FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: waldi919 w Styczeń 02, 2011, 14:09:41 pm

Tytuł: Większe zawory w DOHC
Wiadomość wysłana przez: waldi919 w Styczeń 02, 2011, 14:09:41 pm
Więc tak, mam kilka pytań a jestem na etapie wstawiania większych zaworów ssących z Cromy i czy pod takie zawory(jak się nie mylę 43.5/7 nie pamietam dokładnie, seria ma coś koło 42mm) trzeba podfrezowac tłoki czy powinny pracowac bez problemu. Drugie pytanie czy tłoki od 1600 z dużym garbem też podejdą do 2.0?
Tytuł: Większe zawory w DOHC
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Styczeń 04, 2011, 09:53:55 am
Co do zaworów, powinien wypowiedzieć się Pit, miał u siebie powiększane, na pewno trzeba obrobić gniazda, co do podcięć w tłoku nie jestem pewien.
Tłoki garbate od 1.6 "podejdą", o tyle że trzeba sprawdzić czy zawory nie zaczną w nie walić. Pytanie tylko jaki jest sens takiej przeróbki? Zmniejszysz pojemność komory spalania z tych około 55 ml do jakiś 45 i stopień sprężania poleci nagle z 9 na 11. Jesteś pewien że długo pojeździsz?
Tytuł: Większe zawory w DOHC
Wiadomość wysłana przez: waldi919 w Styczeń 04, 2011, 10:56:51 am
Jestem bo te tłoki będą jeszcze obrabiane, tzn nie będzie ten garb tak wielki jak jest w 1600 ale większy niż w 1800.Tłoki od 1800 jest jeszcze ciężej zdobyc. Co do zaworów to wiem że trzeba obrobic gniazda tylko czy się zmieszczą ( czy nie będą wadzic o tłoki)?
Tytuł: Większe zawory w DOHC
Wiadomość wysłana przez: Grzesiek w Styczeń 04, 2011, 16:37:30 pm
waldi919,  dopóki nie ruszysz wzniosu zaworów, nic wadzić nie powinno :wink:
Tytuł: Większe zawory w DOHC
Wiadomość wysłana przez: waldi919 w Styczeń 04, 2011, 18:53:21 pm
właśnie o to mi chodziło, wałki zostaną seryjne.