FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Roofi w Styczeń 07, 2011, 16:30:01 pm

Tytuł: Koło zamachowe
Wiadomość wysłana przez: Roofi w Styczeń 07, 2011, 16:30:01 pm
Kompletuję podzespoły do przeróbki gaźnikowca na wtrysk :) Brakuje mi na bank przepływki - ale to osobny rozdział. Pytanie brzmi - czy koło zamachowe od gaźnikowca podejdzie pod wtrysk? Nie ma tam żadnych wypustków pod czujnik ??? Na kole pasowym wiem, że są dwa :)
Może ktoś mi rozjaśni umysł ?
Tytuł: Koło zamachowe
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Styczeń 07, 2011, 17:19:13 pm
Roofi, a jaki to silnik :?: jeśli ford ohc to zamach taki sam, przy okazji mozna podtoczyć bo jest co zebrać. W fordzie czujnik położenia wału jest w aparacie zapłonowym.
Tytuł: Koło zamachowe
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Styczeń 07, 2011, 19:03:42 pm
Roofi robi fiatowskiego dohca.
Tytuł: Koło zamachowe
Wiadomość wysłana przez: Roofi w Styczeń 07, 2011, 20:07:11 pm
Silnik: 2.0 :D DOHC by FIAT :)
Tytuł: Koło zamachowe
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Styczeń 07, 2011, 22:56:46 pm
Roofi, zalezy jaki masz uklad zaplonowy, jezeli masz wtrysk z Fiata Argenta z ukladem zaplonowym Digiplex to musisz miec kolo zamachowe od 2.0 na wtrysku z nacieciami i obudowe skrzyni z miejscem na czujnik. Digiplex ruszy jednak sam bez kola zamachowego z wypustkami i bez tego  czujnika  :)  Jezeli nie masz digi tylko klasyka czy przerobiony aparat zaplonowy od 1.6 OVH to problem kola dla Ciebie nie istnieje. Jak cos to chyba mam gdzies takie kolo do wtryskowca. Generalnie jezeli masz 2.0 to polecam przejscie na nowszy wtrysk Webera np z Cromy ktory jest duzo latwiejszy do zdobycia na dzien dzisiejszy jak i do tuningu np za pomoca Ecu mastera
Tytuł: Koło zamachowe
Wiadomość wysłana przez: Roofi w Styczeń 07, 2011, 23:26:41 pm
Powiem tak. Mam sporo i prawie nic :D - w sumie to sam nie wiem. Mam kompa, 2 kpl kolektorów z wtryskami (białe-szare) czyli "L". Podstawę pod czujnik koła + czujnik + koło. Mam część wiązki pod "L" bo osoba która demontowała wiązkę nie pomyślała i ucięła niechlujnie. Mam moduł zapłonowy z zeznań sprzedającego oryginalny "BOSCH". Kupiłem wiązkę (pośpiesznie) od "LE" :( na pomarańczowych końcówkach do wtrysków - z jednym przekaźnikiem a nie z dwoma tak jak w "L". Mam taki plan by zmodyfikować wiązkę od "LE" tak by podeszła mi do "L" - zmienić złącze do kompa i wyprowadzić pozostałe przewody. Z drugiej strony zastanawiam się nad podmianą układu zapłonowego - tak jak ma to zrobione Łukasz :) czyli wziętego z poldka. No i teraz jestem w kropce. Chcę posadzić tą dwójkę :) ale tak do końca (już) sam nie wiem jak. Help :(
Tytuł: Koło zamachowe
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Styczeń 08, 2011, 12:24:33 pm
[ Dodano: 08 Sty 2011 12:25 ]
powiem Ci tak... a raczej nie powiem Ci tylko tez popytam..;p może oboje dostaniemy odpowiedz bo podobny temat rozważam - mianowicie planuje taki sam myk czyli posadzenie wtrysku zamiast gaznka. tylko ja mam zlozone na zamachu od łady - z racji polonezowej skrzyni. i teraz czy nieutrudni mi to przejscia na wtrysk? - a moze wogule da sie zrobic jakis wtrysk mechaniczny..? tak naprawde zalezy mi tylko natym aby odpalil na benzynie i jako tako pracowal.. i tak na lpg bedziejedzil. ewentualnie czy i jak da si ezrobic podczymywanie wolnych obrotow i "ssanie" - na lpg gdy niebedzie wogule kompa i krokowca benzynowego. tzn kolektor z przepystnica i tyle...a no i wiadomo turbina.

