FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: pit w Grudzień 12, 2010, 21:14:22 pm

Tytuł: V8 pod maską poldka
Wiadomość wysłana przez: pit w Grudzień 12, 2010, 21:14:22 pm
tak z kronikarskiego obowiązku, TomcatT4 przed chwilą mi przysłał na gg

KLIK (http://www.youtube.com/watch?v=2BgD_lga1g4&feature=related)
Tytuł: V8 pod maską poldka
Wiadomość wysłana przez: waldi919 w Grudzień 12, 2010, 21:37:54 pm
To jest coś... :P
Tytuł: V8 pod maską poldka
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Grudzień 12, 2010, 22:21:53 pm
Było ale nadal jestem ciekaw co to za silnik.  :)
Tytuł: V8 pod maską poldka
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Grudzień 12, 2010, 22:22:24 pm
z mercedesa, pytanie tylko jakiej pojemności.
Tytuł: V8 pod maską poldka
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Grudzień 12, 2010, 23:02:23 pm
A co on tam ma pod filtrem? Jeśli gaźnik to 2800. Większe były tylko z wtryskiem.
Tytuł: V8 pod maską poldka
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Grudzień 13, 2010, 16:04:11 pm
8semka 2.8/? :idea:
Tytuł: V8 pod maską poldka
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Grudzień 13, 2010, 17:20:41 pm
A rzeczywiście.  :oops:  Jednak powyżej pewnego poziomu zmęczenia nie powinno się pisać na forum... :lol:  Wobec tego jeśli ten silnik ma mniej niż 30 lat to może być tylko od 3500 w górę. :)
Tytuł: V8 pod maską poldka
Wiadomość wysłana przez: Damiano1598 w Grudzień 13, 2010, 19:42:51 pm
Nie powiem bo projekt ciekawy.
Interesuje mnie sprawa zawieszenia i wg całego podwozia. Ciekawe czy wyciął stabilizator..
Tytuł: V8 pod maską poldka
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Grudzień 13, 2010, 19:46:50 pm
wydaje mi sie ze to niema jezdzic.. to wydaje mi sie ze dziala jak amerykanski krązownik teraz.:)  do jezdzenia leprze są dzapanskie kosiarki..:)  :mrgreen:
Tytuł: V8 pod maską poldka
Wiadomość wysłana przez: zimnylech w Grudzień 13, 2010, 21:12:36 pm
a i fajnie ziomek ubrany do palenia gumy :D
Tytuł: V8 pod maską poldka
Wiadomość wysłana przez: Michael w Grudzień 17, 2010, 20:56:11 pm
to jest albo 4.2 50 albo 5.6 pojemnosci silnika z merca w126 moim zdaniem  i do tego nie ma szans zeby to jakos sensownie jeździło bo raz ze zawias a dwa ze tak ciezki silnik w poldzie to lekka przegina .pozdro
Tytuł: V8 pod maską poldka
Wiadomość wysłana przez: snikers w Grudzień 18, 2010, 08:42:35 am
Cytat: "Michael"
...i do tego nie ma szans zeby to jakos sensownie jeździło bo raz ze zawias a dwa ze tak ciezki silnik w poldzie to lekka przegina .pozdro


Dzieki za komentarz eksperta.

