FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: kuba92 w Grudzień 17, 2010, 17:30:09 pm
-
Jak w temacie - światła przygasają, mrugają itp. Lekko, jeździć się da, ale wkurza.
Gdy zwiększam obroty nie ma różnicy (nie rozjaśnia się/nie przestaje migać).
Co może być problemem? I gdzie szukać w pierwszej kolejności? Regulator napięcia chyba nie, bo się po przygazowaniu nie zmienia nic...
Altek jest wymieniony bo stary zwarcie robił.
-
Szczotki zmień.
-
Nie wiem jak to się nazywa, ale może to być kostka do której wpięta jest żarówka. Też mi przygasały światła, po wyczyszczeniu styków i spryskaniu wd40 światła świecą jak nowe :roll:
-
W sumie tak sobie pomyślałem: najpierw zacznę od poprawienia masy...
[ Dodano: 22 Gru 2010 23:00 ]
Masa poprawiona ale tylko na budzie: z silnika mogę bez obaw o nic odkręcić śrubę który trzyma kabel masowy?
Za laickie pytanie przepraszam, ale informatyk jestem nieogarnięty. ;)
Nie wiem jak to się nazywa, ale może to być kostka do której wpięta jest żarówka. Też mi przygasały światła, po wyczyszczeniu styków i spryskaniu wd40 światła świecą jak nowe :roll:
No to muszę przeczyścić wszystkie złącza: wszystkich żarówek, zegarów, oświetlenia wewnętrznego... :P
Czy dobrze myślę, że gdyby to była wina regulatora napięcia to po przygazowaniu robiło by się jaśniej? :/
-
Sorki że w tym temacie ale stwierdziłem że nie będę drugiego zakładał obok, dlatego mam nadzieje że autor wątku mi wybaczy ;) że skorzystam :)
Mam trochę inny problem, a mianowicie podczas wolnych obrotów tzn. 750-1000 światła świecą słabo lecz jak dam trochę gazu żeby obroty wzrosły to światła od razu świecą jaśniej (nie mrugają, pulsują itd) jest tutaj jeszcze kilka składowych mianowicie zwalnia wiatrak/turbinka ogrzewania i słabiej działa podświetlenie deski.
Jaka może być tego przyczyna? będę wdzięczny za wszelkie rady
Pozdrawiam
-
MIERNIK !
Sprawdź napięcie ładowania na wolnych obrotach.
-
akumulator słaby, albo trup.
Stingerek, kolega luka92 w innym temacie pisał, że ma ładowanie 14,3V pod obciążeniem.
-
Ale nie w tym temacie więc nie czytając tamtego nie wiedziałęm. OK zatem napięcie to jedno ale wartość prądu ładowania może być za niska przy tych obrotach. U mnie tak było jak padła mi dioda wzbudzenia.
-
Dioda w sensie chodzi o te diody w alternatorze? Jeśli tak to elektryk sprawdzał i podobnież wszystko jest gites malinez z alternatorem dlatego mnie to zastanawia, że alternator jest sprawny, ładowanie też dobre, a światła przygasają.
A czy może być tak że gdzieś po drodze do świateł przy wolnych obrotach jest małe przewodzenie (coś zaśniedziało albo co) i po prostu jak zwiększe obroty to większą dawkę prądu dostaje?
-
Oczywiście ! To moze byc zasniedziała kostka przy lampach, albo przekaźnik nadpalony.
-
regulator napiecia , cos takiego http://allegro.pl/regulator-napiecia-polonez-fiat-126p-chorzow-i1379418199.html
-
Posprawdzam wszystko jak będę mieć chwilkę czasu.
Aku wykluczam ponieważ jest on w bardzo dobrym stanie nie wyjmowałem go na zimę nie rozładował się, auto dobrze pali po kilku dniach stania.
Alternator był sprawdzany i też wszystko podobno ok
Miernikiem sprawdzałem i też ok więc nie mam pojęcia
A czy jakby był zły regulator napięcia to przypadkiem nie byłoby złego ładowania na aku?
-
Posprawdzam wszystko jak będę mieć chwilkę czasu.
Aku wykluczam ponieważ jest on w bardzo dobrym stanie nie wyjmowałem go na zimę nie rozładował się, auto dobrze pali po kilku dniach stania.
Alternator był sprawdzany i też wszystko podobno ok
Miernikiem sprawdzałem i też ok więc nie mam pojęcia
A czy jakby był zły regulator napięcia to przypadkiem nie byłoby złego ładowania na aku?
mi jak przygaslay swiatelka yo mialem zrypany regulator napiecia ;p
-
mi jak przygaslay swiatelka yo mialem zrypany regulator napiecia ;p
Przygasały niezależnie od obrotów?
Jak będzie ciepło to muszę regulator u siebie wymienić, bo mi przy wymianie altka nie wymienili regulatora (w starym był wymieniony).
-
wtrące się do rozmowy, bo u mnie delikatnie widać jak przygasają, tak jakby drgani, widoczne jest to tez na kontrolkach w desce.NObjaw widoczny na biegu jałowym, w czasie jazdy nic nie przygasza.
Dziś zerknałem na alternator od strony szczotkotrzymacza. Poruszam reką i się cały buja. Czy jest on przykręcany na śrubkę jak w starszych modelach czy jakoś wciskany??/
-
przykręcony na 2 śruby