FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: waldi919 w Styczeń 15, 2011, 10:27:44 am
-
Czy tylko w 1600 DOHC były wałki z węższymi krzywkami i czy tylko w 2.0 były montowane aparaty zapłonowe w głowicy? Posiadam wałek z napędem aparatu i ma właśnie węższe krzywki ale w stanie idealnym. Jak poznac z jakiej może byc pojemności? I drugie pytanie, wie ktoś może z czego może pasowac zębatka aparatu w głowicę? Już wyjaśniam- chciałbym zaadoptowac aparat z PN tylko nie wiem skąd wziąśc zębatkę(że by pasowała do napędu wałka),z oryginalnego aparatu raczej nie dostanę bo te aparaty to białe kruki...
-
Zazwyczaj waskie krzywki byly w 1600, ja osobiscie nigdy takiego walka nie spotkalem w 1.8 czy 2.0. Skoro walek ma trybik do napedu aparatu to pochodzi prawdopodobnie z wersji 1600 na podwojnych gaznikach(byly takie). Na walku powinien byc gdzies nabity numer czesci zaczynajacy sie prawdopodobnie od 6.... albo 124.... lub 125.... Zebatki raczej od niczego nie dopasujesz wiec pozostaje tylko poszukiwanie orginalu po wszelkiego rodzaju zlomach i szrotach oraz rynkach, szaberplacach itd Zreszta aparat od poloneza mozna zaadoptowac rownie dobrze w blok tyle ze wtedy tylko gaznik
-
No właśnie jest na nim nr, później sprawdzę... Co do aparatu to mam taki w blok ale u mnie odpada bo mam kolektor duży i wielopunk a chciałbym założyc aparat bo na oryginalnych mapach GSI jakos to mnie nie zadowala...
po jednej stronie pisze SF FIAT 9 a po drugiej 4196856
-
Może warto pomyśleć o det2 ? Używkę można tanio dostać no i będzie można to w końcu wystroić tak ,żeby odzyskać potencjał dohca
-
waldi919, walek ktory posiadasz wedlug tej strony
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:P8-oCl6o9sIJ:turbo124.com/forum/viewtopic.php%3Ft%3D1586+fiat+4196856&cd=1&hl=pl&ct=clnk&gl=pl
jest pierwszym typem walka stosowanym przy napedzie aparatu z glowicy i pochodzi z silnika typu 125.BC.000 o pojemnosci skokowej 1608cm3 srednica skok 80x80mm moc 110Km. Motor ten byl instalowany w fiatach 124 i wloskim fiacie 125 w latach 70-73 i jest to mocnijsza wersja tego silnika stosowana chyba w wersji sport, slabsza miala 10Km mniej
Co do zaplonu to tez lepiej chyba skorzystac wlasnie z Ecumastera ktory nowy kosztuje okolo 400zl(a podejrzewam ze podobnie wyjdzie aparat i glowiczka) a uzywke kupisz za polowe tej ceny i wowczas masz mozliwosc zarowno korekty zaplonu jak i co jest duzo waznijsze -korekcji mapy paliwa gdyz ten wtrysk ma mocno ubogie mapy
Tutaj masz aukcje i moim zdaniem warto powalczyc bo moze uda sie tanio wyrwac a jest kompletny tylko pytanie czy sam dasz rade to ogarnac
http://allegro.pl/ecumaster-digital-ecu-tuner-2-bcm-tanio-i1415070302.html
-
głowiczkę mam, wałek też tylko aparatu brak, co do map paliwa mój gania cały czas na LPG. Również myślałem o Ecumasterze tylko właśnie problem z wystrojeniem tego... ale jeszcze przemyslę... Elwood#1887, powiedz mi czy ten wałek będzie dobrze pracował w 2.0?
-
Elwood#1887, orientujesz się może ile kosztuje strojenie takiego ecumastera??
-
podepnę sie pod temat czy wałki w tylnonapędowych silnikach fiata można zastąpić wałkami z nowszych silników przednionapędowych np z fiata Cromy ? :lol: i jeszcze jedno pytanie czy w Cromach aparaty zapłonowe były kiedykolwiek montowane na boku głowicy tak jak w tylnonapędowych DOHC ? http://allegro.pl/silnik-na-czesci-fiat-croma-2-0-8v-benzyna-i1414553919.html link do aukcji silnika z Cromy który ma miejsce z boku głowicy na aparat zapłonowy , nigdy w życiu takiego czegoś nie widziałem a pracowałem 2 lata jako mechanik samochodowy i troche takich aut sie przez warsztat przewineło... :roll:
-
powiedz mi czy ten wałek będzie dobrze pracował w 2.0?
Bedzie ok jezeli bedzie pasowal -nie wiem na 100% czy walki z glowicy od silnika na tlokach 80mm sa takie same jak w silniku z tlokami 84mm -cale glowice nie pasuja
Elwood#1887, orientujesz się może ile kosztuje strojenie takiego ecumastera??
Zalezy tylko od tego za ile znajdziesz- rozpietosc cen to od 150zl do 1tys zl
i jeszcze jedno pytanie czy w Cromach aparaty zapłonowe były kiedykolwiek montowane na boku głowicy tak jak w tylnonapędowych DOHC ?
Nie byly. Byly montowane tylko na przedluzeniu walka w zaleznosci od rocznika na ssacym albo wydechowym. W silniku na zdjeciu ktos prawdopodobnie przelozyl glowiczke(lub sama obudowe) z tylniego napedu. Walki mozna dac z cromy nalezy tylko odciac wystajaca czesc do napedu aparatu jezeli takowa jest. Walki maja jednak gorsze parametry niz te od starszych silnikow. Nalezy tez przekladac TYLKO same walki, glowiczki z przednionapedowki maja w innych miejscach odplywy oleju