FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: timi0709 w Listopad 17, 2010, 20:04:53 pm
-
Jak w temacie, jak zrobić otwieranie szyb tak aby raz naciskając przycisk szyba szła na sam dół i tak samo do góry (bez trzymania przycisku tak jak w nowszych samochodach)?
Zapewne do tego celu jest potrzebny specjalny przłącznik?
Kto wie jak zrobić taki patent?
-
Do tego trzeba chyba inny przełącznik i krańcówki?
-
A nie czasem odpowiedni moduł sterującymi el szybami?
-
Może i tak nie wiem mi przychodzi taki najprostszy układ :D
Dwie krańcówki i gitara :D
Albo zrobić układ na zasadzie że jak duży prąd popłynie (silnik dostaje opór czyli szyba do końca) wtedy wyłącza zasilanie, jest jakiś podzespół elektryczny spełniający taką funkcję :D
Ps chyba coś wydziwiam hehe:P
-
Do tego trzeba chyba inny przełącznik
A wiecie może jakie przełaczniki z taką funkcją by pasowały w plusie bez żeźby (bo nie chce wycinać otworów, żeby w razie potrzeby szybko wrucić do oryginału)
-
trzeba by zobaczyć w innych autach na jakiej to zasadzie działa ale chyba wyłącznik
No bo jak wciskasz lekko to idzie tyle ile trzymasz a wciśniesz mocno to idzie do końca, bynajmniej jest tak w oplach i golfach
-
No bo jak wciskasz lekko to idzie tyle ile trzymasz a wciśniesz mocno to idzie do końca, bynajmniej jest tak w oplach i golfach
Dokładnie o to chodzi.
No to trzeba będzie poszukać takich przełączników co da radę zaadoptować do plusa.
Wydaje mi się, że tam może być jakiś modół co steruje podawaniem prądu na czas gdy nie trzymamy przełącznika i odcina prąd gdy rośnie opór lub zetknie się z krańcówką.
-
Wydaję mi się, że w każdych elektrycznych szybach bez względu czy mają tę funkcję (auto down jak to autor nazwał), czy nie, muszą mieć odcięcie prądu w skrajnych położeniach szyby. Rozwiązanie jest przy silniku elektrycznym, hallotron obserwuje zmiany pola magnetycznego silnika, a kiedy ten przestaje się kręcić (zablokowana szyba, w skrajnym położeniu) odcina dopływ prądu. Również po to aby nie rozwalić samego silnika. Teraz kwestia przełącznika to kolega ma takie coś w megance, że po krótkim naciśnięciu włącznika szyba leci w dół sama, to samo w górę, ale tylko u pasażera :P.
-
Jest nawet temat poświęcony temu zagadnieniu.
Jak wiesz, że taki temat był to podaj namiary, bo jak szukałem to znalazłem temat Stingerka o module domykania szyb z pilota, a tam nic nie było o automatycznym otwieraniu szyby.
-
na pewno tej funkcji nie spełni żaden przełącznik nie ma takiej możliwości
potrzebny sterownik który rozróżni długość impulsu sterowania. czyli sygnał krótki mały skok , impuls długi całkowita praca układu do momentu przeciążenia.
do tego niezbędna jest możliwość anulowania pracy ciągłej za pomocą krótkiego impulsu tak aby szyba zatrzymała się w określonym położeniu np w połowie.
układ w zależności od formy musi być zbudowany na zależności czas- napięcie lub ilość obrotów silnika -napięcie, pierwsze rozwiązanie łatwiejsze do realizacjii
myślę że dobrą bazą do przerobienia byłby moduł domykania szyb.
-
A ja z kumplem kiedyś z ciekawości badałem taki wyłącznik w jego Mitsubishi. Cały sterownik = włącznik. Działa tak, jak właśnie chcecie. Krańcowe położenia krańcówek nie miały. Działało to wg nas ( nie rozbieraliśmy ) na takiej samej zasadzie, jak bezpiecznik "S". Szyba doszła do końca, silnik zaczął pobierać większy prąd i włącznik wyskakiwał. Tak samo działo się, jeśli się szybę ręką zatzymało w jakiejkolwiek pozycji.
-
Do poloneza orginalnie był taki układ montowany.
zapamiętywał ostatnią pozycję szyby. czyli jak zamykaliśmy auto z pilota z otwartymi szybami na maksa to wracały do tej pozycji po otwarciu.
Po przycisnięciu guzika krócej niż 0.5 sekundy - szyba otwierała lub zamykała sie do końca.
tzw. moduł komfortu.
Można to zadaptowac "czasowym wyłacznikiem oświetlenia"
Otóż w moim sterowniku centralnego jest drugi kanał - sygnał masy .
Wystarczy użyć czasowego wyłacznika oświetlenia wnetrza który utrzymuje sygnał masy przez około 12-15 sekund.
Dostaje mase.... (guzk na pilocie) sygnał masy na przekaźnik , który z kolei podaje impuls otwierania na szyby. Układ prosty i przyjemny.
-
Do poloneza orginalnie był taki układ montowany.
zapamiętywał ostatnią pozycję szyby. czyli jak zamykaliśmy auto z pilota z otwartymi szybami na maksa to wracały do tej pozycji po otwarciu.
o lol:D ale w plusach, czy w wersji z guzikami na plastikowej tacce pod lewarkiem?:)
Teoretycznie mozna by poskładać taką funkcję Auto z normalnych modułów komfortu dostepnych na allegro, ale to spora rzeźba by była.