FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: FaZi w Grudzień 19, 2010, 09:15:32 am

Tytuł: [Rover] Zwężka metalowej rurki od chłodzenia
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Grudzień 19, 2010, 09:15:32 am
Panowie mam takie pytanie. Otoz zastanawiam sie ciagle nad slabym ogrzewaniem i slabym obiegiem cieczy w moim roverku, a przypomnialem sobie wlasnie, ze jak robiłem swapa to zauwazylem ze ta metalowa rurka przykrecona do bloku silnika (ta która idzie pod kopułkę i ma rozdzielenie na wyjscie do nagrzewnicy) ma taką jakby zwęzke.

Czy tak  ma być? Czy to jest wymysł kogoś?
Mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi :)

Prosze o odpowiedz  :wink:

(http://i53.tinypic.com/162a5nl.jpg)
takie coś to jest. Wywnioskowalem ze zwezka znajduje sie na rurce miedzy dojsciem a wyjsciem do nagrzewnicy. Być może jest to zrobione celowo?
Tytuł: [Rover] Zwężka metalowej rurki od chłodzenia
Wiadomość wysłana przez: Wojt@s w Grudzień 19, 2010, 13:10:52 pm
Tak zrobiła fabryka, w każdym roverku jakiego grzebałem i rozbebeszałem tak było...
Tytuł: [Rover] Zwężka metalowej rurki od chłodzenia
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Grudzień 19, 2010, 13:29:30 pm
wojt@s#1932, dzieki Wojtas :) o to mi chodziło.
Tytuł: [Rover] Zwężka metalowej rurki od chłodzenia
Wiadomość wysłana przez: Barnii w Grudzień 19, 2010, 14:45:23 pm
W plusoroverach tego nie ma bo tam obieg przez nagrzewnicę jest cały czas. W Caro ta zwężka ma za zadanie utrudnić przepływ wody tak aby przy otwartym zaworku z nagrzewnicy płyn leciał przez nagrzewnice. Gdyby jej nie było płyn pokonywał by krótszą drogę przez rurkę w efekcie czego nie było by ogrzewania:)
Tytuł: [Rover] Zwężka metalowej rurki od chłodzenia
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Grudzień 19, 2010, 20:34:37 pm
Barnii, tak wlasnie podejrzewałem po glebszym zastanowieniu ale postanowiłem sie upewnic :)

a jak jest zamkniety zawór to plyn pokonuje "tą zwężke" z lekkim oporem :P

a jak mam wpiety wczesniej (przed nagrzewnica) parownik/reduktor to plyn rowniez pokonuje krotsza drogę przez co ogrzewanie jest słabsze.
Tytuł: [Rover] Zwężka metalowej rurki od chłodzenia
Wiadomość wysłana przez: Barnii w Grudzień 19, 2010, 22:09:00 pm
Parownik wepnij na tym węzu co idzie z tej rurki metalowej do obudowy termostatu.
Tytuł: [Rover] Zwężka metalowej rurki od chłodzenia
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Grudzień 19, 2010, 22:22:05 pm
Barnii, ale szereg? tzn zeby szlo zamiast
Rurka metalowa -> termostat  to
Rurka metalowa -> parownik -> termostat  :?:
czy moze w ten deseń jak jest zrobione podgrzewanie przepustnicy?
Tytuł: [Rover] Zwężka metalowej rurki od chłodzenia
Wiadomość wysłana przez: Barnii w Grudzień 19, 2010, 22:46:23 pm
Cytat: "FaZi"

Rurka metalowa -> parownik -> termostat  :?:


Dokładnie tak :) Możesz jeszcze wywalić podgrzewanie przepustnicy bo one i tak nic nie daje i zamiast niego wpiąć parownik.
Tytuł: [Rover] Zwężka metalowej rurki od chłodzenia
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Grudzień 20, 2010, 07:29:23 am
Własnie juz wywaliłem ;) dziękuje bardzo za informacje  :wink:  :wink:
Tytuł: [Rover] Zwężka metalowej rurki od chłodzenia
Wiadomość wysłana przez: oprawca_1978 w Grudzień 20, 2010, 13:48:11 pm
Podgrzewanie przepustnicy jest konieczne, bo przy dużej wilgotności powietrza i jego niskiej temperaturze, gdy przepustnica jest  przymknięta - gdy jest największa różnica ciśnień za i przed nią - to sasysane powietrze potrafi do tego stopnia oddać swoją temperaturę (identyczny efekt, jak w urządzeniach chłodniczych), że może powstać gruzioł z lodu, który skutecznie przyblokuje przepustnicę.
Parownik właściwie powinien być podpięty równolegle z nagrzewnicą, wszelkie inne jego podłączenia są szkodliwym by-passem w obiegu cieczy chłodzącej silnik, a te jednostki mają wyjątkowo mocno pogmatwany obieg cieczy - i będzie to skutkować różnego rodzaju kołopotami z chłodzeniem, na które to te silniki są wybtnie wrażliwe.
Mam w Poldoroverze parownik wpięty równolegle z nagrzewnicą, przejeździłem tak pięć lat, sto tysięcy zrobiłem - i nigdy nie było kłopotów z zamarzającym parownikiem, czy słabym grzaniem. Nie ukrwam - że układ czyściłem litrem octu, wlanym na żywca w borygo, miesiąc jeżdżenia. Wypłukało dużo kamienia i syfu, grzanie w samochodzie poprawiło się jak nigdy wcześniej (a nie czyściłem wymiennika ciepła nagrzewnicy), a wentylator w lato zaczął się włączać na max 30 sekund, a nie jak wcześniej - na minutę i dłużej.
Tytuł: [Rover] Zwężka metalowej rurki od chłodzenia
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Grudzień 22, 2010, 09:11:29 am
A ja 8 lat miałem parownik wpięty szeregowo i nawet w korkach miałem problem zagrzać silnik. Z resztą o jakim pogmatwanym układzie chłodzenia ty piszesz. jest tak samo skomplikowany jak każdy inny tyle że termostat jest na wejściu a nie na wyjściu z silnika.

A i uprzedzę komentarze o odpowietrzaniu. Robiłem to nie raz i nigdy nie było z tym problemu.

Cytuj (zaznaczone)

Podgrzewanie przepustnicy jest konieczne
Ale czy te przewody były kiedykowiek ciepłe?? Warto je zostawić bo świetnie się przez nie odpowietrza cały układ :d.
Tytuł: [Rover] Zwężka metalowej rurki od chłodzenia
Wiadomość wysłana przez: Fist w Grudzień 22, 2010, 10:10:20 am
Cytat: "Bocian_s#313"
Ale czy te przewody były kiedykowiek ciepłe
U mnie były po tym jak wyczyściłem przepustnice (wlot cieczy chłodzącej i wylot też). Ale teraz i ta nie mam ogrzewania jej :P
Tytuł: [Rover] Zwężka metalowej rurki od chłodzenia
Wiadomość wysłana przez: oprawca_1978 w Grudzień 22, 2010, 11:34:15 am
Są ciepłe - trzeba tylko po paru latach zdjać tą przylepkę pod przepustnicą, wyczyścić toto w środku, w miarę uważając, by nie uszkodzić tej papierowej uszczelki, same wężyki przepchać porządnie i przeczyścić układ chłodzenia octem porządnie, co najmniej parę dni, a będzie to ciepławe.