FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Damian90 w Grudzień 09, 2010, 15:02:35 pm
-
O ile może podnieść moc planowanie głowicy w poldoroverze? zostało zebrane ok 1.5 mm, ledwo widać znaki. Wie ktoś??
-
planowanie głowicy o 1,5mm może spowodować spotkanie tłoków z zaworami, mocy nie doda.
poczytaj najpierw co nieco o k16, a później zabieraj się za jakiekolwiek modyfikacje. :roll:
-
Kolego, tam są znaki do ilu można planować, więc takiego spotkania nie będzie. i proszę o odpowiedz kogos kto się na tym zna
-
Znaki w komorach spalania głowicy bardziej są po to, by ten, kto planuje głowicę wiedział, do jakiego stopnia może zjechać materiał czoła głowicy, by nie spowodować zbyt drastycznego zmniejszenia grubości materiału głowicy na styku z blokiem silnika. Generalnie, jeśli rozrząd będzie właściwie spięty, to zawory nie spotkają się z tłokami. Gorzej, jeśli objętość komór spalania zmaleje do tego stopnia, że zbytnio wzrośnie ciśnienie sprężania w tym silniku, które - jak dla seryjnego silnika benzynowego jest praktycznie na granicy - 1.4 MPa (14 barów), gdyż niektóre silniki o zapłonie samoczynnym z tzw. bezpośrednim wtryskiem paliwa (wymagające przez to mniejszych ciśnień sprężania do zainicjowania samoczynnego spalania) zaczynają się gdzieś od 1.6 MPa.
Zbyt mocne splanowanie głowicy w tym silniku spowodować może, że jak silnik się rozgrzeje, to świece będą mu już niepotrzebne, bo będzie pracował na samozapłonie mieszanki benzynowej, pochodzącym od zbyt dużego ciśnienia jest sprężania.
-
głowica tylko splanowana niewiele da.... mój były 1,4 po głowicy kompletnie obrobionej u fachwca na jego hamowni na starcie wydmuchał 104 kuce a po robocie 107 a moment urusł o 10 Nm.
-
Jak rozumiec "kompletnie obrobioną głowicę"?
-
Jak rozumiec "kompletnie obrobioną głowicę"?
planowanie rozwiercanie polerowanie ale na serii zaworach.
-
Plus obrabianie kanałów.
-
Wielu zapomina że nadmierne splanowanie głowicy zmienia fazy rozrządu w silniku - niby napinacz napnie pasek ale jego część między małym kołem a dużymi ulegnie skróceniu o grubość planowania wobec czego wszystko się rozjedzie jakby koła przefazował o 1.5 mm - co pewnie da ok 2-5 stopni na dużym kole.
Proponuję poczytać o tym tu: http://www.racingforum.pl/lofiversion/index.php?t43308.html
-
ciśnienie sprężania w tym silniku, które - jak dla seryjnego silnika benzynowego jest praktycznie na granicy - 1.4 MPa (14 barów),
mylisz pojęcia, podałeś ciśnienie w zdrowym silniku, a stopień sprężania jest dla tego silnika chyba 10,5:1.
Dla porównania w OHC forda jest 9,2.
Aha, mocno splanowana głowica, równa się spalanie stukowe w tym silniku.
-
Aha, mocno splanowana głowica, równa się spalanie stukowe w tym silniku.
_________________
PB 98 , 99 + , LPG .
-
da sie ta glowice posadzic o 1.5mm ? wiecej niz w OHVce :shock:
cos mi sie tu nie wydaje ,
stopien sprezania wzroslby do ~12.6
-
w roverku zaleca sie pobielanie glowicy. w tych silnikach jak zejdzie 0.4mm to ten silnik juz nie chodzi tak jak powinien.
-
W takich silnikach po prostu głowicy się aż tak nie planuje, jedynie celem wygładzenia. W maluchu można sobie pozwolić na 5mm - przy czym trzeba skracać popychacze i ich osłony oraz robić frezy na tłokach ;)