FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: larko745 w Grudzień 07, 2010, 11:01:51 am
-
witam serdecznie, jako ze jestem nowy to na poczatku sie przywitam ;)
a wiec tak jak szybko i skutecznie dokrecić nową uszczelkę pod głowicę ? czy w takiej kolejnosci jak podalem na rysunku ? sila 90 nm ? wydmuchalo mi znów uszczlkę po przejechaniu okolo 3 tys km ;/ jak ktos wie niech edytuje moj rysunek i ewentulnie mnie poprawi, proszę o szybką pomoc , pozdrawiam, a oto link :
(http://img220.imageshack.us/img220/9500/beztytuuwa.th.jpg) (http://img220.imageshack.us/i/beztytuuwa.jpg/)
-
Co to znaczy wydmuchało ?
Bo przyczyną awarii wcale nie musi być złe dokręcenie.
-
no moze nie wydmuchalo ale są takie objawy jak np. gotowanie sie wody , ubytek wody , kopcenie na bialo , musztarda pod korkiem oleju , woda w oleju , brak mozliwosci jazdy na lpg, dziwne spalanie ... juz raz mialem taki przypadek i wiem ze to uszczelka gdyz poprzednia wymiana przyniosła efekty ale nie na dlugo. dodam ze glowica byla sprawdzana oraz dla pewnosci planowana , sruby wymieniane , uszczelka raczej z lepszych
-
a dobrze dokręciłeś głowice?
-
wtedy dokrecalem w takiej kolejnosci jak na rysunku i bylo zle bo znow to samo , i dobrze dokrecilem raz a pozadnie w dwoch fazach , czy ktos zna kolejna poprawnosc ?
-
Kolejność jest zła
Przykręca/Dokręca się zgodnie z ruchami zegara w sposób "ślimakowy"
Czyli tak:
...8
7
...4
3
...1
2
...5
6
...9
/
Mniej-więcej "obraz" głowicy patrząc od przodu auta
Najlepiej na 5 razy(oraz 6 raz dla pewności śruba nr.1 ale nie więcej niż 98-100N) momentami 20, 40, 60, 80, 98-100
Oraz całkiem możliwe że przy złym dokręceniu mogło się coś głowicy stać i teraz wymaga planowania(przy każdej wymianie uszczelki jest zalecane), koszt 50zł
-
Z książki K.Trzeciaka:
(http://img694.imageshack.us/img694/4646/beztytuuysf.th.jpg) (http://img694.imageshack.us/i/beztytuuysf.jpg/)
-
Najlepiej na 5 razy(oraz 6 raz dla pewności śruba nr.1 ale nie więcej niż 98-100N) momentami 20, 40, 60, 80, 98-100
Oraz całkiem możliwe że przy złym dokręceniu mogło się coś głowicy stać i teraz wymaga planowania(przy każdej wymianie uszczelki jest zalecane), koszt 50zł
ja teraz sprawdziłbym głowice u tokarza dla pewności bo mogła się skrzywić. Co do dokręcania to u siebie dokręcałem dużo więcej niż 100 nm , myśle ,że można nawet na 120 nm tyle, że ja mam sporo zebranego materiału spod głowicy w wolalem ciut mocniej ją dokręcić
-
1,2,4,5,3,6,8,9,7 - taka kolejnosc ,
dokrecenie na 3 razy ,poczatkowy moment 40Nm ,pozniej 70Nm , na koncu 110Nm
kolejnosc jak na rysunku tez przejdzie ,ale lepiej tak jak napisalem ,bo jest nieparzysta liczba srub
to co napisal Mifumi to jakas herezja
-
Grunt żeby od środka, równomiernie. Na trzy zmiany jest dobrze, po każdej przerwa na papierosa.
Dokręcanie krzywej głowicy mija się z celem.
Uszczelkę może wydmuchać z milionów powodów, raczej najrzadziej przez złe dokręcenie (za to żle dokręcająć można urwać śruby).
Śruby używamy maks 3 razy.
