elektrozawór ,i można uruchomić silnik.
-
Chłopaki - czym się różni w praktyce awaryjne odpalanie na gazie od normalnego odpalania?
rozni sie tym ,ze na zimnym silniku masz zimny parownik ,a ten jest przystosowany tylko do pracy na cieplo ,
zmuszanie go do pracy na zimno powoduje przyspieszone zuzycie membran i nieznany sklad mieszanki na zimnym silniku
-
OK, rozumiem.
A sekwencja to III/IV generacja? Nie potrafi odpalać na PB, prawda?
-
Ja ma II gen i zeby na gazie odpalic trzeba po włączeniu zapłonu przełączyć z gaz na pb i z powrotem na gaz. A tak jak masz ustawione na gaz to i tak ci na benzynie zapala i po przekroczeniu 3tys obr. wchodzi gaz.
-
III generacja zasadniczo umarła. Jest to coś pomiędzy II a IV generacją. dawka gazu dostarczana jest na podstawie sygnału wtrysku (jeśli dobrze pamiętam) i sygnału z lambdy do kolektora dolotowego z parownika nadciśnieniowego (analogiczny jak w IV generacji) przez układ silniczków krokowych do wsyzstkich cylindrów jednoczesnie...
-
V generacja to, zdaje się, wtrysk LPG nieodparowanego do kolektorów, oczywiście wielopunktowo.
-
III generacja zasadniczo umarła. Jest to coś pomiędzy II a IV generacją. dawka gazu dostarczana jest na podstawie sygnału wtrysku (jeśli dobrze pamiętam) i sygnału z lambdy do kolektora dolotowego z parownika nadciśnieniowego (analogiczny jak w IV generacji) przez układ silniczków krokowych do wsyzstkich cylindrów jednoczesnie...
nie ma sygnalu z wtryskiwaczy ,bo nieby jak mialoby to obrobic taki sygnal na wartosc otwarcia krokowca ?
w III gen mapa wtrysku jest budowana od poczatku ,dlatego mozna go stosowac do silnikow z wtryskiem mechanicznym
-
Być może KGB, ostatni raz taką instalację widziałem ładne kilka lat temu...
Zasadniczo ta generacja okazała się niewypałem i szybko została wyparta przez IV generację.