FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: punisher w Grudzień 17, 2010, 19:55:36 pm
-
Cześć. Czy da się założyć i przede wszystkim zarejestrować auto z używaną instalacją LPG (z innego rozbitego auta? Jakie to są orientacyjne koszty (Opel Astra silnik 1.4, instalacja III generacji - na silniku krokowy i sterowniku)? Jakie są procedury?
-
Instalacja II generacja.
Musisz poszukać zakładu, który wystawi fakturę na montaż instalacji. Musisz też mieć homologację na butlę.
-
na allegdrogo czasami wystawia sie zaklad co robi papiery za 300pln
-
Zadzwoniłem do pierwszego lepszego zakładu instalatorskiego LPG i dowiedziałem się że używana instalacja LPG od jakiegoś czasu musi mieć homologację na samą instalację i homologację na butlę. Bez tych dwóch homologacji nie wbiję gazu w dowód.
-
a homologacje na instalacje wystawia zaklad montujacy ,
z czego uzywanych czesci zgodnie z przepisami nie mozna montowac ,
a wiec zostaje allegro :P
-
Czyli kupuję na allegro za 300 PLN instalację całą, jadę do gaziarzy, karzę zamontować i płacę 350 PLn gdzie wystawiają homologację i wyjeżdżam autem z gazem za 650 PLN zamiast 1600 PLN za nówkę instalację z gwarancją?
-
Jeśli znajdziesz takich co na to pójdą. :) (A propos nie masz ich karać tylko kazać). :wink:
-
Ciężko jest znaleźć gazownika który, założy i podbije starą instalacje gazowa (używaną)
-
masz zalozona instalacje i papiery na elementy ,
kontaktujesz sie z gosciem z aukcji allegro ,on ci mowi ,ze potrzebuje papierow i zdjec zamontowanej instalacji ,
wysylasz mu to i kase 300pln ,
a on przysyla papiery ,ze zalozyles u niego gaz ,
sam bede musial skorzystac z tej opcji
-
KGB: dzwoniłem do gazownika i zapytałem, czy założy mi instalację gazową używaną którą mu przywiozę. Stwierdzi, że w porządku założy ale instalacja nie ma homologacji i nie można jej będzie wpisać w dowód. Homologacja na instalację (to się okazuje nie do przejścia) i homologacja na butlę (to mały problem). więc jak to jest naprawdę?
-
juz pisalem jak jest ,
jak masz papiery na poszczegolne czesci ,to nikt nie musi wiedziec ,ze to czesci uzywane ,prawda ? mogly sobie dlugo lezec i czekac ,daty waznosci nie maja ,
a gazownik ci papierow nie wystawi ,bo musialby to wziasc na siebie ,czyli wystawic fakture ,zaplacic podatek ,
woli wziasc do kieszeni te pare stowek (nie wiem na ile sie umowiles) i nie dzielic sie z fiskusem ,a ty i tak oficjalnie nie mzoesz zalozyc uzywanych czesci ,
co nie zmienia tego ,ze jakby sie gazownik postaral ,to jest w stanie wystawic na to papiery
-
Gra nie warta świeczki. Ostatnio mechanik zawołał mi za nową do jednopunktu escorta 1050zl i mamy pewność że bedzie działać wszystko jak należy.
Jeśli montujesz sam to fakt ze wyjdzie kolo 600-700zł. Ale jak by miał warsztat montować to wyjdzie tyle co za nową.
-
a jakby mieć samochod na benzyne, ktory nie ma wbitej w dowóg inst. LPG, zalozyc samemu cala instalacje (uzwyana z jakeigos samochodu) i jezdzic? na czas przegladu np parownik wykrecic, albo zamontować w miejscu gdzie go nie widać.
Przejdzie takie cos? Na przegladzie bagaznika raczej nie sprawdzają... Gorzej z Policją
nie chce tu nic sugerować:) tak tylko pytam :mrgreen:
-
Pewnie że się da. Kumpel miał tak w seicento :D Raz jedziemy i nas policja zatrzymała sprawdzili dokumenty itp. dobra można jechać :D Kumpel odpala a policjantka "co tak gazem zaśmierdziało" a my że to z tego golfa co przejechał przed chwilą :D I dziękuje do widzenia.
-
FaZi, z tego co ja wiem (chyba że coś się zmieniło) to policja nie ma nic do instalacji lpg w aucie przy kontroli.
-
tak jeżeli jest wbita w dowód inaczej zatrzymają dowód rejestracyjny. Ja jeżdziłem bez wbitej instalacji z dwa lata aż znajomy przy przeglądzie zaproponował mi, że załatwi mi papiery za 100 zł i teraz mam juz ją wbitą chociaż sam wszystko zakładałem
-
Podepne się . A ja mam pytanko > Za rok kończy mi się ważność butli, mam butlę walcową, a chce teraz mieć w koło . Kupię sobie butlę z papierami jak należy i czy muszę zakładać ją u gazownika? Chciał bym ją sam założyć, ale czy jak założe sam, to czy diagnosta na przeglądzie będzie żądał ode mnie jakiś papir od zmiany butli od warsztatu?
-
Nie, możesz sobie ją śmiało zmienić. Diagnosta będzie chciał tylko papier z homologacja na butlę a nie na jej montaż.
-
to by mi pasowało bo bym chciał to sam po swojemu założyć
-
na allegdrogo czasami wystawia sie zaklad co robi papiery za 300pln
:o , masz jakiś namiar na nich ?
-
na allegdrogo czasami wystawia sie zaklad co robi papiery za 300pln
:o , masz jakiś namiar na nich ?
tak mam : allegro->motoryzacja->czesci samochodowe->uklad pailwowy->LPG i wpisujesz homologacja w wyszukiwarce ,
ludzie ,troche samodzielnosci
-
KGB: tam jest jeden sprzedawca który niby homologuje. Tylko jak to jest możliwe skoro gazownicy w okolicy twierdzą że nie da się założyć używanej instalacji LPG bo jest potrzebna homologacja na całość instalacji i dokładnie homologacja LPG przypisana do mojego auta?
-
po raz trzeci w takim razie :
gazownicy z twojej okolicy chca cie zbyc,
nie ma czegos takiego jak homologacja na cala instalacje - ten swist ,ktory sie dostaje dotyczy danego samochodu z zalozona instalacja ,
a ta kobieta z allegro wystawia homologacje na samochod na czesciach ,ktore jej podasz ,
kto ci udowodni ,ze to sa czesci uzywane ? mogly lezec 7 lat w magazynie ,
a nic poza butla nie ma okresu waznosci ,jak rowniez zadna czesc nie ma numeru seryjnego - elementy instalcji posiadaja jedynie numery homologacji dopuszczajacej je do uzytku ,
i tak np. parownik emmegas ML-94 ma jeden numer homologacji ,ktory wpisuje sie taki sam dla kazdej sztuki zamontowanej w dowolnym aucie ,
tylko butla ma numer seryjny ,ktory swiadczy o wyjatkowosci danej sztuki jak tez ma okreslona date waznosci homologacji
czy teraz juz wszystko jasne ?