FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: platinum w Listopad 11, 2010, 14:24:23 pm

Tytuł: Diagnoza Bosch 1.6Gli
Wiadomość wysłana przez: platinum w Listopad 11, 2010, 14:24:23 pm
Witam
złożyłem sobie kabel do boscha, gdyż ostatnio poldek stał sie mułowaty, tzn. na benzynie zdarza się że gdy dodaje gazu samochód jakby reagował z opóźnieniem, szarpie , powoli sie rozpędza - na luzie trzyma niskie obroty- potrafi gasnąć. Reset np. w postaci odłączenie wtyczki od kompa powoduje że wszystko wraca do normy.

moje przypuszczenia że t owina sondy lambda, ale czy napewno

dołączam plik zapisu pracy poldka z programu diagnostycznego ( widać duże wahania napięcia sondy)
http://www.4shared.com/get/qzPPyV1V/NNNNXX43.html (http://www.4shared.com/get/qzPPyV1V/NNNNXX43.html)

podczas kontroli parametrów pracy silnika, przełączaniu benzyna/gaz pojawiła się usterka
"BLAD SPORADYCZNY
 BLAD SONDY LAMBDA-zwarcie do masy"

poldka mam od 3,5 roku, pracuje  na tej samej sondzie a ile wczesniej to nie wiem

 jak ktoś ma czas i może luknać na ten zapis biorąc pod uwage wymienione wczesniej objawy i jednoznacznie odpowqiedzieć czy sonda idzie się sypac czy coś innego
bede wdzięczny za wszelkie sugestię

z góry dziekuje


jeszcze jedno pytanie
potrzebny jest elektrozawór pochłaniacza par paliwa??
od początku ja go nie mam, od strony wtrysku wąż jest zaślepiony, a od pochłaniacza zwisa sobie swobodnie
Tytuł: Diagnoza Bosch 1.6Gli
Wiadomość wysłana przez: MichalSW w Listopad 11, 2010, 19:39:26 pm
Błąd sondy Ci się pojawi po przełączeniu na gaz i potem na benzynę. Prawdopodobnie masz tak ustawioną emulację sondy, że jej sygnał jest zwarty do masy w czasie pracy na LPG. Nie raz, nie dwa było pisane, że Bosch tak ma - po zresetowaniu komputera w samochodzie z LPG zaczyna chodzić dobrze na benzynie. Instalacja gazowa wrzuca błedy i mapa wtrysku się "rozjeżdża". Mnie np kopcił na czarno na benzynie, po resecie było przez jakiś czas OK. One już chyba tak mają.
Nie wiem, ale mnie się ten plik nie otwiera w formie do przeczytania.
Tytuł: Diagnoza Bosch 1.6Gli
Wiadomość wysłana przez: platinum w Listopad 11, 2010, 21:25:51 pm
ten plik trzeba wkleic w folder gdzie jest program diagnostyczny do boscha, uruchomic program diagnostyczny, w programie jest opcja przegladanie zapisow, nalezy odszukac nowy plik wklejony i mozna obejrzec zapis

ta mulowatosc mam od kilku tygodni, na luzie trzyma bardzo niskie obroty, ze sam gasnie, trzymanie nogi na gazie nie pomaga, jedynie "pompowanie" pedalem gazu mozna utrzymac zapalony silnik albo jak probuje ruszyc z pod swiatel, dostaje mula, badz gasnie- przy tym poszarpie- reset pomaga i jest ok przez jakis czas, zauwazylem rowniez ze mi sporo pali benzyny
czyli wymiana sondy nic nie da?
a jest jakies obejscie tej przypadlosci??

chyba cos znalazlem na swoj problem
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1614526&highlight=polonez+bosch&sid=1b6f652e58ae04c31710800767119025 (http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1614526&highlight=polonez+bosch&sid=1b6f652e58ae04c31710800767119025)
Tytuł: Diagnoza Bosch 1.6Gli
Wiadomość wysłana przez: MichalSW w Listopad 12, 2010, 06:19:07 am
No i właśnie o tym mówie. Mam takie coś zrobione. Co prawda bez przekaźnika tylko bezpośrednio. Pomaga. Nie bardzo wiem, co mogłoby się popsuć w sterowniku, bo jaka jest różnica czy napięcie jest podtrzymywane przez 20 sekund czy nie. Fabrycznie jest cały czas, ale to się nie sprawdza z LPG.
Tytuł: Diagnoza Bosch 1.6Gli
Wiadomość wysłana przez: platinum w Listopad 12, 2010, 21:58:53 pm
Witam
i dzis znowu miałem taki przypadek że na benzynie wogóle nie trzymał obrotów, każde odpalanie kończyło sie zgaśnięciem , na gazie wszystko ok
w programie pokazało błędy:
(http://images37.fotosik.pl/354/608b648ccd9a0cbemed.jpg)

moje dalsze pytanie, czy oprócz wspomnianej przypadłości Boscha- sonda działa ok?
Tytuł: Diagnoza Bosch 1.6Gli
Wiadomość wysłana przez: DaMaGe w Listopad 12, 2010, 22:16:48 pm
tez tak mam ze wywala mi blad przy przelaczania pb-lpg....i ten reset jest ustawiony....i ostatnio tez cos szwankowac to zaczyna i to samo sie dzieje - jak probuje przelaczyc z pb na lpg/badz odwrotnie to auto gasnie...potem nie da sie odpalic przez minute(reset), potem odpala bez problemu i dziala jak powinien....
Tytuł: Diagnoza Bosch 1.6Gli
Wiadomość wysłana przez: junior w Listopad 21, 2010, 14:01:30 pm
platinum,  mam ten sam błąd u siebie na LPG, mimo to poldowóz śmiga i błąd mu nie przeszkadza jak narazie.
Tytuł: Diagnoza Bosch 1.6Gli
Wiadomość wysłana przez: platinum w Listopad 22, 2010, 11:50:39 am
1.A czy zastosowanie przekanika PD-55 nie powoduje żę pojazd zacznie więcej palić??, skoro komputer będzie często resetowany i będzie musiał ustawiać mieszankę

2. W jakich granicach powinno wahać się napięcie na sondzie lambda gdy pracuje na pb? a jak w przypadku lpg (mi na pb skacze od 100 kilku mV do 800mV- w każdym razie nie ma stałego)

3. Czy dołożenie emulatora z serii PD coś poprawi w przypadku poldka na boschu?
Tytuł: Diagnoza Bosch 1.6Gli
Wiadomość wysłana przez: mateusz19 w Listopad 26, 2010, 11:40:01 am
Witam. Ja mam ten sam problem :/.W moim również pomaga reset kompa chodź czasem nie. Ewentualnie rozkręcam obudowę filtra powietrza i czyszczę  tą końcówkę czujnika temp. powietrza (tzw. kropka). Trochę to jest dziwny objaw, bo jak założyli mi instalacje lpg takich błędów nie miałem. Auto jeździło i pracowało na lpg i pb tak samo dobrze.  Problem pojawił się po roku użytkowania. Kombinowałem różnych rzeczy - wymieniłem wtryskiwacz i czujnik temp. powietrza wtedy auto pracowało znacznie lepiej ale nie do końca to pomogło.  Jeśli Panowie mówicie ,że w czasie diagnozy występuje zwarcie do masy z sondą lambda to może należy ją całkowicie odłączyć  bądź wymienić na nową? Bo to nie może być tak, że komp sobie nie radzi podczas zmiany sygnału z innych czujników podczas przełączania z pb/lpg i odwrotnie. Jeszcze pozostaje odłączyć całkowicie instalację lpg, zresetować komp. i pojezdzić na pb.