FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: punisher w Grudzień 23, 2010, 23:17:44 pm
-
Cześć. Może zadam głupie pytanie ale w zimie ważne wiadomo z jakich powodów :)
Chciałbym wiedzieć które tylnie koło będzie pracowało jeśli auto stoi przechylone w prawo i chcę ruszyć. Prawe koło zacznie obracać się a lewe stać w miejscu?
-
Jesli tyl stoi na jednym kole, to obracac sie bedzie tylko to ktore jest w powietrzu (chyba). O to Ci chodzi?
-
Zawsze będzie się obracać to koło, które ma lżej.
-
Dyferencjał przekazuje moment obrotowy na to koło które ma lżej :)
-
Jesteśmy za autem, patrzymy na jego tył, auto stoi na asfalcie przechylone w prawo bo z boku górka. Ruszam do przodu, z tego co napisał Rafał wynika że będzie się obracało szybciej lewe koło od strony kierowcy bo ma mniejszy opór. Prawe koło chyba jest wtedy bardziej dociążone masą auta. Tak?
-
http://www.youtube.com/watch?v=ZIvNgo42VlA
To chyba najlepszy sposób, aby zrozumieć zasadę działania mechanizmu różnicowego.
-
Jesteśmy za autem, patrzymy na jego tył, auto stoi na asfalcie przechylone w prawo bo z boku górka. Ruszam do przodu, z tego co napisał Rafał wynika że będzie się obracało szybciej lewe koło od strony kierowcy bo ma mniejszy opór. Prawe koło chyba jest wtedy bardziej dociążone masą auta. Tak?
Chyba nie, myslalem ze chodzi Ci o sytuacje kiedy tylko jedno kolo ma kontakt z ziemia. jesli auto stoi pochylone na ktorys bok, ale wszystkimi kolami na podlozu, to powinny krecic sie tak samo.
-
Nie Mauer !
W lewym zakręcie auto przechyla sie w prawo.. w związku z tym koło prawe jest bardziej dociążone... ale to lewe dostaje cały cug...
-
No ok, ale kolega pyta ktore auto bedzie bardziej dociazone przy ruszaniu, a nie lecac w zakrecie, wiec nadal uwazam ze czy jedno stoi wyzej od drugiego, czy oba na tej samej wysokosci, to nacisk bedzie taki sam.
-
Tak, fajny film dzięki za linka, oglądałem go kiedyś rozumiem zasadę działania ale tutaj mam przypadek pochylonego auta.
Jeszcze raz :) :
Jesteśmy za autem, patrzymy na jego tył, auto stoi na asfalcie przechylone w prawo bo z boku górka. Ruszam do przodu z miejsca, jedno koło od strony kierowcy stoi wyżej od drugiego od strony pasażera. Chyba wtedy nacisk na osie nie jest taki sam...?
Gdyby auto jechało na prostej drodze bez górki to w tej sytuacji rozumiem co pisze Stingerek że wóz bardziej wychyla się w prawo czyli koło prawe od pasażera jest bardziej dociążone dlatego nie pracuje, nie ciągnie lub pracuje bardzo słabo. Ale tutaj mamy górkę i auto jest pochylone a ja startuję z miejsca.
-
Tak, fajny film dzięki za linka, oglądałem go kiedyś rozumiem zasadę działania ale tutaj mam przypadek pochylonego auta.
Jeszcze raz :) :
Jesteśmy za autem, patrzymy na jego tył, auto stoi na asfalcie przechylone w prawo bo z boku górka. Ruszam do przodu z miejsca, jedno koło od strony kierowcy stoi wyżej od drugiego od strony pasażera. Chyba wtedy nacisk na osie nie jest taki sam...?
Gdyby auto jechało na prostej drodze bez górki to w tej sytuacji rozumiem co pisze Stingerek że wóz bardziej wychyla się w prawo czyli koło prawe od pasażera jest bardziej dociążone dlatego nie pracuje, nie ciągnie lub pracuje bardzo słabo. Ale tutaj mamy górkę i auto jest pochylone a ja startuję z miejsca.
obczaj przypadek taki:
wał umieszczony wzdłuż; przenosi moment obrotowy, który częściowo przeniesie się na most i dociśnie jedno koło bardziej (prawe jak dobrze pamiętam w którą stronę kręci się wał). Także to jest dodatkowa siła którą musisz uwzględnić.
-
auto stoi przechylone w prawo i chcę ruszyć
na bank lewe koło będzie się kręcić, dlaczego?
auto jest pochylone na prawo a jest w spoczynku więc chwilowo na prawym kole jest większa masa przy czym mechanizm różnicowy przekazuje moment obrotowy na koło które ma mniejsze obciążenie
więc wniosek prosty
lewe koło się obróci i już
chyba że zaprosisz swojego kolege który lubi dużo zjeść, otworzysz tylne lewe drzwi i poprosisz go aby stanął na progu przy otwartych drzwiach odpychając się od dachu auta
wtedy nacisk na lewe tylne koło (prawdopodobnie) będzie większe niż dotychczas na kole prawy więc koło prawe będzie kręcić a lewe nie
-
OK, dzięki za opinię ;)
-
auto stoi przechylone w prawo i chcę ruszyć
chyba że zaprosisz swojego kolege który lubi dużo zjeść, otworzysz tylne lewe drzwi i poprosisz go aby stanął na progu przy otwartych drzwiach odpychając się od dachu auta
wtedy nacisk na lewe tylne koło (prawdopodobnie) będzie większe niż dotychczas na kole prawy więc koło prawe będzie kręcić a lewe nie
ciekawy pomysl:) mozna tez zaciagnac lekko reczny, to podobno pomaga jak sie nie moze wyjechac kiedy kolo kreci sie w powietrzu.
-
Ja to zrozumiałem kiedyś dzięki tej stronce:
http://www.howstuffworks.com/differential.htm
Kilka stron, dużo animacji :)
-
pomyśl