FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Buźka w Grudzień 24, 2010, 11:59:59 am
-
Witam.Zakładam ten temat dla wszystkich,którzy myśleli kiedyś nad rozwiązaniem sterowania nagrzewnicą w caro po założeniu deski z plusa.Wrzucam na razie dwie fotki,ale będzie więcej jak porobię.Proszę moderatorów o nieusuwanie,chyba,że nie będzie żadnego zainteresowania,to nie będę się produkował :? (http://img225.imageshack.us/img225/3788/siownik.jpg) (http://img225.imageshack.us/i/siownik.jpg/)
tu mam siłownik zamaka centralnego,który steruje zaworem od płynu.Zawór jest z żuka,bo ten z poldka strasznie cięzko chodzi i się nie nadawał (http://img841.imageshack.us/img841/8661/konsolaz.jpg) (http://img841.imageshack.us/i/konsolaz.jpg/)
tutaj mam przełączniki do sterowania siłownikami 1 jest do przesłony od wlotu zimnego powietrza a 2 od zaworu i klapki na nagrzewnicy od ciepłego.Wmontowałem tam sprężynki żeby same 'odbijały' Działają tak jak przełączniki od szyb elektrycznych.Jeszcze jeden jest zamontowany pod deską,a drugi w podszybiu.Jak porobię foty to wrzucę
-
dumałem kiedys nad tym i nie wydumałem nic więcej niż producenci aut, czyli:
zawór wody sterowany podcisnieniowo np opel astra
elektrozawór powietrza np opel omega (astra ma mechaniczny zawor w kneflu)
ale siłownik do cięgna też ciekawy pomysł
[ Dodano: 24 Gru 2010 12:07 ]
mam skompletowane wszystko oprocz przewodow podcisnienia ale nie mam kiedy zalozyć
-
A nie myśleliście nad normalnym, zwykłym ELEKTROZAWORZE cieczy?
Tak się składa że posiadam takowy a BMW e36. Ma on w środku taki grzybek z sworzniem i cewke. Jeśli ktoś potrzebuje to...
-
bużka, Właśnie mi nagrałeś fajny pomysł :mrgreen: . Zastanawiałem się nad zestawem wskaźników dodatkowych i nie wiedziałem gdzie je umieścić. Czy konsolę środkową od plusa da się zainstalować pod deskę minusa? (Trochę mi szkoda pozbywać się całej minusowej dechy, bo bardziej mi się podoba jak plastikowy plusowy szajs). Elektryczne siłowniki załatwiły by sprawę klapek i zaworu a miałbym sporo miejsca na moje udziwnienia i radio normalnie by pasowało na głębokość w kieszeń.
-
bużka, Właśnie mi nagrałeś fajny pomysł :mrgreen: . Zastanawiałem się nad zestawem wskaźników dodatkowych i nie wiedziałem gdzie je umieścić. Czy konsolę środkową od plusa da się zainstalować pod deskę minusa? (Trochę mi szkoda pozbywać się całej minusowej dechy, bo bardziej mi się podoba jak plastikowy plusowy szajs). Elektryczne siłowniki załatwiły by sprawę klapek i zaworu a miałbym sporo miejsca na moje udziwnienia i radio normalnie by pasowało na głębokość w kieszeń.
Michau z motoklubu tak ma.
-
A nie myśleliście nad normalnym, zwykłym ELEKTROZAWORZE cieczy?
Tak się składa że posiadam takowy a BMW e36. Ma on w środku taki grzybek z sworzniem i cewke. Jeśli ktoś potrzebuje to...
A pasuje średnicą do węży od nagrzewnicy od pna? Bo jeśli jest mniejszy, to bedzie caly czas ograniczal przeplyw. Myslalem podobnie o elektrozaworze od lpg, ale ten jest duzo mniejszy.
-
Do LPG ma baardzo mały przepływ, ale skoro ten zawór który mam jest od nagrzewnicy to musi być duza średnica, fotki?