jesli post niepasuje tu  lub zkladajacy watek sobie nie zyczy - no problemo zaloze nowy,
Tytuł: Koło zamachowe
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Styczeń 08, 2011, 17:02:05 pm
Cytat: "Roofi"
Powiem tak. Mam sporo i prawie nic :D - w sumie to sam nie wiem. Mam kompa, 2 kpl kolektorów z wtryskami (białe-szare) czyli "L". Podstawę pod czujnik koła + czujnik + koło. Mam część wiązki pod "L" bo osoba która demontowała wiązkę nie pomyślała i ucięła niechlujnie. Mam moduł zapłonowy z zeznań sprzedającego oryginalny "BOSCH". Kupiłem wiązkę (pośpiesznie) od "LE" :( na pomarańczowych końcówkach do wtrysków - z jednym przekaźnikiem a nie z dwoma tak jak w "L". Mam taki plan by zmodyfikować wiązkę od "LE" tak by podeszła mi do "L" - zmienić złącze do kompa i wyprowadzić pozostałe przewody. Z drugiej strony zastanawiam się nad podmianą układu zapłonowego - tak jak ma to zrobione Łukasz :) czyli wziętego z poldka. No i teraz jestem w kropce. Chcę posadzić tą dwójkę :) ale tak do końca (już) sam nie wiem jak. Help :(

Uklad zaplonowy mozesz miec dowolny, nie ma to wplywu na wtrysk poniewaz ten dostaje tylko od niego informacje ale w zaden sposob go nie kontroluje. Najlepiej jednak silniki chodza na Digiplexie z Argenty/132 ,na poznijszych jest juz gorzej. Wiazke digiplexa mozesz pozyskac np z cromy. Czujniki sa takie same jak w CC700  :D Prosciej bedzie jednak zainstalowac zaplon od poloneza.
Co do wtrysku to proponuje zainstalowac ten L_Jetronic tylko czy do niego znajdziesz sprawna przeplywke ? a to graniczy z cudem w cenie ponizej 250zl :|  Wiazke mozesz przerobic od LE tylko ze bedziesz potrzebowal 7 pinowego gniazda pod przeplywke i wtyczki do kompa. Przekazniki moga byc od czegokolwiek.

[ Dodano: 2011-01-08, 17:08 ]
Cytat: "Zuczek"
powiem Ci tak... a raczej nie powiem Ci tylko tez popytam..;p może oboje dostaniemy odpowiedz bo podobny temat rozważam - mianowicie planuje taki sam myk czyli posadzenie wtrysku zamiast gaznka. tylko ja mam zlozone na zamachu od łady - z racji polonezowej skrzyni. i teraz czy nieutrudni mi to przejscia na wtrysk? - a moze wogule da sie zrobic jakis wtrysk mechaniczny..? tak naprawde zalezy mi tylko natym aby odpalil na benzynie i jako tako pracowal.. i tak na lpg bedziejedzil. ewentualnie czy i jak da si ezrobic podczymywanie wolnych obrotow i "ssanie" - na lpg gdy niebedzie wogule kompa i krokowca benzynowego. tzn kolektor z przepystnica i tyle...a no i wiadomo turbina.
NIe utrudni jezeli zastosujesz zaplon inny niz Digiplex. Poniewaz jednak masz turbo to proponuje albo zostawic gaznik tak jak jest, albo zalozyc odrazu porzadny wtrysk oparty na programowalnym kompie i wtedy dopiero mozna kombinowac. W ostatecznosci jakis wtrysk od cromy z przeplywka na drucie a nie na klapowej i do tego Ecumaster Kombinacje wtrysku i gaznika na LPG nigdy nie beda dzialac dobrze albo beda non stop jakies problemy i regulacje wiec zamiast jezdzic bedziesz lezal pod autem
Tytuł: Koło zamachowe
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Styczeń 08, 2011, 17:42:47 pm
włąsnie mysle nad zmienieniem "tak jak jest" bo mamw systemie "draw thru".- niby z tym niema problemow ale chcialbym sobie rozbudowac IC oraz zalozyc blow off , - wogule wydaje mi sie ze moglo by to lepiej chodzic przy kolektorze wtryskowy, i przepustnicy od niego.. - zaplon zostawiam na "kiju"
Tytuł: Odp: Koło zamachowe
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Luty 25, 2011, 23:33:18 pm
wogule wydaje mi sie ze moglo by to lepiej chodzic przy kolektorze wtryskowy, i przepustnicy od niego.. - zaplon zostawiam na "kiju"
Pewnie ze moze chodzic, problem polega na tym ze pojemnosc dolotu powinna byc jak najmniejsza -im mniejsza tym szybsza reakcja na gaz i lepsze gorne partie obrotow, a im wieksza tym silnik lepiej ciagnie od dolu ale slabo sie kreci i reaguje na gaz. Jezeli chcesz chlodnice powietrza zainstalowac to musisz zmienic system zasilania - jak zainstalujesz tak jak teraz to bedziesz mial bombe pod maska - w chlodnicy zacznie sie wykraplac paliwo a jak zaplon sie cofnie to wysadzi chlodnice w powietrze