FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: ukil91 w Grudzień 19, 2010, 20:31:25 pm
-
Witam Wszystkich, to mój pierwszy post tutaj, więc proszę o wyrozumiałość.
Rozbijam się caro+ z 2000roku i ostatnimi czasy pojawił się problem, nawet niejeden.
Po pierwsze, ostatnio po odpaleniu i naciśnięciu hamulca nie gaśnie jego kontrolka. Jest płyn, wszystko w porządku, hamuje. Pytanie: dlaczego nie gaśnie i gdzie szukac przyczyny?
Dodam tylko że czasami się udaje ją zgasić, CZASAMI.
Po drugie. Moja maszynka przez ostatni rok nabawiła się dziwnego odruchu. Podczas jazdy dmuchawa zaczyna mocniej dmuchać, światła zaczynają mocniej świecić, ale to nie jest najgorsze... PRZESTAJE W TEDY GRAĆ radio!:D
Myślałem że to ono powoduje całe zamieszanie, poprowadziłem więc do niego zasilanie prosto z akumulatora, a tu dalej ten sam problem (nadal przygasa).
Próbowałem jazdy na innym akumulatorze- też było to samo.
Poprawiłem warkocz masy idący do bloku silnika- dalej to samo.
Całość tego "odruchu" trwa raz kilka sekund, raz nawet parę minut.
Mechanicy "Magikowie od takih spszentuff" mówą "łeee to Ci tam masa gdzieś nie styka popraw mase bedzie ok". Fajnie by było gdybym wiedział gdzie i jak.
Proszę Was o pomoc.
-
Styki przy lampach z tyłu, dlatego kontrolka nie gaśnie.
Sprawdź ładowanie.... prawdopodobnie będziesz miał uwalony reg. napięcia, za duże ładowanie, wszystko zaczyna świecić lepiej, a radio ma zabezpieczenie przed uszkodzeniem go wyższym napięciem dlatego się wyłącza.
-
ładowanie sprawdź miernikiem wychyłowym a nie jak wszyscy fachowcy multimetrami co za moda normalnie.
-
Ok, dzięki Wam, jutro się tym zajmę i opiszę rezultaty;)
-
Co do mocniejszego świecenia świateł to masz walnięty regulator napięcia, sam przerabiałem ten temat jakiś miesiąc temu i też radio się wyłączało. Mi wywaliło też błąd 49- zbyt wysokie napięcie zasilania (powyżej 17.2[V]). Za nowy regulator elmota zapłaciłem 50 coś złotych.
-
Co do kontrolki, musisz przeczyścić styki przy lampach, ale nie spodziewam się jakiejś poprawy. U mnie musiałem podopychać wsuwki w centralce elektrycznej pod deską. Kiedyś zapalała się bardzo często, teraz jest to zjawisko sporadyczne. Za samą kontrolkę może być też odpowiedzialne psujące się urządzenie mikroprocesorowe.
Gasnące radio, mocniejsze światła - sprawdź ładowanie. Tylko nie przez chwilę, tylko poczekaj na pracującym silniku z 15 minut chociaż. Jeśli masz duży przebieg, to regulator napięcia wymieniłbym dla spokoju. Polecam regulator Elmot-u. Na resztę szkoda pieniędzy.
-
Ok, zaopatrzę się w takowy regulator, dzięki za rady, już nawet wiem gdzie to jest i jak wymienic, naprawdę DZIĘKI:)
Wczoraj wymieniłem ten regulator napięcia. Od tej pory świat się do mnie uśmiecha, a radio przestało mnie drażnic.