-
http://allegro.pl/elektrozawor-do-nagrzewnica-bmw-3-e36-i1358201470.html cos tego typu? On ma mozliwosc tylko otwarcia i zamkniecia przeplywu, czy tez jakiegos plynnego ustawienia posredniego?
-
Maurer, Tak, to jest ten zawór, w BMW w końcu tez była regulacja temp. nagrzewnicy więc pewnie jest. Wystarczyło by zrobić jakiś mini regulator napięcia a nawet można było by zrobić termostat i zamiast regulacji zimno-ciepło zrobić dokładną regulacje temperatury.
-
W BMW te zawory otwierają i zamykają sie w zaleznosci od napięcia do nich przylozonego - żeby bylo smieszniej, brak napiecia oznacza "otwarty" podanie napiecia +12V oznacza zamknięcie - plynność otwarcia zmienia sie wraz z podawanym napieciem i jest do niego wprost proporcjonalna.
Gdzie
0V - otwarty
3V - 75%
6V - 50%
9V- 25%
12V - zamknięty
Do sterowania nimi w BMW jest "opornica" .
Mialem takie w E34 z dodatkową elektryczną pompką wody która przepychała wodę w małym obiegu - takie pseudo ogrzewanie postojowe - działało przez jakieś 30-40 minut od zgaszenia silnika.
-
No cóż,jeśli chodzi o mnie to zrobiłem tak,bo doszedłem do wniosku,że tak będzie lepiej i nie ma potrzeby zostawiać tych linek,zwłaszcza że nie ma tego gdzie umocować.Zrobiło mi się trochę miejsca,bo zastąpiłem przełączniki plusowskie orginalnymi z caro,zamiast panelu sterowania nagrzewnicą.Jedyne czego nie mam podłączone,to ta klapka na dole od nawiewu na nogi,ale tam mam teraz centralkę z przekaźnikami silniczków szyb,więc i tak by się nie otwierała
-
W BMW te zawory otwierają i zamykają sie w zaleznosci od napięcia do nich przylozonego - żeby bylo smieszniej, brak napiecia oznacza "otwarty" podanie napiecia +12V oznacza zamknięcie - plynność otwarcia zmienia sie wraz z podawanym napieciem i jest do niego wprost proporcjonalna.
Gdzie
0V - otwarty
3V - 75%
6V - 50%
9V- 25%
12V - zamknięty
To chyba daloby sie nawet zrobic na plynnym przycisku do wentylatora od mr93, jeno go jakos do gory nogami wsadzic, albo przelutowac potencjometr na odwrot.
-
DO góry nogami wsadzić i po krzyku.
-
Ciekawe czy te z forda fiesty/KA też da się tak regulować??
Swoją drogą ja mam zawór z łady samary (najlżej działający mechaniczny zawór jaki miałem w ręku) sterowany siłownikiem CZ. Zasilany jest z dodatkowego modułu CZ i czujnika sprzęgniętego z dźwignią ciepłego powietrza.
-
Przerabiałem zawory z FSO, Lublina, VW i najlepszy okazał się z Łady. Siłownik daje 100% otwarcia i zamknięcia bez wysiłku i nic się nie przycina.
-
Odświeżę trochę temat.Przy okazji wyjmowania silnika mam dostęp do niektórych patentów i zrobiłem zdjęcia.
To jest siłowniczek sterujący główną klapką powietrza umieszczony w podszybiu.Musiałem trochę wyciąć ten plastik,żeby się zmieścił.
(http://img18.imageshack.us/img18/3312/obraz007ah.jpg) (http://img18.imageshack.us/i/obraz007ah.jpg/)
A to jest zawór płynu pochodzący z Żuka.Chodzi leciutko i siłowniczek bez problemu go otwiera i zamyka.
(http://img28.imageshack.us/img28/9288/obraz003kjf.jpg) (http://img28.imageshack.us/i/obraz003kjf.jpg/)
Mam jeszcze jeden pod konsolą w środku sterujący klapkami wewnętrznymi.Jak kiedyś będę coś rozbierał to cyknę fotkę ;) :P