btw, fajna wydumka z serwem hamulcowym, ale już mógł jakiegoś lucasa wsadzić albo coś większego od hebli.
Tytuł: V8 pod maską poldka
Wiadomość wysłana przez: Buszek w Grudzień 18, 2010, 22:35:49 pm
i tak swap miażdży system
Tytuł: V8 pod maską poldka
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Grudzień 19, 2010, 15:33:17 pm
Fajnie że ktoś po prostu wsadził tą V8-mkę pod maskę, a nie siedział na forum i klepał w klawiaturę dywagacje na temat "wejdzie czy nie wejdzie"  8)
Tytuł: V8 pod maską poldka
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Grudzień 19, 2010, 16:14:29 pm
Mnie to ciekawi ile ten silnik waży. Bo co do rozmiarów auta i tego, że to V8 to chciałem zauważyć że nie jest to jakaś straszna ciekawostka. Były przecież produkowane seryjnie auta wielkości Poloneza z silnikiem V8 o pojemności 3,5-5 litrów.
Tytuł: V8 pod maską poldka
Wiadomość wysłana przez: ujban88 w Grudzień 19, 2010, 20:11:46 pm
chętnie uścisnąłbym gościowi dłoń za to co zrobił
Tytuł: V8 pod maską poldka
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Grudzień 19, 2010, 22:08:58 pm
El-Portero2, to że silnik ma większą pojemnośc nie znaczy że musi być cięższy, 2.8 V6 z forda jest żeliwne, a np V8 3,6 Audi jest aluminiowy i wiele lżejszy od fordowskiej V6-tki.
Tytuł: V8 pod maską poldka
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Grudzień 19, 2010, 22:38:43 pm
Przykładowo: silnik V8, który był montowany w MG-B jest o 27 kg lżejszy niż montowana w tych autach rzędowa czwórka o dwa razy mniejszej pojemności. :D Waży 144kg. :)
Tytuł: V8 pod maską poldka
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Grudzień 20, 2010, 15:46:44 pm
Cytat: "BARTEK#1925"
El-Portero2, to że silnik ma większą pojemnośc nie znaczy że musi być cięższy, 2.8 V6 z forda jest żeliwne, a np V8 3,6 Audi jest aluminiowy i wiele lżejszy od fordowskiej V6-tki.


Wiem, że pojemność nie zwiększa wagi silnika tylko te dodatkowe dwa gary mimo że są aluminiowe + większa głowica blok itp. dodają jednak wagi nawet  te 20 kg więcej może mieć. A jak widać nie jest to nowej generacji silnik żeby był z alu ( jak audi V8 3,6 ; 4,2 )
Tytuł: V8 pod maską poldka
Wiadomość wysłana przez: marcin88 w Styczeń 07, 2011, 23:23:52 pm
Cytat: El-Portero2
A jak widać nie jest to nowej generacji silnik żeby był z alu ( jak audi V8 3,6 ; 4,2 )

nie wiem jak to sie stało ze dopiero teraz zobaczyłem ten temat... chciałem tyko powiedzieć ze ten silnik w tym polonezie  cały jest z alu...  :D wiec nie jest aż tak ciężki... a co do samego swapu powiem tylko tyle jest BOGATO!!
Tytuł: V8 pod maską poldka
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Styczeń 07, 2011, 23:32:23 pm
Wagowo swoją drogą,ale co zrobić z głowicami jak montujemy silnik DOHC.jak jedyne co się mieści w miarę to Ford 2.9 V6  OHV.
Tytuł: V8 pod maską poldka
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Styczeń 08, 2011, 03:35:59 am
Cytat: "El-Portero2"
A jak widać nie jest to nowej generacji silnik żeby był z alu
na 95% jest to w pełni aluminiowe m116/m117 z mercedesa.
Cytat: "marcin88"
wiec nie jest aż tak ciężki...
m117 5,6l waży ok 205kg, leciutki... :lol:
Tytuł: V8 pod maską poldka
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Styczeń 08, 2011, 12:15:37 pm
fordowskie 4.0 6 cylindrowe tez jest w ohv :mrgreen:
Tytuł: V8 pod maską poldka
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Styczeń 08, 2011, 17:37:31 pm
przeczytalem - ale tam niejest to zadobrze wyjasnione sa poronane silniki... ok . ale chyba chodzi oto tylko zeby byly one lzejsze dlatego maja OHV a przy niewysokich obrotach niestanowi to problemu - tak? dobrze wywnioskowalem.?
 ps. ja chce połączenie  duzej pojemnosci z doładowaniem.. :mrgreen: