FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: punisher w Grudzień 21, 2010, 22:41:33 pm
-
Proszę o Waszą opinię którą instalację gazową wybrać do montażu przez gazownika jako nową z gwarancją do silnika 1.4 litra firmy Opel (Astra 1) 60 KM 8 zaworowego z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec? To silnik z układem recyrkulacji spalin który jest załączany w zależności od obciążenia silnika, z czujnikiem spalania stukowego, z zapłonem tranzystorowym z czujnikiem Halla w rozdzielaczu zapłonu.
Motor słynie z idealnej konstrukcji do znośności zagazowania. Domyślnie montuje się II generację LPG podciśnieniową z silnikiem krokowym, sterownikiem elektronicznym i sondą lamda za ok. 1560-1600 PLN. Myślę o I generacji podciśnieniowej bez elektroniki z ręcznym przejściem PB/LPG która powinna kosztować ok. 1100 PLN.
Motor 1.4 i tak jest mułem, zależy mi na niskim spalaniu (m.in. bicie rekordów ecodrive), bezproblemowym użytkowaniu, prostej regulacji. Mam I generację w Polonezie i jestem z niej zadowolony, sam robie wyregulowałem jak chciałem. Z II generacją LPG nie miałem nigdy doczynienia ale na forum ludzie narzekają na krokowca i psującą się sondę lambda oraz tracenie przez elektronikę sterownika ustawień co jakiś czas już nie mówiąc o sypiących się czujnikach temp/obrotów.
Co o tym myślicie?
-
mikser do abimexa fi36 ,
sterownik stag50 lub stag100 (100 ma wbudowany emulatro wtryskiwacza ,ale przekaznik i opornik kosztuja z 4pln ,wiec ja bym bral 50 i przekaznik),
parownik emmegas ML94 ,lovato 92E ,albo tomasetto AT07 (ale tego nie lubie),
butla do wyboru do koloru
do takiego samochodu w pelni legalna bedzie jedynie II gen lub wyzsza
-
KGB: Tkx za cenną opinię :)
- Czy w/w parowniki mają zapas mocy min. 50%? Bo wtedy membrana chyba nie jest wysilona i mniej pali (precyzyjniejsze wychylenia błony).
- II generacja instalacja w pełni legalna dlatego że auto ma katalizator i dlatego gaz można regulować tylko sterownikiem elektronicznym ze względu na jakaś chorą ustawę? A I generacja chodzi w 100% mechanicznie więc nielegalna z katalizatorem?
- Oj.... wytnę katalizator jak tylko zacznie gad więcej palić lub tracić na mocy niż przewiduje norma :)
-
nie trzeba nic wycinac ,
II gen mozna ustawic na sztywno tak jak śrubę ,ale nie reka ,tylko laptopem ,
roznica cenowa miedzy stagiem50 za 180pln ,a centralka do wtrysku za min. 30pln to raptem 150pln ,
za 150pln kupujsz sobie legalnosc i wieksze mozliwosci regulacji ,a takze mozesz poczuc komfort automatycznego przelaczania sie po obrotach ,temperaturze lub obu tych czynnikach a takze czasie ,
kupujesz tez kontrole nad skladem mieszanki i wizualizacje za pomoca wykresu parmetrow
parowniki sa przez producentow przewidziane do ~140KM ,wiec zapas mocy bedziesz mial
-
W Poldoroverze na II generacji przejeździłem przez pięć lat sto tysięcy km i tylko raz mnie ona zawiodła - bo trzasneła - z mojej winy - cienka membrana w parowniku od jego nieczyszczenia - nagromadził się szlam i na nim membrana się rozerwała. Reszta - bezdotykowa i bezawaryjna.
