FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Naimad w Grudzień 19, 2010, 08:51:43 am

Tytuł: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: Naimad w Grudzień 19, 2010, 08:51:43 am
Wkładam silnik 1.4 rovera do poloneza 1.6 gli wtrysk bosha i patrząc na te kostki 13 pinowe od strony silnika wychodzi mniej kabli a od strony instalacji nadwozia wychodzi do tej kostki więcej kabli. Nie znam się za bardzo na instalacji i dlatego moje pytanie czy trzeba przekładać kable w tych kostkach :?:
Tytuł: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Grudzień 19, 2010, 10:15:45 am
jak się nie znasz to najlepiej przełóż z cała wiązką  z rovera. a to o czym piszesz to najczęściej  punkty w których następuje  rozdzielenie  napięcie na inne obwody lub rozdzielenie masy.
Tytuł: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Grudzień 19, 2010, 10:16:02 am
Naimad, poszukaj!
np.: http://forum.fsoptk.pl/viewtopic.php?t=20792&highlight=125p+rover
Tytuł: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: Naimad w Grudzień 19, 2010, 15:35:23 pm
Mógł by się wypowiedzieć ktoś kto zrobił swapa na silnik rovera z 1.6 gli boscha i zajrzał by pod maske i powiedział jaki kolor z jakim się łączy przy kostkach
Tytuł: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Grudzień 19, 2010, 15:38:56 pm
Naimad, przeczytaj temat który Ci podałem wyżej. Potem weź schemat elektryczny instalacji dla boscha i już wiesz co z czym podłączyć. Wszystko ma być podane na tacy!!??
Tytuł: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: Barnii w Grudzień 19, 2010, 15:39:17 pm
Tych kostek ze sobą nie połączysz (tzn fizycznie do siebie pasują) ale w tej kostce z bosha nie ma polowy potrzebnych do odpalenia roverka kabli. Najlepiej olać tą kostkę i zrobić sobie instalacje "po swojemu".
Tytuł: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: Naimad w Grudzień 19, 2010, 16:15:46 pm
ma może ktoś schemat do 1.6 gli boscha chodzi mi o tą wiązkę która wchodzi do środka samochodu
Tytuł: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: Grzesiek w Grudzień 19, 2010, 19:04:13 pm
(http://img33.imageshack.us/img33/3235/plusdelphi6mw.th.jpg) (http://img33.imageshack.us/i/plusdelphi6mw.jpg/) (http://img704.imageshack.us/img704/7199/plus13by.th.jpg) (http://img704.imageshack.us/i/plus13by.jpg/) (http://img88.imageshack.us/img88/2773/plus104to.th.jpg) (http://img88.imageshack.us/i/plus104to.jpg/) (http://img810.imageshack.us/img810/2811/plus95ed.th.jpg) (http://img810.imageshack.us/i/plus95ed.jpg/) (http://img27.imageshack.us/img27/4525/plus60bc.th.jpg) (http://img27.imageshack.us/i/plus60bc.jpg/) (http://img824.imageshack.us/img824/9931/plus56di.th.jpg) (http://img824.imageshack.us/i/plus56di.jpg/) (http://img3.imageshack.us/img3/9213/plus43pf.th.jpg) (http://img3.imageshack.us/i/plus43pf.jpg/) (http://img687.imageshack.us/img687/9739/plus35lw.th.jpg) (http://img687.imageshack.us/i/plus35lw.jpg/) (http://img689.imageshack.us/img689/5269/plus28go.th.jpg) (http://img689.imageshack.us/i/plus28go.jpg/)
Trochę niekompletny jest. Fafnaście zeta :mrgreen:
Tytuł: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: zazikupl w Grudzień 19, 2010, 23:59:15 pm
Naimad,
Jak nie bardzo wiesz jak to lepiej dac robotę elektrykowi jakiemuś żeby Ci to zrobił poprawnie, jemu nawet bez schematu pójdzie całkiem szybko

