FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: klosplandeka w Listopad 25, 2010, 19:39:23 pm
-
koledzy znajduje sie w tym przelaczniku (taki 3-topniowy polorzenie lewe: zasilanie gazem, polorzenie prawe: zasilanie benzyna, a srodkowe gdy krece rozrusznikiem swieci sie dioda przy benzynie a jak zapali to od razu zaswieca sie zielona dioda przy lpg, napis na przelaczniku : 626) jakis bezpiecznik albo przekaznik?? jesli nie w przełączniku to gdzie mozna go znalesc?? kiedys nie chcial chodzic na benzynie podjechalem do znajomego mechanika i powiedzial ze jakis bezpiecznik czy przekaznik poszedl (i teraz nie pamietam ale chyba powiedzial ze w przelaczniku). bo wlasnie ostatnio znowu przestal chodzic na benzynie tylko na gazie chodzi
-
Bezpiecznik to jest przed centralką (a przynajmniej powinien), więc jakby się spalił to nic by nie działało. Nie działa na benzynie, a odpowiednia lampka na centralce się świeci? Jeśli tak, to prąd nie dochodzi do wtryskiwacza czyli albo błąd jest na przekaźniku w centralce, albo jest przerwa gdzieś w wychodzącym z niej przewodzie. Nie wiem jak to dokładnie jest u Ciebie skonstruowane.
-
lampka pomaranczowa benzyny swieci. ostatnio tez tak bylo i podobno padl przekaznik ale myslalem ze w przelaczniku. czyli przekaznik jest w centralce??
-
Przekaźnik jest w centralce (czyli w tym co nazywasz przełącznikiem). Czy masz emulator wtrysku? Czy też (tak jak np u mnie) centralka odcina zasilanie wtryskiwacza jednocześnie z podaniem prądu na elektrozawór od gazu?
-
a zebym ja to wiedzial :D a jak to sprawdzic??
-
Po kabelkach. :wink: Trzeba zobaczyć dokąd leci kabel od zasilania wtryskiwacza. :)
-
kolego dzisiaj nie sprawdzilem jeszcze bo nie bylo czasu ale czemu pytasz o rodzaj odciecia wtryskow??
dzisiaj gdy chcialem zapalic (chcialem bo probowalem ale nie odpalil - slaby aku - za malo jezdze) dalem na srodkowe polorzenie - niby gaz - wlaczylem zaplon cos lekko stuklo pod maska (takie pyk :D)zapalila sie zielona dioda w centralce po chwili znowu cos pyklo pod maska i zapalila sie dioda pomaranczowa z beny i tak zostalo. probowalem krecic rozrusznikiem ale slabo krecil, mniejsza z tym, zaczolem krecic i przez pierwsza sekunde palila sie ta pomaranczowa z beny a po chwili zielona z gazu ale nie odpalil. wziolem dzis aku do domu i ladowanko. nie wiem czy kiedys poradze sobie z tym zapalaniem. bo slabo zapala od kad pamietam - nawet na benzynie
-
Zasada działania centralki jest prosta. :)
Jak przełączysz na benzynę, to z centralki wychodzi napięcie na wtryskiwacz, a przestaje płynąć do elektrozaworu od gazu.
Przy przełączeniu na gaz napięcie na wtryskiwacz przestaje płynąć (jeśli jest emulator wtrysku to napięcie z centralki płynie do niego, a on odcina zasilanie wtrysku), a za to idzie na elektrozawór od gazu.
W środkowym położeniu podawanie gazu zaczyna się dopiero gdy centralka dostanie sygnał z silnika że już się kręci. :)
Czyli jeśli silnik nie chce działać na benzynie, to jest wysoce prawdopodobne, że centralka nie podaje napięcia do wtryskiwacza.
-
Czyli jeśli silnik nie chce działać na benzynie, to jest wysoce prawdopodobne, że centralka nie podaje napięcia do wtryskiwacza.
czyli tak samo wysoce prawdopodobne jest to ze padl przekaznik w centralce.
czyli nie mam chyba emulatora
-
To też jest wysoce prawdopodobne. :D U mnie w Polonezie z jednopunktem nie ma żadnego emulatora (teoretycznie powinien być) tylko kabel z centralki idzie wprost do wtryskiwacza. W sumie sprawdzić czy to działa czy nie jest łatwo - wystarczy przełączyć na benzynę i sprawdzić czy na kabelku jest napięcie. :)
-
dzisiaj po ladowaniu aku probowalem odpalic ale bez skutku, ani na gazie ani na benzynie. juz nie wiem co robic, nawet nie mam go jak do mechanika zawiesc :/
-
Spokojnie. - Najpierw trzeba sprawdzić czy centralka daje prąd tam gdzie trzeba. Do tego wystarczy żaróweczka i kawałek kabelka. :)
-
kolego ale wracajac do centralki to otwarlem ja i nie widzialem tam zadnego przekaznika. jaki tam powinien byc ten przekaznik?? byla tam jakas taka mala kostka ale raczej na stale, nie do wymiany tak mi sie wydaje
[ Dodano: 28 Lis 2010 09:27 ]
ale znalazlem w komorze silnika takie dwa przekazniki : http://www.sunhold.com/scb-m.html ktos je do kupy owinol izolacja i schowal kolo komputera boscha, moze ktorys z nich jest winien??
-
Przekaźnik w centralce jest z typu wlutowywanych i właśnie wygląda jak mała kostka. :)
-
i teraz znowu pytanko
ile amper powinien miec ten 2 przekaznik (ten ze zdj z linku co dalem we wczesniejszym poscie) bo ja tam dawalem ostatnio 30 A przekaznik i za kazdym razem mi sie przepala - za slaby?? z tego linku wynika ze jakies 40/70 A. To jaki ma byc?? 40 albo 70A?? autem nie da sie w ogole jezdzic a juz poszlo kilka przekaznikow. jeden wymienilem, zrobilem jakies 40km i sie przepalil, nastepny sie przepalil po jakis 5 km. moze byc wina za slabego przekaznika??
-
A co one obsługują? Moim zdaniem jeśli się przepalają, to musi być na obsługiwanym przez nie obwodzie zwarcie. No bo co niby miało by pożerać aż 360W?
-
kolego nie wiem co obsluguja, sa w komorze silnika przy komputerze dokladnie 2 takie same jak z tego linku http://www.sunhold.com/scb-m.html , jeden z takim uchwytem i otworem a drugi taki jak przekazniki w skrzynce z bezpiecznikami. acha i jeszcze jedno bo napisalem ze przekazniki sie palily - zle napisalem moze sie nie palily tylko poprostu niechce funkcjonowac bo jest za slaby??
-
Fajnie rozrysowane schematy przekaźników... Warto sobie ściągnąć.
-
aaaa tam lepiej bys powiedzial jaki tam ma byc ten drugi przekaznik :D 70A?? no bo juz nie wiem co moze byc przyczyna