FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: ondre82 w Styczeń 03, 2011, 16:26:54 pm
-
Prosto z mostu, jakiej firmy kupic termostat zeby dzialal bo ostatnio kupilem drozszy jakiejs francuskiej firmy chyba vermet i wyglada mi na szajs jak z reklamacja tego gowna bo inaczej nie mozna tego nazwac. Moj polo to caro 94r gaznik z lpg
-
ondre82, http://www.termostat.pl/ czyli Mera Białystok. Masz katalog na stronie www do ściągnięcia i wybrania odpowiedniego modelu. Tymi termostatami handluje sieć AD Stachura jeśli masz gdzieś do nich blisko, jeśli nie to możesz zamówić poprzez ich stronę www - wysyłając maila.
-
Jak kupiłem Mery do Rovera i na dzieńdobry nie działał.
Z resztą poprzedni właściciel też zamontował tam MERĘ i przez to prawdopodobnie doszło u mnie do awarii uszczelki pod głowicą.
-
Jak kupiłem Mery do Rovera i na dzieńdobry nie działał.
tzn. wywiesił kartkę "p... nie robię"?
Próbowałeś reklamować?
Ja również do rovera kupiłem dwie sztuki na 88* i 82*, obie pracują bdb.
Każdy termostat przed zamontowaniem można sprawdzić gotując go w garnku z wodą ;) do tego termometr i już wiadomo czy pracuje poprawnie.
-
Kupiłem 88, ale otwierał się na pewno trochę za późno bo na spiętym went żeby chodził non stop było 92-3 stopnie cały czas. Raz zagrzał mi się na tym do 110 stopni.
Nie reklamowałem, po prostu uciąłem 1 i 1/3 zwoja i odtąd silnik trzyma 87 stopni ,a 90 przy pałowaniu lub w korku.
-
BXMaster, no i widzisz, do poldorovera zastosowanie mają tylko 82*. W katalogu MERY pod hasłem polonez 1.4 są dwa termostaty TV-70, jeden letni na 82*, drugi zimowy na 88*. To jest wg. mojej oceny błąd, Rovery mają termostaty na 88* i być może tym się sugerowano tworząc katalog. termostat na wejściu do silnika mający 88* może faktycznie powodować, że temperatura na wyjściu (tam jest wpięty czujnik na deskę rozdzielczą) będzie wyższa jak 90*.
Dostępna literatura (Trzeciak/Morawski) zaleca termostat tylko i wyłącznie na temeraturę 82*C.
(Oczywiście jak sam zauważyłeś, można ztuningować ten na 88*)
To co napisałem wyżej potwierdza tylko tyle, że termostat kupiłeś sprawny ;)
Z moich obserwacji temperatury silnika to na termostacie MERY obserwowany jest mniejszy uchyb regulacji, co przekłada się na większą liniowość pracy układu (odchylenie standardowe oscyluje bliżej średniej z pomiarów). 8)
-
Z moich obserwacji temperatury silnika to na termostacie MERY obserwowany jest mniejszy uchyb regulacji, co przekłada się na większą liniowość pracy układu (odchylenie standardowe oscyluje bliżej średniej z pomiarów). 8)
Cokolwiek to znaczy.
-
Powiem tak. 2 kupione przeze mnie termostaty nie z Mery (nowe i wcale od niej nie tańsze) były od razu zepsute. Jeden otwierał się w temperaturze koło 100 stopni, a drugi w ogóle się nie otwierał. Solidność wykonania ich też pozostawiała wiele do życzenia...
[ Dodano: Wto 04 Sty, 2011 ]
a czego tu nie rozumiesz? skoncz automatyke na polibudzie i wszystko bedzie jasne
Ja nie kończyłem, ale też rozumiem. :)
-
Cokolwiek to znaczy i jakkolwiek 88 to za dużo to myślę że ten mój też był zepsuty bo went nie włączał się choćby nie wiem co... Tzn, ściślej mówiąc 3 razy się włączył ,a potem kaput i nie była to wina czujnika. Musiałem zewrzeć kable żeby uratować silnik. Po przycięciu zaczęło chodzić jak trzeba ale dziwi mnie że to badziewie nie rozpadnie się po otwarciu bo sprężyna opiera się teraz na jednym punkcie.
-
Nie chcę zakładać nowego wątku. Chciałbym się dowiedzieć jakie były fabrycznie montowane termostaty w Poldoroverze. Tzn. wiem że na 82*C, ale jakiej firmy? Na fotkach z książki Trzeciaka wyraźnie pokazany jest termostat Rovera. Szukałem więc takiego samego. No i kupiłem ten:
http://img09.allegroimg.pl/photos/oryginal/18/86/96/70/1886967000
Jeszcze ta naklejka Daewoo-Fso. A tu zonk bo jest na 88*C. Myślę jeszcze nat tymi z Mery bo wyglądają na solidne, ale ktoś tam pisał że na dzień dobry ze dwa nie działały.
Nie wyjmowałem jeszcze starego termostatu żeby zobaczyć jakiej jest fimy, ale i tak nie będe miał pewności czy nikt go wcześniej nie wymieniał.
-
Ja mam Mery 82*C i jest super. Cały czas trzyma o grubość wskazówki przez 90*C i w miarę szybko się nagrzewa. Też miałem z nim zonka, ale okazało się, że go odwrotnie zamontowałem...
-
Multec : A jak nagrzewa Ci się silnik teraz w zimę? Trzyma 80-90*C podczas jazdy? Ile musisz zrobić km aby sie rozgrzał? Mam rozumieć że włożyłeś początkowo termostat odwrotnie w kierunku otwierania? Bo chyba sam obrót termostatu o 180* nie robi różnicy? Głupie pytanie może ale nie wyciągałem tego nigdy ;-|
-
Na termostacie 82*C robisz 2km, spokojnym tempem (do 3000obr) i masz 70 stopni, jakieś 1-1.5km dalej masz już 80 stopni... W trasie trzyma te 80*C czyli dosc optymalnie. W mieście raz na jakiś czas się wentylator włączy, jeśli będziesz pałował. Jeśli spokojna jazda to grubość wskazówki przed 90*C będzie trzymał.
-
Ostatnio zmieniłem na ten 82 stopnie i jest tak jak pisze Rafał#1951 <cwaniak2>
-
Moglibyście napisać jeszcze tylko jakiej firmy termostatki macie? Dzięki wielkie za odpowiedź:)
-
Ja miałem Verneta i walił w CH... Założyłem Merę i jest OK.
-
Czyli nie pozostaje mi nic innego jak sprzedać ten MG Rovera i kupić Merę:) Dzięki wielkie raz jeszcze