FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Rene w Grudzień 31, 2010, 16:37:54 pm

Tytuł: Problem z gażnikiem
Wiadomość wysłana przez: Rene w Grudzień 31, 2010, 16:37:54 pm
Mam problem z gaźnikiem mianowicie.
Auto zapala bez zająknięcia obroty nie falują. Po odpaleniu i dodaniu lekko gazu jest ok ale jeśli wcisnę mocniej auto nie wkręca się zamula i gaśnie. Jedynym sposobem na Uzyskanie większych obrotów jest "klepanie po pedale gazu".

Wyciągałem gaźnik niestety nie znalazłem jego typu na obudowie ale jest wytłoczone że robiony na LICENCJI WEBER. Gaźnik rozkręciłem wyczyściłem komorę pływakową nic tam nie zmieniałem, zdjąłem też górna obudowę i tam tez zrobiłem porządek wykręciłem 2 mosiężne rurki z korpusu chyba dysze (nie do końca znam się na gaźnikach ale się staram :P).

Wszystko poskładane tak jak było a przynajmniej ma taką nadzieje.
I teraz takie pytanie co jest przyczyną takiego zachowania na mocne naciśniecie gazu.
Inna sprawa która mnie zastanawia to otwiera się tylko ta przepustnica bliżej silnika, czy ta druga nie powinna się też otworzyć po naciśnięciu gazu?? Jest ona sterowana chyba podciśnieniem bo cięgno idzie do komory z membraną którą też otwierałem ale było czysto.



Nie wiem już co z tym zrobić.
Tytuł: Problem z gażnikiem
Wiadomość wysłana przez: oprawca_1978 w Grudzień 31, 2010, 17:03:57 pm
Jak silnik gaśnie, to albo zalewa go za dużą ilością paliwa, albo odwrotnie, mieszanka ubożeje do tego stopnia, że przestaje się zapalać i silnik przestaje pracować.

Najpierw sprawdź właściwe działanie pompy paliwa. Wymień od razu filtr benzyny, a także przeczyść filtr siatkowy w podejściu paliwa do gaźnika.
Wyczyść dokładnie wszystkie dysze, a także rurki emulsyjne i dysze powietrza w nich.
Sprawdź właściwe działanie pływaków i poziom paliwa w komorze pływakowej. Wyreguluj go dokładnie, odpowiednio podginając wąsy pływaka.
Jak bawić się z gaźnikiem webera najlepiej opisane jest w książce p. Eugeniusza Kaima "Naprawa i eksploatacja samochodów FSO 1500".
Tytuł: Problem z gażnikiem
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w Grudzień 31, 2010, 17:17:59 pm
Skoro mu kilka razy naciskasz gaz i jest lepiej to wg. mnie nie dostaje paliwa, bo każde naciśniecie gazu uruchamia pompkę przyspieszającą.
Tytuł: Problem z gażnikiem
Wiadomość wysłana przez: Rene w Grudzień 31, 2010, 18:33:17 pm
Filtr jest czysty chyba nie dawno zmieniany nawet.

Cytat: "oprawca_1978"
książce p. Eugeniusza Kaima "Naprawa i eksploatacja samochodów FSO 1500".
Jest może to gdzieś w PDF??

A co z ta drugą przepustnicą kiedy ma się otwierać ??
Jeszcze inny temat teraz po dłuższym kombinowaniu zobaczyłem że z odmy żyga mi olejem na filtr.
Tytuł: Problem z gażnikiem
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Grudzień 31, 2010, 18:51:54 pm
Cytat: "Rene"
A co z ta drugą przepustnicą kiedy ma się otwierać ??
przy odpowiednim podciśnieniu w dolocie, czyli  z tego co mówią, jak się wciśnie pedał do ok. 3/4 skoku.

moim zdaniem, masz albo zapchaną jakąś dyszę, albo nie pali na wszystkie cylindry.
Cytat: "Rene"
Wyciągałem gaźnik niestety nie znalazłem jego typu na obudowie
typ i data produkcji jest na stopie gaźnika, ale pewnie masz 34 dchd-12 lub 16, jeśli to silnik 1500.
Tytuł: Problem z gażnikiem
Wiadomość wysłana przez: Rene w Grudzień 31, 2010, 19:10:12 pm
Cytat: "maciejowski"
moim zdaniem, masz albo zapchaną jakąś dyszę, albo nie pali na wszystkie cylindry.


Pali idealnie teraz stał 2 dni na mrozie po -15 i zadadał po drugim obruceniu silnika.Wiec tutaj na pewno nie. Jeszcze raz wyciągne ten gażnik i rozbiore może coś pominołem. Jest gdzieś jakiś manual jak wczyścić gażnik ze zdjęciami co po kolei ??

Chyba że ktoś z krakowa może pomóc w ogarnięciu tego??
Tytuł: Problem z gażnikiem
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Grudzień 31, 2010, 22:33:24 pm
U mnie taki problem wywołany był przez świece. Auto po dodaniu gazu dławiło się i gasło. Po wymianie świec na nowe wszystko wróciło do normy. :) A uruchamiał się też świetnie.
Tytuł: Problem z gażnikiem
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Grudzień 31, 2010, 23:47:03 pm
taki efekt daje złe działanie regulatorów aparatu zapłonowego. sprawdź działanie regulatora podciśnieniowego i regulatora odśrodkowego. zdejm kopułkę, odkręć palec. zobacz czy ciężarki luźno się przekręcają na swoich ośkach. czy sprężynki wracają płytkę palca do oporu. przez gumową rurką dmuchnij w siłownik regulatora podciśnieniowego- nie powinien przepuszczać.