FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: szuczka w Styczeń 08, 2011, 21:51:59 pm
-
Czy ktoś próbował z braku wąskich półosiek i zerwane 2 gwinty -poldek 92 czy to trudne i czy dostane ten zestaw w motoryzacyjnym czy w innym sklepie?
http://allegro.pl/napraw-zerwany-gwint-m12-x1-5-szybko-i-tanio-z14-i1353403024.html
-
M12x1.25 jak już.
Skoro nie ma półosiek, zawsze można kombinować z wkręceniem tulejki (takiej jak w przypadku zerwanego gwintu od świecy zapłonowej w głowicy).
-
Czy ktoś próbował z braku wąskich półosiek i zerwane 2 gwinty -poldek 92 czy to trudne i czy dostane ten zestaw w motoryzacyjnym czy w innym sklepie?
http://allegro.pl/napraw-...1353403024.html
Helicoil, znamy ;) Pracuje w zakładzie produkującym kombajny górnicze, przy remoncie silników elektr. "Helikole" zostały uznane jako bezpieczna i pewna technologia napraw uszkodzonych gwintów, również tych, które utrzymują pokrywy z przejściami ognioszczelnymi. Tu nie ma żartów, zagrożenie iskrzeniem z silnika w potencjalnie wybuchowej atmosferze chodnika czy wyrobiska, połączenie musi być mocne i pewne. Zresztą na używane u nas zestawy są certyfikaty jakiś tam WUGów czy innych GIGów. Montaż szybki i łatwy pod warunkiem posiadania odpowiedniego przyrządu, kombinerkami czy śrubokrętem nie próbowałem ;)
Nie wiem jak sprawa zerwania takiego gwintu wygląda obliczeniowo, w każdym razie solidnie zapieczona śruba M10 w helikoli trzyma zdrowo i wymaga adekwatnego grzania palnikiem i prania młotkiem :)
-
można rozwiercić i wstawić szpilki . Dużo prostsza metoda .
-
Przestańcie się biedaczyć.....
piastę z podlka wyśle ci po kosztach przesyłki jak chcesz... ... powiedz tylko ile ton tego chcesz..
-
Nadal szukam wąskiej półośki gdyż już mam urwane 3 gwinty w tylnik kole . Ale dziś mechanik walczył i wsadziliśmy śruby i mam 3 wystające gwinty na założenie koła i jedną wkręcaną normalnie .Powiem że nawet się to trzyma , ale ciężko koło założyć. A może warto coś takiego kupić , ale to drogi gips pół wartości poloneza :D
http://www.szpilki.vel.pl/?1,m12x1-25-zestaw-sportowych-szpilek-z-nakretkami
-
a do czego wkręcisz te szpilki jak masz gwinty pozrywane? :roll:
http://allegro.pl/dlugie-szpilki-ford-honda-toyota-rover-expres-i1396766298.html kup takie i nie kombinuj.
-
Już bez kombinowania mam zrobione na sruby, ale taki wsciekły jestem , ze szukam już na zapas zeby wiedzieć jak to zrobic , a pozatym mechanik juz idzie do lepszej pracy( tzn wiecej kasy ) i nie będzie mi dłubał w starym polonezie .
-
maciejowski, tak też można :wink:
-
Odkop...
Mam zerwane 3 gwinty w szerokiej półosi do zwalniaczy. Czy testowaliście te szpilki wbijane. Co są warte. Jak założyć i z czego przypasują do alumfelg...
-
Trudno je nazwać wbijanymi - jeżeli średnica otworu jest odpowiednia, po prostu wsadzasz, ile wlezie, a następnie dociągasz nakrętką i w miarę kręcenia, sama na max wchodzi w piastę. Tyle tylko, że wtedy musisz mieć też nakrętkę, a poza tym - zrobi się idiotyczna kombinacja nakrętkowo-śrubowa, chociaż nie każdemu takie rzeczy muszą przeszkadzać.
Nitonakrętek albo jakichś innych tulei, które umożliwiłyby pozostanie przy starej piaście i śrubach z nietypowym gwintem, raczej nigdzie nie dostaniesz; trzeba na zamówienie dorabiać, więc opłacalność raczej wątpliwa...
Są też inne sposoby rozwiązania tego "problemu", ale zakrawają już na rzeźbienie, a ja i tak chyba za bardzo się rozpisałem...
-
Zamontuj coś takiego
https://stylauto.pl/szpilki-piast-szpilka-piasty-kola,c9,p455,pl.html
-
Naprawa gwintów w piastach to proceder za który odbierałbym DR. Dostępność i ceny części do poloneza są jeszcze za grosze w porównaniu do innych aut... warto ryzykować bezpieczeństwem? <spoko>
-
Autosan odkrecalbys każda śrubę od koła aby sprawdzić czy gwint jest naprawiony? Skoro holi koli wytrzymują w głowicy to i w piascie wytrzymają.
-
A macie jakieś sprawdzone modele, bo są różne średnice tych radełek i nie wiem na jakie otwory rozwiercać...