FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Kagan w Listopad 20, 2010, 10:56:43 am
-
Tłucze mi się strasznie na wybojach tylnia klapa w Caro. Jest to denerwujące bo dźwięk jest taki jakby miała odpaść. Najprawdopodobniej tłucze się na zamku. Wykręcam te gumowe palce dystansowe które podpierają klape ale dalej lipa. Musiałem jeszcze pod te palce podkładki wstawić i pomogło ale klapa znacznie odstaje, i nie współgra wogóle z karoserią. Czy jest jakaś rada żeby się tak nie tłukła przylegając do nadwozia? Regulacja zamka? Może wymiana?
-
Opuść zamek klapy w dół - tylko nie przesadzaj. Lepiej na kilka razy - stopniowo.
-
Owiń ucho taśmą izolacyjną.
-
Niewiedziałem że jest taka możliwość. Mam odkręcić te śruby i gitara?
-
Zamek klapy trzyma się na dwóch śrubach jedną poluzuj lekko, drugą ciut bardziej. Patrząc od tyłu bardziej luzujesz prawą. Delikatnie stuknij czymś i opuść ze 3-4mm. Dokręć obie solidnie patrząc czy zamek się nie dźwiga. Przetestuj nie zapominając o wkręceniu odbojników. Jak będzie zamykać się już lekko to wykręcaj stopniowo odbojniki aż klapa przestanie się tłuc.
Mam obecnie tak wyregulowane, że klapa zamyka się puszczając ją z wysokości 10cm. Więc... da się :)
-
Dzięki wyregulowałem sobie, dla pewności ucho leggo owinołem taśmą izolacyjną żeby metal o metal nie tłukł, wszystko cichutko i gładko chodzi:)
-
Warto też sprawdzić w jakim stanie są zawiasy. Mi kiedyś jeden się zewał (ten swożeń wewnątrz). Na szczęście udało się go rozwiercić i zastąpić długą śrubą m6.
-
A jak wytłumaczycie jak ja u siebie opuściłem zamek, okręciłem taśmą, dałem nowe gumowe palce dystansowe i nic... klapa nadal skacze... Zawiasy ok jedyne co jest kiepskie to siłowniki nie trzymają;/
-
Skacze z tyłu? Znaczy przy zamku? To znaczy, że gumowe bolce są za krótkie, albo/i zamek nadal za wysoko.
-
albo/i zamek nadal za wysoko.
no ja mam to samo... ale nie ma mozliwosci opuszczenia tego nizej :/ te gumki wykrecone na maxa tez gowno dają
-
Można podkleić (najlepiej butaprenem) kawałki grubej gumy do klapy w miejscach, w które trafiają gumowe kołki. Można też odkręcić zamek i rozpiłować w nim otwory żeby się dał opuścić jeszcze niżej.