FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Kagan w Listopad 21, 2010, 17:12:50 pm
-
Panowie jak mam wymienić termostat powietrza i termostat chłodzenia silnika w 1.6 GLE?
-
Kagan, ja bym Ci polecił kupić książkę "Sam naprawiam FSO Polonez"...
-
Mam Poloneza ad niedawna i chciałem sie tylko dowiedzieć jak to zrobić. Może ktoś udzieli mi wskazówek?
-
Odkrecajac dwie śrubki od obudowy termostatu płynu chłodniczego.
Krok drugi wyjąc stary termostat.
Krok Trzeci włożyć nowy termostat.
Krok czwarty - wywalić termostat powietrza - zapomnieć o problemie. Nowego nie dostaniesz a i tak to nic nie daje.
Krok piąty - zajedź na najbliższy spot do rzeszowa to ci chłopaki ogarną samochód.
-
Otwierasz maskę, na wprost praktycznie masz koło pasowe z 3 śrubami. Nieco "na prawo" wchodzą Ci gumowe węże. Tam masz śrubki na klucz 10. Odkręcasz, zdejmujesz obudowę termostatu, stary wyjmujesz palcami i wkładasz nowy, skręcasz w odwrotnej kolejności. Ciężko jest tego nie zrobić. Pamiętaj, żeby najpierw spuścić sobie trochę płynu z chłodnicy.
Co do termostatu powietrza poczytaj forum, może nie warto go wogóle u Ciebie zostawiać.
-
W razie konieczności wymontowania termostatu z silnika należy:
— częściowo spuścić płyn z chłodnicy tak, aby poziom płynu znajdował się poniżej otworu w głowicy, przez który płyn przepływa do termostatu
— zluzować zaciski i zdjąć przewód z górnego króćca chłodnicy i termostatu
— odkręcić trzy nakrętki i zdjąć podkładki sprężyste
— zdjąć pokrywę z obudowy termostatu i wyjąć termostat
-
a termostat powietrza gdzie się znajduje?
-
a termostat powietrza gdzie się znajduje?
Przy obudowie filtra.
-
Powiem wam jaka jest sprawa. Auto bardzo szybko grzeje się do 90 stopi, czasem załącza się wentylator ale tylko na chwilke. Chłodnica jest gorąca co znaczy że napewno dociera do niej płyn. Auto bardzo słabo grzeje. Jaka może być przyczyna?
-
Masz pewnie zakamienioną w środku nagrzewnicę i ma pewnie też zawalony syfem wymiennik powietrza. Na kamień w środku nie ma nic lepszego, jak gorący ocet, a na syf na żeberkach wymiennika powietrza - strumień wody i odkurzacz.
-
A jak bardzo chcesz zmienic termostat powietrza, to zdejmij obudowe filtra powietrza (dwie nakretki na klucz 13 od środka i jakiś wężyk tam trzeba odpiąć) i rozwierć nity, nowy termostat zanituj lub przykręć śrubami.
-
Zauważyłem przed chwilką że rączką od chłodnego nawiewu chodzi z pewnym oporem a rączka od ciepłego chodzi leciutko i coś w niej pstryka jak przesuwam. Czy ma to jakiś związek?
-
Zauważyłem przed chwilką że rączką od chłodnego nawiewu chodzi z pewnym oporem a rączka od ciepłego chodzi leciutko i coś w niej pstryka jak przesuwam. Czy ma to jakiś związek?
Bardzo możliwe. Przeprowadź demontaż, pooglądaj co i jak się dzieje a zobaczysz.
-
Ciężko jest tego nie zrobić.
Chyba że zerwie śruby.. jak wiadomo stal i aluminium doskonale się "łączą" :)
Co do ogrzewania - wsadź rękę głeboko za schowek aż przy ścianie grodziowej i zobacz czy rurki do nagrzewnicy są gorące - jeśli tak a mimo to słabo grzeje....
Przeczytaj ten temat:
http://forum.fsoptk.pl/viewtopic.php?t=22945&start=0
http://forum.fsoptk.pl/viewtopic.php?p=438271&highlight=#438271
-
Jaka rączka od chłodnego nawiewu? coś takiego nie istnieje.
Ja widzę problem w tym, że żle włączasz ogrzewanie.
są dwie wajchy. jedna zielona-dopływ powietrza otwarty/zamknięty. Druga czerwona ciepło/zimnio.
Na zimę: dwie wajchy w dól.
na lato: czerwona w górę.
Jedziemy za kopcącym samochodem, jedziemy długo w trasie i nie chcemy by nam dmuchało dynamicznie (bez wiatraka) przymykamy zieloną trochę do góry. w każdym innym przypadku zielona do dołu.
To, że auto szybko się nagrzewa to bardzo dobrze. Sprawdź tylko poziom płynu, czy jest ok.
Jeśli dalej będzie kiepsko grzało sprawdz, czy zaworek nagrzewnicy dobrze się otwiera. Zaworek znajduje się po maską, jest w kształcie kolanka do którego dochodzą 2 węże oraz linka. Przykręcony jest przy ścianie grodziowej do kolektora wydechowego. Zobacz czy trzpień, który w nim jest wysuwa się w zależności od położenia dzwigni ciepło/zimno.
Termostatem zajmij się na końcu.
-
Chodzi mo o to że wajcha zielona chodzi z pewnym oporem tak jak powinna chodzić a czerwona bez oporu chodzi i coś w niej pstryka jak przesuwam
-
Może zerwała Ci się linka od ciepłego ?
-
sprawdz zaworek.
A linka pewnie się urwała/spadła od klapek.
-
tam są klapki jakieś które w zależności od ustawienia wpuszcają zimne i ciepłe powietrze? bo ten zawór o którym wspomnieli wcześniej otworzyłem kombinerkami na maxa i dalej rewelacji niema chociaż napewno jakaś poprawa
-
nosz kur...
kup w końcu (albo ściągnij z sieci) książkę napraw i zacznij używać wyszukiwarki, bo niedługo zaśmiecisz całe forum idiotycznymi pytaniami!!! :evil: