FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: RzR w Listopad 27, 2010, 20:19:05 pm
-
Mam pytanko: jak wyciąć rynienki na lewarek tak, aby pozbyć się ich w całości a żeby nie uszkodzić podłogi? Lewarka i tak używam hydraulicznego a te rynienki to siedlisko syfu robiącego rdzę.
-
Kątówką.
a żeby nie uszkodzić podłogi
Delikatnie kątówką.
-
rozwiercić zgrzewy.
-
Z tym gniciem tej rynienki jest taka historia, że nad nią idzie na podłodze dodatkowa blacha - wzmocnienie.
U mnie była ruda zarówno w rynience jak też między wzmocnieniem a blachą podłogi.
-
Wsadź w niego podnośnik i podnieś :wink:
Na bank odpadnie :P
dokładnie :)
ja tak zrobiłem przy wymianie opon na zimowe w zeszłym tygodniu mając nadzieje, że nie są jeszcze aż tak pognite. Fakt faktem, kilka minut na tym ustał, ale całe szczęście nie zdążyłem odkręcić koła.
-
Lepiej to gumówką potraktować, bo czasem wyrwie z kawałkiem podłogi :P
-
Dzięki za odpowiedzi ;) . Podnosiłem poldzia w wakacje i rynienki nie chciały odpaść :C jedna rynienka nawet daje rade ale drugą zżera od środka i najgorsze, że w podłodze już jest dziura, co prawda taka, że samym migiem się ją załata ale takie nadprogramowe wloty powietrza mnie najbardziej drażnią. Na wiosnę będę chciał wymieniać progi to i tym kawałkiem podłogi blacharz się zajmie ale do tego czasu przydałoby się to dziadostwo wyciąć.
-
To cholerstwo jest w takim miejscu że, szczególnie zimą sól z całym syfem z drogi się tam zbiera i zaczyna jeść, też się tego pozbyłem bo i tak nie traktowałem Poliny oryginalnym podnośnikiem.
-
I ja też, i ja też :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .
Nie ma to jak wywalić te kilka zgniłych blach i zastąpić ich jedny solidnym zdrowym kawałkiem. Przynajmniej nie ma się teraz gdzie zbierać ten syf co poprzednio...
-
Prędzej czy później lepiej to zrobić zanim np przy podnoszeniu wbije się te śmieszne wzmocnienie w górę czy zacznie prześwitywać- na foto tego nie widać ale tak było, ogólnie przy dosyć czystej podłodze tam tylko była rdza więc dobrze jest wyciąć kawałek podłogi i przyspawać nową blachę w to miejsce i zakonserwować, na fotkach widać conieco
http://img337.imageshack.us/i/14052009647.jpg/
http://img121.imageshack.us/i/24102009692.jpg/
http://img257.imageshack.us/i/24102009693.jpg/
http://img690.imageshack.us/i/24102009694.jpg/
http://img38.imageshack.us/i/24102009695.jpg/
-
Możesz dać fotke jak jest wspawana łata po tej dziurze od lewarka bez konserwacji?
-
takiej fotki niestety nie mam, wyprofilowana łatka chwycona w kilku miejscach a poźniej dospawanie tak by na całym obwodzie blaszki chwyciło, łatka 5mm większa od wycięcia, "szczelność spawania" sprawdziłem poprzez światło- lampa pod podłogę i czy prześwituje na górze. trzeba jednak uważać przy spawaniu bo nawet w miarę zdrową blachę szybko chwyta
-
Dzięki za odp. Sam muszę w swoim poldziu coś takiego zrobić ale u mnie to już grubsza sprawa będzie bo już podłogę wzięło.
-
Lepiej to gumówką potraktować, bo czasem wyrwie z kawałkiem podłogi :P
Mi sie tak wlasnie stało. Od srodka podkleilem taka tasma jak na dachy zeby bylo szczelnie:)
-
Panowie odgrzebie temat: gdzie podstawiacie hydrauliczny podnosnik?
-
Z tyłu za przednie mocowanie resora, a z przody tuż przy progu jest taki "podest", schyl się to zobaczysz ;)
-
przody tuż przy progu jest taki "podest"
Rozumiem że jest to cześć progu/podłogi?
-
tak
-
Z przodu jest kawałek podłogi, ktory aż się prosi o podstawienie tam lewarka, jest to jakby nie mówić "podest" :D. Rzuć okiem na podłogę z przodu przy progu bedziesz wiedział o co chodzi.
-
ja z przodu pod hak do holowania a z tyłu pod most
-
Ja podstawiam podnosnik hydrauliczny zupelnie z tylu na katowniku od haka holowniczego . Bardzo dobry dostep jak podnosze tył , zeby bylo wyzej albo z lewej albo z prawej strony katownika haka. Przod na wzmocnieniu technologicznym przy rogu drzwi i luku blotnika , tak jak pisali poprzednicy.
-
Koledzy ktoś z wawy albo z okolic byłby w stanie mi wyciąć te rynienki ? ma ktoś możliwości ?