FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Damiano1598 w Grudzień 13, 2010, 00:56:43 am
-
Witam wszystkich forumowiczów.
W związku z tym iż nie znalazłem interesującego mnie tematu zakładam własny.
A teraz do rzeczy. Mam Poldka Atu 1.6 GLi 96r. Od pewnego czasu mam problem. Mianowicie po odpaleniu świecą mi się kontrolka wadliwego działania układu hamulcowego, ciśnienia oleju i stop. Sprawa się pogarsza przy ruszaniu. Na 1 i 2 biegu (nie wiedzieć czemu tylko na tych dwóch biegach tak się dzieje) przy dodawaniu gazu na desce zaczyna się istna dyskoteka. Owe kontrolki migają w tempie stroboskopowym i słychać przekaźniki znajdujące się po stronie pasażera za schowkiem. Co może być tego przyczyną? Proszę o pomoc.
Z góry dziękuję.
-
Sprawdzałeś ładowanie??? może świruje i za duże napięcie podaje i dla tego masz te problemy.
-
Ładowanie niedawno było zrobione na git. Ale problem pojawił się właśnie kilka dni po zrobieniu altka i usunięciu problemu ładowania :? Co robić?
Swoją drogą gdyby były problemy z ładowaniem to czy problem nie występowałby na wszystkich biegach?
Nie jestem dobry z elektryki dlatego moje teorie pewnie są błędne. Stąd moja prośba o pomoc.
-
Migają tylko na pierwszych dwóch biegach, bo zapewne wtedy obroty są największe :roll:
Sprawdź miernikiem jakie masz napięcie na akumulatorze podczas wolnych obrotów i podczas dodania gazu.
W żadnym wypadku nie powinno by większe niż 14,5 względnie 15V
Wydaje mi się że to właśnie problem napięcia jest...
Opisz mi jeszcze dokładniej jak to sie dzieje... kontrolki świeca po uruchomienia silnika a zaczynają świrowac po dodaniu gazu czy ruszeniu z miejsca?
Jeśli po dodaniu gazu to na 90% regulator napięcia
Jeśli po ruszeniu to nie mam pojęcia co to może byc :?
-
To proste :)
Lampka cisnienia oleju jest polaczona rownolegle do lampki stop.
"KTORA TO JEST KONTROLKA WADLIWEGO DZIAŁANIA UKLADU HAMULCOWEGO" ???
jezeli lampka cisnienia oleju sie swieci, pali sie takze lampka STOP i Wykrzyknik . dodatkowo do lampki tej podlaczone sa przekaźniki pompy paliwa ktore odcinaja pompe w przypadku niskiego cisnienia oleju.
Sprawdź dlaczego swieci lampka oleju - prawdopodobnie masz malo oleju, stary olej, lub silnik szlag trafil...
-
jezeli lampka cisnienia oleju sie swieci, pali sie takze lampka STOP i Wykrzyknik . dodatkowo do lampki tej podlaczone sa przekaźniki pompy paliwa ktore odcinaja pompe w przypadku niskiego cisnienia oleju.
u mnie w GLI nie raz się świeciło z powodu zbyt małego poziomu oleju a zarazem ciśnienia i jakoś nie odcinało nigdy [miałem tylko PB]
-
Dokładnie to jest tak:
Uruchamiam silnik, owe kontrolki się świecą. Przy ruszaniu z miejsca zaczynają świrować i tak jest podczas jazdy na 1 i 2 biegu oraz przy redukcji z 4 na 3. Nie mam pojęcia co to może być. :(
Jeszcze upewnię się dokładnie jak to z tym olejem jest u mnie.
Chociaż wczoraj rano było wszystko ok.
-
Ja też miałem coś podobnego i dlatego obstawiam olej.
-
Więc nie pozostaje mi nic innego jak skorzystanie z porad szanownych kolegów. :)
-
u mnie w GLI nie raz się świeciło z powodu zbyt małego poziomu oleju a zarazem ciśnienia i jakoś nie odcinało nigdy [miałem tylko PB]
Mozliwe ze miales cos pokombinowane bo przekaźnik pompy paliwa jest sterowany lampka cisnienia oleju - lampka swieci - przekaźnik nie działa.
-
Koledzy sprawdziłem przed chwilą olej. Poziom i jego stan jest jak najbardziej w normie.
Jaki może być inny powód takiej usterki?
-
Mozliwe ze miales cos pokombinowane bo przekaźnik pompy paliwa jest sterowany lampka cisnienia oleju - lampka swieci - przekaźnik nie działa.
To jakim cudem silnik zapala z wyłączoną pompą paliwa...? :roll:
-
lampka cisnienia oleju - lampka swieci - przekaźnik nie działa.
Czyli jak działa pompa paliwa przy odpalaniu? :roll: Przekręcam kluczyk, świeci się kontrolka oleju wiadome i pompa paliwa nie chodzi?
-
No właśnie to trochę coś nie tak jest.
-
Ludzie weźcie wy sobie instrukcje do auta albo morawskiego załatwcie albo trzeciaka.
Tryb rozruchu :
Po przekreceniu zaplonu komputer podaje impuls o dlugosci 2-3 sekund dla pompy paliwa celem dobicia cisnienia do układu po czym pompa jest odcieta i NIE WŁACZY SIE dopoki nie krecimy rozrusznikiem.
W przypadku krecenia rozrusznikiem lampka oleju moze przez chwile migac zapalac sie i gasnąc wtedy mozna słyszeć cykanie przekaźników - Nie wierzycie ? Zróbcie prosty test - lampka cisnienia oleju sterowana jest masą - odepnijcie przewod od czujnika cisnienia i podczas pracy silnika na benzynie dotknijcie tym przewodem do masy. Przekaxnik odetnie pompę.
Co ciekawsze po wlaczeniu zaplonu i jego wylaczeniu przez 15 sekund nie bedzie wywolany 15 sekundowy rozruchow impuls do pompy.
-
Stingierek ma rację.
A wracając do mojego problemu jak sądzisz co to może być? Bo to nie przez olej.
-
A czujnik ciśnienia oleju masz dobry?
-
Kurcze nie wiem. A jak go można sprawdzić?
-
Kupując nowy i wymieniając. Tani jest.
-
Aha heh :)
Taki sposób jest mi już znany :P
No to bezzwłocznie zabieram się za to :D