FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Kagan w Grudzień 27, 2010, 15:05:14 pm
-
Panowie mam problem. Mianowicie zdemontowałem klawiaturę w moim poldku, wyszlifowałem dźwigienki i chciałem ją zamontować ale jest problem bo nie chce wejść na kołki ustalające przy 4 cylindrze. Dziurki mi uciekły jakby do środka, to znaczy te cylinderki z dziurkami jak by powpadały i nie mogę ich wyciągnąć nawet podwarzając śrubokrętem:( Zrobiłem zdjęcia, są troche nie wyraźne ale myślę że pomożecie :)
http://img149.imageshack.us/i/20101227003.jpg/
http://img221.imageshack.us/i/20101227004.jpg/
http://img337.imageshack.us/i/20101227005.jpg/
-
ściśnij to, tzn. podstawę wałków z czwartego cylindra nasuń głębiej na wałki. Jak ja składałem klawiature to z góry wkładałem sobie śrubki ósemki, żeby się nie rozjechała, bo te sprężyny między dźwigienkami rozpychają te podstawy.
-
Oczywiście. Po prostu to pościskaj. Jeśli te sprężyny miedzy dźwigienkami nie spowodowały, że całkiem Ci to nie pospadało to znaczy, że trochę nagaru już tam jest i już blokuje. Gdyby było wszystko czyste to zaraz po zdjęciu z głowicy rozsypało by się na wiele drobniejszych klocków... :mrgreen:
-
Na to nie wpadłem :) A Czy ustawienie obu zaworów na 0.15 jest bezpieczne? Wiele ludzi mówi mi że to bardzo dobre ustawienie.
-
Kagan, Bardzo bezpieczne.Pod warunkiem że dokładnie się to zrobi.Postaraj się :!:
-
A jakie ustawienia przyniosą najlepszą kulturę pracy?
-
Na pewno RÓWNE
-
Po szlifie dźwigienek najlepiej było by je zahartować, ale niemam pojęcia ile może to kosztować. Może się ktoś orientuje?
-
Kagan, Najpierw znajdź wykonawcę,a potem pytaj o cenę.Wątpię w to, że znajdziesz jakiegoś. :roll:
-
Każdy zakład kowalski lub ślusarski to zrobi.
-
a gdyby zahartować samemu?.... do pieca i jazda!
-
Ciężko hartować w domu, nawet znając oznaczenia stali to trzeba jeszcze odpowiednio nagrzać nie za dożo nie za mało. Myślę, że jeżeli szlifujemy delikatnie i nie będziemy przegrzewać elementu to nie ma obawy o rozhartowanie.
-
hartowane są na głębokosć 0.2mm... zeszlifujesz mniej ?
-
Spodziewałem się, że to głębsze hartowanie. Jeżeli jest tak jak mówisz to rzeczywiście przydałoby się hartowanie. :)
-
Dźwigienki były tak wybite że palca szło w wgłębienia wsadzić więc brawo dla konstruktorów :) Ten hartowany materiał schodził lepiej niż drewno a szlifowałem BARDZO DELIKATNIE!! wiem że do hartowania potrzebna jest znajomość wykresu żelazo-węgla, znam go aczkolwiek zastanawiałem się czy dało by radę rozgrzać końce dźwigienek palnikiem acetylenowo-tlenowym do czerwoności-białości i schłodzić w wodzie? wiadomo że z temperaturą się nie trafi ale czy dało by to jakieś efekty?
-
Można poszukać tabeli kolorów dla poszczególnych temperatur i coś kombinować, może by i coś dało, ale ręki sobie nie dam uciąć :D
-
Wyszlifowałem dźwigienki, ustawiłem zawory ściśle na 0,15 każdy i klepią tak jak klepały a nawet głośniej. CO MAM ZROBIĆ ŻEBY BYŁY CISZEJ ?? Sprawdziłem wszystko, laski są proste, nawet nowe śruby na klawiaturze założyłem. Może coś z zapłonem? Zawczesny albo za późny?
-
Źle ustawiłeś :) 0.15 ? jak ustawiałeś zawory ?
-
W kolejności zapłonu 1342, ściśle na 0.15 listek wchodził z oporem, potem sprawdziłem i dalej lipa. Nagram dźwięk i wrzuce to powiecie co to jest :)
-
Moze to nie zawory ? Jesteś tego pewien ?
-
Jestem na 100% pewny że to cykanie zaworów. Nie stukanie tylko cykanie klawiatury.
Mam nagranie : http://kagan99.wrzuta.pl/audio/2HIOrsIefGw/silnik