A tak po za sceną... Jesteś z warszawy i robisz obecnie SWAP z 1.6GLI na 1.4GLI? Tak się składa, że ja w piątek kupiłem cały komplet do SWAPA i też zbieram się do przekładki z 1.6GLI tyle, że Abimexa. Odezwę się na prv bo mam kilka pytań :)
Tytuł: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Grudzień 20, 2010, 07:48:28 am
A ileż przewodów jest do podpięcia 5 chyba :D
Tytuł: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: fafik w Grudzień 20, 2010, 11:37:08 am
a jak sie ma podpiecie kabli przy swapie z gsi? Ta wiazke z lewej strony auta(wtryski itp) calkowicie usuwamy?
Tytuł: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Grudzień 20, 2010, 11:42:47 am
Ja wiem jak jest z Gli na rovera, dużego problemu nie ma :)
Tytuł: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: fafik w Grudzień 20, 2010, 12:57:48 pm
Ok odezwe sie. A jak z kompem? Bo komputer z gsi steruje troche wieksza iloscia rzeczy niz abimexowski, wiec chyba zostaje? Jak mniemam sterowanie pompa paliwa ciagne od przekaznika zpod roverowskiego kompa do przekaznika pompy?
Tytuł: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: Barnii w Grudzień 20, 2010, 18:24:31 pm
Kompa i cała jego wiązkę z pod fotela wywalasz.
Tytuł: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: Multec w Grudzień 20, 2010, 21:04:45 pm
W instalacji wnętrza z Caro rovera do złącza 13-krotnego dochodzi 5 przewodów.  :)
Tytuł: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: fafik w Grudzień 21, 2010, 00:03:18 am
wiecej miejsca na nogi :D czyli pzbywam sie zakichanego immo :] no ok ale napewno napewno obcinajac (doslownie cala ta instalacje wszystko bedzie trybic jak nalezy? Idac dalej ta wiazke po lewej (od wtryskow itp) tez wyrzucam w kosmos?
Tytuł: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: Barnii w Grudzień 21, 2010, 14:27:48 pm
Wypruwasz cała instalacje GSI z pod maski i wszystko z pod fotela pasażera.
Tytuł: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: Naimad w Grudzień 21, 2010, 17:46:24 pm
Mógłby ktoś napisać jakie kolory kabli od czego są w kosce 13 pinowej od strony instalacji która wchodzi do kabiny w 1.6 gli bosch

myszaradom robiłeś już takie coś :?: jak tak to napisz jak to zrobiłeś
Tytuł: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: Grzesiek w Grudzień 21, 2010, 20:47:30 pm
Cytat: "Naimad"
Mógłby ktoś napisać jakie kolory kabli od czego są w kosce 13 pinowej od strony instalacji która wchodzi do kabiny w 1.6 gli bosch

Samemu się szukać nie chce? Na rysunku Plus60BC masz dokładną rozpiskę, który kabel gdzie idzie, chwilę posiedzieć i po problemie. A jak to nie pomoże, to miernik w łapę i jazda.
Tytuł: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: Naimad w Grudzień 21, 2010, 22:53:53 pm
dzięki za wskazówkę z tym rysunkiem. nie mogłem znaleść tego złącza na rysunkach :)
Tytuł: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Grudzień 23, 2010, 07:10:08 am
Cytat: "GrzesiekBP"
to miernik w łapę i jazda

Ja tak robiłem i przy pomocy młodegoolka :D
Cytat: "Naimad"
myszaradom robiłeś już takie coś :?: jak tak to napisz jak to zrobiłeś

Musiał bym zerknąć pod maskę  i pod komp;/
Pamiętam że czujnik ciśnienia oleju to szaro czarny od kabiny a wiązki rovera, biało brązowy
Czujnik temperatury (ten na desce) to zielony od kabiny, jego trzeba przedłużyć.
Potem chyba szukasz po stacyjce 12+ i to do cewki a od cewki do obrotomierza(nie pamiętam jaki kolor w boschu) i do kompa.
Tytuł: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: Naimad w Grudzień 30, 2010, 10:04:11 am
Podpiełem już prawie wszystko oprócz jednego kabla od strony instalacji silnika - Brązowy z jasnofioletowym mógłby ktoś napisać do czego on jest wg. mnie idzie on na + po zapłonie do cewki.

Ogólnie to podpiełem kable tak zaczynając od instalacji silnika:

biało fioletowy (gruby) - żółto czarnym      Pompka paliwa
biało brązowy - szaro czarny                 ciśnienie oleju
brązowo żółty - czarno fioletowy           ładowanie
biały - czerwono czarny                     zasilanie na kompa po zapłonie
biało czarny -brązowo biały              obrotomierz
Brązowy z jasnofioletowym (gruby) - ???      

mam jeszcze pytanie czy biało czarny kabel od instalacji silnika trzeba przedłużyć do (-)  cewki i potem wrócić od cewki do tego złącza i połączyć z brązowo białym

gruby brązowy kabel z podwójnego złącza trzeba dać prosto do akumulatora ????
Tytuł: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: Buszek w Grudzień 30, 2010, 19:29:20 pm
kolego , nie wiem nad czym Ty dumasz , na schemacie przecież wszystko pięknie widać .
Ze złącza 13 krotnego ten kabelek (koloru nie pamiętam) idzie co minusa cewki a potem do obrotka . A ten gruby kabel z kostki 2 pinowej ma iść do + aku , ja po drodze dałem bezpiecznik jeszcze na wszelki wypadek .