Identyczną instalację mam teraz w samochodzie, którym obecnie jeżdżę, Nexii 1.5 SOHC - która posiada właśnie ww. oplowski, niewysilony silnik, który idealnie nadaje się do założenia instalacji LPG. W obu ww. samochodach, w Polonezie od nowości (wrzesień 2004) i w Nexii po naprawie gazowni (wywaliłem zawodne i nietypowe Bedini) - mam ją opartą na podzespołach Tomasetto - parownik (typ AT Asterik o wydajności do 100 koni), miksery też tomasetto, wielozawory również, butle PolGas toroidalne, a elektronika w obu - to LechoLPG typ MiniLambda, jest to idealna konstrukcja do ww. potrzeb, gdyż silniczek krokowy instalacji LPG zblokowany jest razem ze śrubą, co daje tej instajacji "walory" zarówno instalacji I generacji, jak i II generacji, która działa już w oparciu o sygnał sondy lambda oraz też (nie mam tego w tych instalacjach podłączonego), o czujnik TPS-a.
-
Czy możecie mi podrzucić kilka parametrów które da się modyfikować/włączać w sterowniku instalacji II generacji, które powodują spadek spalania i płynność działania przed odpowiednie traktowanie motoru?
-
ja osobiscie jestem zwolennikiem 1 gen - mam i jestem zadowolony - jeli jest wszystko sprawne niema prawa strzelac parchac czy kombinowac. a ustawic sobie mozeszw kilka minut tak jak tylko chcesz. co do spadku mocy na gazie 1 gen - mam palnik o idealnej srednicy gardzieli w gazniku i spadek jest minimalny.. a jakautojeszcze jezdzilo na benzynie to niebylo zadnego ubytku podczas jazdyna benie.
-
miniLambda to nie jest sterownik IIgen :lol: ,
biorac pod uwage jej cene to szmelc niesamowity ,wychodzi tylko 20pln taniej niz stag50,
nie ma opcji powodujacej nizsze spalanie - sterownik ma utrzymywac sklad stechiometryczny mieszanki ,
mozna go jednak zmusic ,by dzialal jak chce uzytkownik ,wiec nawet analogicznie do zakreconej sruby na wezu ,
staga50 mam w zasiegu reki, wiec w razie czego moge podpowiedziec jak ustawic poszczegolne opcje
-
Rozmawiałem z 2 gazownikami, najprawd. zdecyduję o II generacji i sterownik Leonardo z Elpigaz o takich możliwościch: http://www.elpigaz.com/files/podstrony/autogaz_strefa_kierowcy/PDF_y/exclusive%20line%202%20gen%5B1%5D.pdf
Stag50 podobno jest kiepski i ubogi w stosunku do konkurencji, ma słabe algorytmy podawania gazu (naprawde???). Krzykneli 1600 PLN za instalację w polecanym i sprawdzonym zakładzie, termin 3 tygodnie czekania. Szczerze gdybym miał 100% udziałów w tym aucie pakowałbym I generację używaną lub nową a resztę kasy dołożył do skutera. W końcu trochę głupio dawać za instalację LPG 1600 PLN kiedy auto kupuję za 1200 PLN i wkładam w niego nowy olej i kosmetyczne poprawki za 150 PLN. No ale sprzedający nie sprawdził, nie interesuje się i mu nie zależy więc nie wie że jego porządne auto jest warte w momencie sprzedaży ok. 3600 PLN.
-
Mi teraz Nexia 1.5 SOHC na elektronice LechoLpg MiniLambda i parowniku Tomasetto Asterik AT 100 HP, na w pełni działającej automatyce silnika, od sondy lambda po w pełni sprawny katalizator i urządzenie EGR, przy silniku z przebiegiem 231 kkm, na oleju Lotos 5W40, który ma już prawie półotora roku i jakieś 16-17 kkm przebiegu, przy codziennych dojazdach do pracy i z powrotem rzędu 100 km (NDM-W-wa), pali gazu na poziomie 7.8 - 8.3 LPG/100 km.
Regulacje i poprawianie działania instalacji poczyniłem oczywiście własnoręcznie, bo jakże inaczej.
-
Oprawca: doskonały wynik :)
-
leonardo to stary sterownik na dzien dzisiejszy i juz nie najlepszy ,
w dodatku sa problemy z softem do elpigazu - wiem bo mam Voile+ ,
Stag50/100/150 to aktualnie najmocniejszy sterownik na rynku i najbardziej rozbudowany ,
wciskaja ci kit ,wymus na nich wstawienie Staga50
-
OK, dzięki za opinię KGB