FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Opony Felgi Śruby => Wątek zaczęty przez: zacekpl w Grudzień 08, 2010, 17:54:36 pm
-
Jak w temacie, z góry dzieki za pomoc ;)
-
5Jx14
-
A jak szeroką opone można na to bezpiecznie założyć ?
-
bezpiecznie czyli seryjnie to było od 185 - 165.
-
ja na swoim mam 195.
-
I wszystko jest ok, nie wybrzusza sie opona ? Jaki masz profil i jakie opony ?
-
mam w bagazniku te felgi ,alejakos nie podrodze mi isc zmierzyc ,
na oko wygladaja jednak na 5-5.5 cala ,
mam 195/55 nalozone na felgi 6 cali i wyglada znosnie ,
jakby te trackowe byly 5.5 cala to jeszcze 195 mozna nalozyc (zwlaszcza ,ze na 14" to bedzie profil 60) ,
moze jutro zmierze te felgi od trucka ,mam jakies dwa rodzaje ,wiec bedzie jakis poglad ,
poki co mozna sie nastawic na opony 195
-
I wszystko jest ok, nie wybrzusza sie opona ? Jaki masz profil i jakie opony ?
Oponki są wiekowe STOMILA 195/70. Mam je założone na tył. Z przody wymieniłem na 185. Na wiosne tył też idzie do wymiany na bardziej agresywną, ale do tej pory bez pęknięc i wybrzuszeń, a opony te u mnie ciężko pracują w terenie.
-
KGB, to byly jakieś dwa rodzaje tych felg ? Możliwe ze jeden rodzaj jest szerszy ?
-
nie wiem czy szerszy ,ale za to ciezszy i ma mniej dziorek ,
jedna taka mam ,to chyba jakas wzmacniana ,do wersji 1100kg i 1200kg ladownosci
-
A a jak z tymi oponami ? można pakowac 195 ?
-
195 za szerokie-bulwa wyłazi :) 185 to max.
-
Gzieś było fajne zestawienie co na jaką felgę się zmieści, znalazłem takie coś:
http://klublexus.pl/serwis/46.html (http://klublexus.pl/serwis/46.html)
Ostatnia tabelka na tej stronie. Niestety brak wartości minimalnych.
Generalnie podpowiem że dobrą alternatywą dla felg 14 z Trucka są felgi ze współczesnych fiatów. Ja jeżdzę na 5.5 z ET37 i pasuje, z tym że ja mam dołożene po jednej płytce dystansującej na stronę (to jest maksimum jakie można dać z tyłu w poldku, bo powyżej nie ma jak wycentrować koła)
-
Felgi fiatowskie niestety w większości mają duże ET.
Na obrazku opona 185 na feldze 5,5 J 45 ET i jeden krążek dystansujący.
Jak widać kółko bardzo "schowane"
(http://img811.imageshack.us/img811/773/74590761.th.jpg) (http://img811.imageshack.us/i/74590761.jpg/)
-
No właśnie, do ET 45 jak widać trzeba jeszcze dołożyć 8 mm na stronę do mojej konfiguracji, co jest możliwe z tyłu tylko przy dystansach z tuleją centrującą, ekonomicznie nieopłacalne i raczej ryzykowne.
-
dzis zmierzylem felgi trucka i wszystkie mam 5 cali ,
czyli najlepiej opone 185/65 dac
-
DF, od czego to? Bo mam takie dwie sztuki zbędne.
-
Te na obrazku zdjąłem z tempry na złomie ale wiadomo, że to nic pewnego, że tak było seryjnie...
-
195 za szerokie-bulwa wyłazi :) 185 to max.
Pan Janek ścigał się na feldze z Trucka i 195 tam miał. Było to bulwiaste na boki ale mnie osobiście to pasuje, w latach 80tych opony były często seryjnie za szerokie do felgi- przykład Porsche 911 albo opony Goodyear Eagle GT na feldze Turbo w Pontiacu. Dodatkowym plusem tego rozwiązania było to że jak tym Polonezem na dohamowaniu wpadł na krawężnik przodem ,a tył już uderzył bokiem podczas obroty to felgi nie uległy uszkodzeniu.
Istotne w zachowaniu samochodu będzie tutaj ciśnienie. Przy felgach 13x5 cali i oponie 185/70 przy 2 barach auto bardzo odpływało. Dopompowanie do 2,2 bara BARDZO poprawiło precyzję samochodu.
Jeżeli ktoś chce samej poprawy precyzji to felgi 14 cali i szerokość opony 175 będzie idealna. Jeżeli ktoś szuka lepszej przyczepności w sporcie to myślę że opona 195 będzie jeszcze na miejscu z tym że ciśnienie jakie trzeba będzie napompować żeby to dobrze się prowadziło to będzie pewnie trzeba ładować przynajmniej te 2.2 bara.
Propo samych felg jeszcze to zamiast bawić się w dystanse przeciąłbym spawy między obręczą ,a kołem i po prostu przyspawał z powrotem w innym miejscu dla mniejszego ET.