FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Fist w Listopad 26, 2010, 22:11:51 pm
-
Zrobiłem odcięcie pompy paliwa i wtryskiwaczy w moim Polonezie. Zrobiłem to tak: (http://www.sklep.amt-alarmy.pl/forum/obrazki/scb.jpg)
85 - elektrozawór (+)
86 - masa
30 - wtryskiwacze (+), pompa (+)
87a - wtryskiwacze (-), pompa (-)
Problem jest taki że niby wszystko dobrze dzieła - odpalam na PB, przełącza się na LPG (pompa i wtryskiwacze się wyłączają). Problem jest przy gaszeniu samochodu, a mianowicie przekręcam kluczyki i wyjmuje je a w tym momencie załącza się pompa paliwa. Chodzi tak ok 30sec i się wyłącza.
Co zrobić żeby ją odłączało całkowicie?
-
Ja to mam inaczej zrobione. Jak centralka ustawiona jest na benzynę, to idzie zasilanie do wtrysku i przekaźnika, a jak na gaz to się on i pompa wyłączają.
Czyli:
86 - masa
85 - przewód zasilający wtryskiwacz
30 - przewód normalnie idący do pompy
87 - ciąg dalszy przewodu idącego do pompy.
-
Fist#1947, wtryski odciąłem Ci wtedy u garażu u Ajka, więc już masz je zrobione. Pompę zrób na oddzielnym przekaźniku, będzie najszybciej.
Przekaźnik od wtrysku podtrzymuje Ci pompę, przez 30 sekund, w momencie gdy jest to charakterystyczne cyknięcie pod kompem to wtedy pompa się wyłącza no nie? Wyłączasz zapłon, cewka uzwojenia przekaźnika rozwiera zestyki przekaźnika i masz przejście na pinach 30 i 87a, jako że spiąłeś pompę jednocześnie z wtryskami to wystarczy, że na jednym z obwodów pojawi się napięcie i automatycznie idzie ono również na ten drugi.
Pamiętaj koniecznie o daniu bezpieczników po drodze.
-
Jimo ale dziś trochę zrobiłem porządku w kabelkach :D czyli to zostawić tak jak jest podłączone tylko odciąć pompę paliwa od tego przekaźnika. zmostkować tego + z elektrozaworu z drugim przekaźnikiem i na nim zrobić pompę tak?
-
Fist#1947, Tak. Analogiczny układ masz zrobić jak z wtryskami, tylko że tniesz przewód od pompy paliwa, jeszcze raz przypominam o bezpieczniku i na wtryski i na pompę.
Zasilanie wtrysków jest jeszcze właśnie ~30 sekund po wyłączeniu zapłonu (w zasadzie to cały komp chyba jeszcze wtedy jest pod +12V). Teraz zrobiłeś tak, że złączyłeś przewód zasilający wtryskiwacze z przewodem zasilającym pompę. Podtrzymanie wtrysków podtrzymuje jednocześnie pompę.
-
Bezpiecznik założyłem na pompie, to założę jeszcze do wtrysków.
Dzięki.
-
Ja to zrobiłem w swoim Poldoroverze rocznik 1996 jeszcze bardziej zawile. Po prostu odemknąłem skrzynkę bezpieczników samochodu, wyłuskałem ten od pompy paliwa, wyczesałem jeden z przewodów tam dochodzących, przeciąłem go nożem kuchennym i wlutowałem weń dwie sztuki przewodu miedzianego linki w izolacji, wyciętego z pralki Polar 603 BIO rocznik 1979. Oba ich końce przylutowałem porządnie do styków konektorowych włącznika klawiszowego świateł od FSM Fiat 126p, który wcześniej nabyłem i umieściłem w wolne gniazdo kokpitu Poldorovera, po prawej stronie, zaraz obok włącznika świateł przeciwmgielnych.
Efekt tej całej niezmiernie skomplikowanej operacji był taki, że mogłem - i mogę po dziś dzień - rozłączać obwód zasilania pompy paliwa ww. przełącznikiem kiedy tylko chcę, zarówno podczas pracy silnika na benzynie, jak i na LPG - oczywiście jeśli tylko założę nań zdjętą w lipcu br. głowicę.
-
kluczyki i wyjmuje je a w tym momencie załącza się pompa paliwa. Chodzi tak ok 30sec i się wyłącza.
Co zrobić żeby ją odłączało całkowicie?
Chciałeś za dobrze - odcięcie zrób pompy zaraz za wyłącznikiem udarowym. na którym zanika napięcie po wyłączeniu zapłonu.
-
wyłącznikiem udarowym
nie mam go...
-
Kabla też nie masz ? Przekaźników pod kompem też nie masz ?
-
Przekaźników pod kompem też nie masz
A mam, a wiesz który pin odpowiada za ten czujnik?
Kable kiedyś miałem ale teraz nie wiem co się z nim stało xD
-
Schemat elektryczny się kłania - morawski.
Chyba że ci sie nie chce -... to zejdę do auta i coś popatrze.
-
Fist#1947, nie rozumiem Ciebie, przecież napisałeś:
przełącza się na LPG (pompa i wtryskiwacze się wyłączają)
Więc masz kabel który odpowiada za +12V dla pompy paliwa. Po co kombinujesz dalej i szukać bezwładnościówki. Już byś 10x założył na nim przekaźnik :P
Przecież każdy dodatkowy przekaźnik to +5 do lansu ;) hehehehe.
-
ja mam takie pytanie odnośnie samej centralki gazu, miałem w poldoroverze centralke stag 2 jeżeli dobrze pamiętam, ostatnio jak patrzyłem na instalację gazową w moim GLE to wszystkie przewody z niej wychodzące były podpięte do czegoś, a w instalacji od poldorovera z centralki wystawał jeden ucięty kabelek koloru żółtego. czy możliwe że był to kabelek pod który podłącza się elektrozawór benzyny? jeżeli tak to można by z tego odcięcie pompy paliwa zrobić.
-
Tak, zółty kabel to elektrozawór benzyny :)
-
Kapitan, wez miernik i sprawdz czy sie pojawia na nim napiecie po przelaczeniu na PB albo LPG. Wtedy sie dowiesz od czego to.
jeżeli tak to można by z tego odcięcie pompy paliwa zrobić.
tak
-
Już byś 10x założył na nim przekaźnik
A żebym ja miał czas to zrobić xD Teraz jeszcze śnieg spadł .. Brrrr..
-
A co taka centralka lpg wyłącza w układzie paliwowym po przejściu na gaz?