Cytat: "Naimad"
silnika - Brązowy z jasnofioletowym mógłby ktoś napisać do czego on jest wg. mnie idzie on na + po zapłonie do cewki.


+ do cewki idzie z "kabiny" , od stacyjki .
Tytuł: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: Naimad w Grudzień 30, 2010, 19:59:01 pm
Wszystko już podłączyłem ten gruby brązowy kabel dałem na + po zapłonie i wszystko jest ok iskra jest, paliwo pompka podaje i kontrolki wszystkie działają.
Tytuł: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: Naimad w Styczeń 01, 2011, 10:07:11 am
Silnik po tej operacji zapalił  :mrgreen:  ale musiałem jeszcze ten gruby brązowy kabel z kostki dwu pinowej podłączyć do masy aby pompka chodziła
Tytuł: Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 15, 2011, 12:44:17 pm
a jak sie ma podpiecie kabli przy swapie z gsi?
Właśnie przymierzam się do takowej operacji i dręczy mnie sprawa obrotomierza. Wiem na bank że w GLI był inny obrotek ale w GSI to nie mam pojęcia skąd on bierze sygnał do działania. Czy taki obrotek z GSI będzie współpracował z rovekiem czy jednak trzeba wymieniać na taki z plusorovera??
Tytuł: Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Marzec 15, 2011, 13:24:04 pm
Ja mam zegary z plusa GLI z 97 roku i obrotek działa normalnie.  8) Ale jak jest z GSI to nie wiem.Wepnij się w kabel którym idzie "impuls" do obrotka i będzie wiadomo.
Tytuł: Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: Multec w Marzec 15, 2011, 17:08:29 pm
Pisałem naście razy, że obrotomierze w Plusie są zamienne, elementy elektroniczne w każdym z nich oprócz NT97A (druga połowa 2000-2002, on również śmiga z roverem) są takie same. I na bank ten z GLi też jest taki sam. U mnie przez jakiś czas w GSi pracował obrotomierz z Plusorovera...
Tytuł: Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: Buszek w Marzec 15, 2011, 17:29:33 pm
I na bank ten z GLi też jest taki sam.

to czego mam odcinkę na 8,5 tys obr ? :D
Tytuł: Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: KristofX w Marzec 16, 2011, 00:46:04 am
Czy taki obrotek z GSI będzie współpracował z rovekiem
Pasuje bez problemu. No chyba, że ten mój jest jakiś wyjątkowy.
Tytuł: Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Kwiecień 24, 2011, 13:05:45 pm
Pisałem naście razy, że obrotomierze w Plusie są zamienne, elementy elektroniczne w każdym z nich oprócz NT97A (druga połowa 2000-2002, on również śmiga z roverem) są takie same. I na bank ten z GLi też jest taki sam. U mnie przez jakiś czas w GSi pracował obrotomierz z Plusorovera...
A jak jest z obrotomierzem z Plusa Diesla ? Załóżmy, że mam takie widzimisię i chcę go podłączyć do Rovera po swapie. Będzie to działało poprawnie?
Tytuł: Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: Tybek w Kwiecień 24, 2011, 14:34:23 pm
Wkleję linka, jakby ktoś potrzebował. Rozpisałem to dla instalacji 125p:

http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=255603&c=0&f=25&start=20 (http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=255603&c=0&f=25&start=20)
Tytuł: Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Kwiecień 25, 2011, 23:17:21 pm
Jako że jestem po swapie potwierdzam że obrotek z GSI z rocznika 2001 pieknei współpracuje z roverkiem. No-stres...

