FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: elltry#683 w Październik 11, 2004, 21:05:22 pm

Tytuł: Ogrzewanie tylnej szyby
Wiadomość wysłana przez: elltry#683 w Październik 11, 2004, 21:05:22 pm
Mam dziwny problem. W moim MR 93 do niedawna za kazdym razem (a mam poldka b.dlugo) kiedy wlaczalem silnik wlaczalo sie ogrzewanie tylnej szyby . Czy to jest normalne . Jak jest w waszych poldkach. Ale teraz sie cos zrobilo i juz wcale ogrzewanie niedziala - niewlacza sie samo ani z klawisza. Co moze byc przyczyna . Czy wlaczanie sie samodzielnie ogrzewania tylnej szyby ( nawet w lato przy 30 stopniach) bylo czym zamierzonym przez fabryke :D ??
Tytuł: Ogrzewanie tylnej szyby
Wiadomość wysłana przez: MaciejFSO w Październik 11, 2004, 21:13:02 pm
Nie sadze, gdzyz zaraz po zapalnicze i rozruszniku ogrzewanie tylniej szyby jest najwiekszym odbiornikiem pradu. Takze szczeze w to watpie aby to bylo zamierzone przez fabryke. Musisz posprawdzac co jes nie tak, czyli bezpieczniki, napewno tam jest jakis przekaznik albo cos w tym stylu i to musisz najpierw sprawdzic.
Tytuł: Ogrzewanie tylnej szyby
Wiadomość wysłana przez: Wafel w Październik 11, 2004, 21:15:59 pm
z tego co wiem to w mr 93 włącza sie ogrzewanie tylnej szyby automatycznie - ale tylko chyba jak temp jest niższa niż 10 stopni
Tytuł: Ogrzewanie tylnej szyby
Wiadomość wysłana przez: elltry#683 w Październik 11, 2004, 21:37:03 pm
No wiec tak. Bezpiecznik jest Ok. Slychac (takie charaktrrzstyczne pyknecie jak zwykle) jakby sie zalaczalo to ogrzewanie choc na desce kontrolka sie nieswieci. Sprawdzielm zaroweczka i jest OK. Jak mozna sprawdzic przekaznik?? Slyszalem ze w MR93 jest urzadzenie mikroprocesorowe sterujace zalaczaniem sie ogrzewaniem. Wiecie cos na ten temat??
Tytuł: Ogrzewanie tylnej szyby
Wiadomość wysłana przez: MaciejFSO w Październik 11, 2004, 21:47:07 pm
Cytuj (zaznaczone)
z tego co wiem to w mr 93 włącza sie ogrzewanie tylnej szyby automatycznie - ale tylko chyba jak temp jest niższa niż 10 stopni

A to ja nie wiedzalem, ale dobrze sie dowiedziec. A ludzie tak narzekaja na polonezy a to takie fajne, tanie limuzyny!! :roll:
Tytuł: Ogrzewanie tylnej szyby
Wiadomość wysłana przez: Chudson w Październik 11, 2004, 21:56:30 pm
A działa to tak: (To to temp. otoczenia )
To ł +9 °C 0 min.

-3 °C < To < +9 °C 5 min.

  To Ł -3 °C 10 min.


I jeszcze trzeba pamiętać ,ze urządzonko ma kaprysy i nie włącza się często chociaż temp w samochodzie jest minusowa. Powodem jest umiejscowienie go za zegarami obok rury powietrza. Czasami choć w autku zimno to tam u niego jest jeszcze dość ciepło. ( zwłaszcza przy 1-2godzinnym postoju )
Tytuł: Ogrzewanie tylnej szyby
Wiadomość wysłana przez: drucik#1814 w Październik 11, 2004, 22:08:58 pm
nie wiedząc jak sprawdzić przekaŹnik jest prosta metoda. Włączasz światła, odnajdujesz przekaŹnik, który odpowiedzialny jest za mijania. Wyciągasz go i zamieniasz z przekaŹnikiem od szyby. Jeśli światła się zapalą - masz pewność, że przekaŹnik jest sprawny.
Dla mnie łatwiej jest na przykład sprawdzić kontrolką (żarówka z kabelkiem) prąd na 30-tce, a potem na 87.Ale w Twoim przypadku , najłatwiejsza będzie zamiana miejscami.
Tytuł: Ogrzewanie tylnej szyby
Wiadomość wysłana przez: Woj-o#772 w Październik 12, 2004, 13:18:26 pm
podsumowując: Były różnie wersje tego mikroprocesora i to niezależnie od roku prod chyba - czsami z termisoterm (czyli włącza sie w zależności od temperatury) , a czasami włącza sie zawsze po pewnym czasie od najprawdopodobniej zgaśnięcia kontrolki oleju)
Tytuł: Ogrzewanie tylnej szyby
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Październik 12, 2004, 14:35:06 pm
Dlatego ja wole ten stary mechanizm z pstryczkiem elektryczkiem ;) Zwłaszcza że mam do niego podpięte jeszcze lusterka.
Tytuł: Ogrzewanie tylnej szyby
Wiadomość wysłana przez: Chudson w Październik 12, 2004, 18:02:25 pm
Ja lusterka mam pod osobnym włącznikiem , o mikroprocesorze bez termistora jedynie słyszałem , niewiem czy były one montowane na samym początku czy zamiennie przez cały okres produkcji ale chyba nie znajdzie się już w sklepie tej uboższej wersji.

Kabelek sterujący przekaŹnikiem jest podłączony do tego urządzonka pod symbolem  SH., natomiast sygnał z wyłącznika klawiszowego idzie przez PL .

ja tam wole ten mechanizm niż stary pstryczek , chociaż trzeba się przyzwyczaić ,że niedarady wączyć ogrzewania przy wyłączonym silniku. Nie trzeba pamiętać o wyłączeniu a czasy ogrzewania są dobrane tak ,że szyba zdąży się calutka rozmrozić.

Sprawdzić czy nasze urządzonko to ta biedniejsza wersja czy poprostu się zepsuł jest dosyć łatwo , termostor jest w górnym prawym rogu układu scalonego i wystarczy sprawdzić na nim opór ( no chyba że uszkodzeniu uległ ktoryś tranzystor to wtedy będzie gorzej )