-
KGB
Ktore to herezja?
Kolejność? Z książki.
Moment? Z książki.
Ilość etapów? Przy takiej ilości dokładność przylegania głowicy będzie lepsza niż na 2 razy.
-
Mifumi, KGB chyba nie zaczaił że za pomocą tekstu rozrysowałeś głowicę a cyferki oznaczają kolejną śrubę za którą trzeba się brać przy dokręcaniu. Swoją drogą najlepiej dociągnąć takim momentem jak na opakowaniu z uszczelki, ewentualnie jak w książce.
-
na pewno kolejnosc nie jest z ksiazki ,
nie widzialem ksiazki ,ktora zalecalaby dokrecanie glowicy od zewnatrz !!! ,
zawsze dokreca sie od srodka
odkreca sie od zewnatrz
update:
jezeli to mial byc rysunek to bardzo przepraszam - wtedy kolejnosc jest dobra ,
ale radze na przyszlosc byc jednoznacznym
-
no i po 1000 km najlepiej jeszcze raz dokręcić głowice ja tego nie robiłem, ale tak należy zrobić :wink:
-
KGB
Faktycznie mogłem napisać że "zobrazowałem" głowicę
Co do dokręcania głowicy po 1k km
Ja mam uszczelkę którą zastosuję w "nowym" sercu mojej glizdy gdzie producent pisze o dokręcaniu po 1.5k km oraz 10k km,
Więc sam jestem w kropce w tym temacie
Ale wiem że są 2 "szkoły", dokręcanie lub bez dokręcania, brat nie dokręcał i jakoś jeździł beż większych problemów
-
w OHVce lepiej dokrecic ,
kiedys dokrecalem po 2kkm i dalo sie ja dokrecic ,co swiadczy o tym ,ze jednak siadla ,
szczegol ze raz przy dokrecaniu urwalem srube (bez klucza dyna ...) i wyszlo wiecej szkod z dokrecania niz byloby korzysci :P ,
na 8 srubach tylko jeden dzien jazdy wytrzymal :twisted:
-
Już miałem okazję dokręcać, i lekko mnie zastanawia czy wtedy tak miało się dziać
Mianowicie pociągam za klucz, do momentu 110-120 nic, przy 120 słychać taki metaliczny trzask i nagle moment wynosi 70-80, spokojnie dokręciłem do 100 i niby było dobrze
Ale teraz mnie to zastanawia czy takie coś ma wystąpić czy nie, tym bardziej że po tym zaczęło mi uciekać płynu do oleju, ale na to mogło się przyczynić kilka innych czynników
Obawiam się że sam fakt dokręcenia zrobiłem źle, z racji tego trzasku i faktu że poszedłem "na żywioł" i od razu dokręcanie bez luzowania czy innych czynności, a chciałbym w przyszłości nie mieć te problemu(nowe pierścienie, wał + panewki po szlifie, wyczyszczony blok etc. więc byłoby szkoda bardzo)
-
ten trzask to moglo byc zerwanie tarcia na podkladce ,wiec normalne zjawisko ,
ale moglo byc tez przeciagniecie sruby ,bo 70-80 Nm to troche malo przy starcie z 120 Nm,
w przypadku przecigniecia srub da sie zauwazyc slady na srubie po jej wykreceniu,
w Daihatsu przeciagnalem sruby ,bo nie wiedzialem jakim momentem trzeba dokrecac (pozniej sie dowiedzialem ,ze 68Nm ) i dociagalem do 80Nm ,przy czym zaczynaly mi plynac przy tej wartosci ,
jednak glowica sie trzyma 2 lata i nic nie cieknie ,wiec i twoje przeciagniecie (jezeli wystapilo) nie powinno narobic szkod - jezeli wszystkie sruby potraktowales tak samo
dlatego przy dociaganiu glowicy lepiej poluzowac sruby na poczatku ,zeby zlamac tarcie na podkladce w odwrotnym kierunku nizsie dokreca