Dodam jeszcze że najlepiej kabelkologię rovera robi sie jak się ma całą wiązkę z dawcy albo przynajmniej przednią jej część. u żony wyrwałem spod maski całe okablowanie od gsi łącznie z kostką 12 pinową zza zegarów. W tamtym miejscu podłączyłem się z przewodami (całymi pięcioma ztcp) do instalacji auta. od kostki 13pinowej wyszarpałem niezbędne kawałki kabli i podłączyłem kontrolkę oleju, ładowanie, plus po stacyjce, obrotomierz i sterowanie przekaźnikiem pompy paliwa. Stały plus poszedł bezpośrednio przez dodatkowy bezpiecznik z akumulatora który został bez zmian po stronie pasażera. Dzięki temu auto jest lżejsze o dobre kilkaset gramów i paredziesiąt metrów kabla...
Tytuł: Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: kuba9449 w Sierpień 01, 2011, 11:00:26 am
Przepraszam za odkop, ale uwazalem ze nie warto zakladac nowego tematu.
Elektryka podpieta poza jednym... Gdzie wpiac sie z wskaznikiem temperatury?
Tytuł: Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Sierpień 01, 2011, 12:22:27 pm
w gli to zielony przewód, znajdziesz go tuż obok kości łączącej wiązke kabinowa z silnikową. Potem tylgo go przedlużasz i wpinasz
Tytuł: Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: kuba9449 w Sierpień 02, 2011, 09:08:04 am
Chodzilo mi o rovera, gdzie mam wpiac przewod w instalacje silnikowa?
Tytuł: Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Sierpień 02, 2011, 09:51:28 am
Przewód wychodzi z kabiny i wpinasz do czujnika, który przy tym króćcu wychodzącym prawie, że z tyłu głowicy, po stronie kolektora wydechowego. Tam jest taki czujniczek właśnie, gdzie się wpina 1 przewód do wskaźnika.
Tytuł: Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 02, 2011, 10:11:54 am
Chodzilo mi o rovera, gdzie mam wpiac przewod w instalacje silnikowa?
Tak dla wyjaśnienia: przewód czujnika temperatury do wskaźnika na deskę NIE JEST integralną częścią wiązki silnikowej rovera. Jest to przewód wpleciony w przednią wiązkę samochodu i stanowi bezpośrednie połączenie wskaźnika z czujnikiem w trójniku głowicy. Nie przechodzi on zatem przez osławione złącze 13-pinowe...
Tytuł: Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: nethero w Sierpień 02, 2011, 15:50:26 pm
To prawda, przewód czujnika temperatury dla zestawu wskaźników nie wchodzi w skład wiązki silnika rovera (przynajmniej tych pochodzących z minusów),
ALE w Plusach od strony wnętrza przewód ten dociera do 13-pinowego złącza wiązki silnika.
Zatem mając Plusa trzeba sobie go dorobić na odcinku od złącza 13-pinowego do czujnika.
Tytuł: Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: Multec w Sierpień 02, 2011, 18:32:58 pm
W Plusoroverze jest tak samo jak w minusie. Mam fabrycznie nową wiązkę do Plusoroverka. ;-) Jakby ktoś potrzebował foto co i jak to służę pomocą.  :]
Tytuł: Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: KristofX w Październik 30, 2011, 01:48:53 am
z tej 2 pinowej ma iść jako masa czy jako plus?
Jeżeli masz na myśli tą kostkę z jednym brązowym kablem to tam powinien być plus.
Rozumiem że podłączam tylko 5 kabli i ma wszystko hulać ?
Si.
Tytuł: Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: KristofX w Październik 30, 2011, 17:17:45 pm
AAA i które kable to podpięcie temperatury na desce?
Ja wykorzystałem stary kabelek z wtyczką z GSi.
PS. A takie jeszcze jedno pytanie bo mam tak po lewej stronie za zegarami wtyczkę z tymi kablami chyba co mam połączyć tzn ja to tak rozumuję że to tamta wtyczka a ta co idzie po prawej stronie auta i wbija się w wiązkę wnętrza "bodajże koło 5 kabli" to jest wiązka do imo? czy z niej też mam coś wykorzystać a może ogólnie się mylę.
Nie za bardzo potrafię sobie wyobrazić o co Ci chodzi.
Wszystkie kable, które wykorzystałem do spięcia budy z silnikiem były w okolicach złącza 13-krotnego.
Tytuł: Odp: swap na 1.4 - jak połączyć instalacje
Wiadomość wysłana przez: master22 w Sierpień 30, 2015, 22:01:06 pm
Witam, odkopie troszkę ponieważ potrzebuje info na temat kostki 13 pin które u mnie zostało przeniesione za zegary i jest to kostka 10pin.
Czy podłączenie kabli jest takie same jak w kostkach 13 pin? chodzi mi o ich kolory czy są takie same.