FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Marki89 w Grudzień 21, 2010, 19:33:26 pm
-
Witam wszystkich, jest to mój pierwszy wpis na forum i odrazu proszę o pomoc, mam probelm ze swoim polonezem, 3 tygodnie temu poszła mi uszczelka pod głowicą między tłokami, autko zostało naprawione, przy tym zostały wymienione świece i olej silnika , po pierwszej jeździe pokazał się błąd jak sie okazało po odczytaniu padła sonda lambda, auto lekko szarpało na II i III biegu w zakresie od 1900 do 2100 obr, sprawe olałem bo myslałem że po wymianie sondy problem zniknie, jednak problem jest nadal, może ktoś z was spotkał się kiedyś z taka usterką, czy może leżeć wina po stronie silnika krokowego, dodam że raz samochód zgasł sam i lekko szarpał na wolnych obrotach, ale ten objaw już znikł. Silnik bez gazu, przebieg 89tyś.
-
A przewody od świec wymieniałeś czy masz stare.Jak stare to wymień,i jakie świece wsadziłeś.Podaj typ,i jaka przerwa na elektrodzie świecy jest ustawiona.Ewentualnie do sprawdzenia ,i oczyszczenia silnik krokowy.
-
Wyszedł błąd sondy, ale wcale nie musi byc winna sama sonda. Wystarczy, że masz złe wysterowanie mieszanki i sonda wchodzi w zakres, który sterownik uznaje jako nieprawdziwy.
Mogłeś też kupić kiepską sondę. Silnik krokowy (a właściwie zawór obejściowy) nie ma nic do tego. Możesz profilaktycznie wyczyścić jego gniazdo i trzpień, ale cudownego ozdrowienia po tym zabiegu bym się nie spodziewał.
-
Kabli nie wymieniłem, ale podmieniałem i bez rezultatu, świece to polskie iskry FE85PS gaz, przerwe ustawiłem 0,8, podmianka na stare świece też nie pomogła,za bardzo nie wiem czego szukać w nim.
-
jest to mój pierwszy wpis na forum i odrazu proszę o pomocc
Jeszcze wódki z nikim się nie napił i już chce pomocy.. no kurde :)
Błąd sondy może być spowodowany lejącym wtryskiem, albo lewym powietrzem, albo niesprawną świeca (TAK ! nowe moga być "bardziej niesprawne" od starych)
-
Błąd jaki mi wywalało to zbyt uboga mieszanka, po wymianie na nowa sonde już nie ma błędu, świece nie są okopcone, gdyby łapał lewe powietrze raczej świrował by w każdym zakresie obrotów i na każdym biegu, a tu jest tylko problem na II i III, zastanawia mnie czy przypadkiem czujnik prędkosci pojazdu nie szfankuje bo miałem już z nim problem podczas wakacji, druga sprawa to na wydmuchanej uszczelce jechałem jeszcze jakieś 5-7 km i nie wiem czy nie kichnoł mi jakims syfem do układu dolotowego, bo prawde mówiąc nie myłem go przed złożeniem ani szczególnie mu się nie przyglądałem.
-
Silnik bez gazu, przebieg 89tyś.
FE85PS gaz,
Dlaczego jeździsz na świecach do gazu,skoro nie masz instalacji gazowej :?: Zmień najlepiej na FE85PS U super(czarne)Druga sprawa.Sprawdź jeszcze cewkę zapłonową.Najlepiej podmień na jakąś co jesteś w 100% pewien że jest sprawna.Jeśli to nie pomoże,a układ zasilania paliwa masz w 100% sprawny.To nic dobrego Ci nie wróżę.Prawdopodobnie masz zużyty wałek rozrządu,i stąd te problemy.
-
Prawdopodobnie masz zużyty wałek rozrządu,i stąd te problemy.[/quote]
Zużyty wałek przy 89 tys nie wydaje mi się...a paliwo gdzie lejesz i ile do baku??kiedyś w tracku mi tak szarpało zalałem cały bak i było oki
-
Świece do gazu dla tego bo są trwalsze od zwykłych, cewki nie sprawdzałem musze podmienić z lanosa, co do układu zasilania, filtr był wymieniany w sierpniu, wtryski były sprawdzane i czyszczone, wałek bym wyeliminował bo silnik przed wyminą uszczelki nie miał tych problemów, po za tym gdyby wałek się kończył problem występował by na każdym biegu. Po wymianie uszczelki silnik nabrał elastyczności, znacznie lepiej się zbiera. Kolejnym dziwnym objawem który w zasadzie był od samego początku jest szarpanie przy ruszaniu po przejechaniu większego dystansu, na krótkich odcinkach problem nie występuje, czy winowajcą może być przegub elastyczny wału? Dodam że w sierpniu było wymieniane kompletne sprzęgło, lecz problem nadal występuje.
[ Dodano: 22 Gru 2010 17:55 ]
Paliwo leje na shell-u 10-15l minimum, przypomne że objaw na wolnych obrotach przerywania znikł bez mojej ingerencji.
-
Świece do gazu dla tego bo są trwalsze od zwykłych
Pierwsze słyszę takie teorie. Nigdy nie stosowałem świec do gazu mając gaz i nigdy nie było z tego powodu żadnych problemów. Wymieniam po dystansie jaki nakazuje fabryka i tyle.
Czy szarpanie występuje niezależnie czy silnik jest dobrze rozgrzany czy tylko ciepły (wpływ wilgoci z powietrza)?
-
Szarpanie występuj niezależnie od temperatury silnika, sprecyzuje trochę bardziej te dziwne objawy, szarpanie a raczej bujanie wystepuje tylko przy delikatnej (jednostajnej) jeździe w granciy 2 tyś obrotów na II i III biegu, czasami bywa że pojazd jedzie przez chwile płynnie po czym zaczyna lekko poszarpywać, bujać jak by sie przyduszał, przy hamowaniu silnikiem i przyspieszaniu jest wszystko ok.
-
mogą to być krzyżaki na wale albo poduszki/przeguby
-
Tyle że przy jeździe po góre też występuje to szarpanie, przy luzach na elementach napędu podczas jazdy pod obciążeniem nie występuje szarpanie a w moim przypadku jest, po Świętach zabiore się do tego solidnie zaczne od układu dolotowego, Jeżeli macie jeszcze jakieś pomysły to piszcie, dziękuję za zainteresowanie tematem.
-
obczaj tak jak mówi Maciek przegub elastyczny i krzyżaki .
-
Autko mnie zaskakuje, usterka puki co znikneła, zobacze co będzie z upływem kolejnych km.