FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: banned w Grudzień 20, 2010, 20:12:02 pm
-
Czy zamontowanie zwężki na dolocie Rovera zasilanego benzyną zmniejszy spalanie czy wręcz przeciwnie?
-
Jeśli automatyka silnika i jego osprzęt działa właściwie, a on sam jest w dobrym stanie - to spalanie zmniejszy - ale wyraźnie zabierając silnikowi moc i dynamikę, zwłaszcza w nagłych potrzebach użycia jego mocy.
-
Efekt jakbyś włożył cegłę pod pedał.
-
A jaka jest średnica wlotu tłumika szmerów ssania w Plusie?
Ponieważ u mnie nie ma tego elementu ,a gaz został zdemntowany celem dotosowania samochodu do sportu zastanawiam się nad łatwo demontowalną nakładką na wlot filtra o średnicy 30mm tylko czy to nie wyjdzie de facto trochę tyko mniej jak tłumik szmerów? Na dojazd gdzieś pełna moc mi niepotrebna.
-
To samo uzyskasz nie otwierając przepustnicy powiedzmy powyżej połowy. Może jakiś ogranicznik otwarcia...
A tak BTW to ile ci toto pali że kombinujesz...
-
Kastracja :shock: Ja proponuję montaż 1.6 16V bo z tego co wiem mocniejszy ma lżej :P
-
Jaka kastracja. Jadę powiedzmy na uczelnię to zakładam zwężkę bo i tak nawet się dobrze zagrzać nie zdąży więc moc nie potrzebna. Jadę na KJS, mam zwężkę, przed startem do PS zdejmuję i mam pełną moc, wracając zakładam.
Czyli nic to nie da? Ok.
A tak BTW to ile ci toto pali że kombinujesz...
Jeden zbiornik paliwa na pół roku :]
-
Komputer szacuje dawkę paliwa na podstawie ilości powietrza na co się składa - ciśnienie w kolektorze dolotowym (MAP -sensor) i temperatura zasysanego powietrza (czujnik w kolektorze ssącym) oraz stopnia otwarcia przepustnicy(TPS). Do tego dochodzi korekta po temperaturze płynu ale to bardziej kosmetycznie aby lepiej zoptymalizować mieszankę.
W związku z powyższym sugeruję ogranicznik otwarcia przepustnicy czy to mechaniczny na samej przepustnicy (ew. cegła pod gaz :lol: ) albo lepiej mentalny czyli nauczyć się delikatnie operować gazem.
Druga opcja jest lepsza bo nie wymaga ingerencji w istniejący układ zasilania i jest bezpieczniejsza bo zawsze masz dostęp do pełnej mocy w sytuacji podbramkowej.
Proponuję założyć wakuometr lub zbudować samemu na podstawie MAPsensora z ECU i stosować się bezwzględnie jego wskazań. W ostateczności kontrolkę która będzie się zapalać i piszczeć po przekroczeniu określonego uchylenia przepustnicy (z wyłącznikiem na czas KJS)...
-
kombinujesz panie bxmajster - lekkie buty i po sprawie.