FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => CAŁA POLSKA => Wątek zaczęty przez: Fist w Styczeń 18, 2011, 20:10:03 pm
-
Mam takie pytanko, kilka dni temu moja dziewczyna stała się posiadaczką nowego autka. Po przejrzeniu dokładnie papierów okazało się że w karcie pojazdu i w dowodzie rejestracyjnym ma wbite jako przeznaczenie/ typ pojazdu - samochód ciężarowe.
I moje pytanko brzmi jak przerobić go teraz na zwykły osobowy samochód. Gdzie mam pójść to załatwiać. Najpierw to załatwić czy jakoś przy przerejestrowywaniu samochodu. Jakieś koszty są z tym związane?
-
Fist#1947, a po co? Za ciężarowy masz mniejsze OC :wink:
Trzeba umówić się z diagnostą i zrobić rozszerzony przegląd. Od kiedyś to ma podrożeć, ale nie pamiętam od kiedy.
-
W Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów. Należy pojechać z kratką i na oczach panów ją wyjąć, a oni dokonają zmiany przeznaczenia pojazdu. Trzeba to zrobić przed przejestrowaniem żeby do urzędu pojechać już z papierami o zmianie.
-
Fist#1947, zostaw tak jak jest
moja nubira też była ciężarówką
a ja w dodatku jeździłem bez kraty i nikt mi głowy nie urwał :wink:
-
moja nubira też była ciężarówką
wiec nie mozesz parkowac na parkingach dla osobowek, obowiazuja Cie tez znaki zakaz wjazdu pojazdow ciezarowych i ograniczenia predkosci dla nich
-
Ja wolał bym zmienić to na zwykły osobowy bo i tak nie będę z żadnych udogodnień korzystał. On kraty nie ma i nawet nigdy nie miał.
-
moja nubira też była ciężarówką
wiec nie mozesz parkowac na parkingach dla osobowek, obowiazuja Cie tez znaki zakaz wjazdu pojazdow ciezarowych i ograniczenia predkosci dla nich
i nie moze parkować na chodniku
-
Należy pojechać z kratką i na oczach panów ją wyjąć
Bzdura. Musisz mieć fakturju na demontaż kratki i przystosowanie samochodu do bycia osobowym z firmy posiadającej stosowne uprawnienia do takich przeróbek. Z takim świstkiem udajesz się na OSKP tam zmieniają przeznaczenie pojazdu i dostajesz kolejny papier, po czym walisz do WK z tymi świstkami i uzyskujesz wpis do dowodu.
-
A jeżeli w tym samochodzie nie mam kratki i niczego co odróżnia samochód osobowy od ciężarowego?
-
To samo.
http://www.auto-swiat.pl/1-jak-z-ciezarowki-zrobic-osobowke-czyli-zegnaj-kratko-100
-
Należy pojechać z kratką i na oczach panów ją wyjąć
Bzdura. Musisz mieć fakturju na demontaż kratki i przystosowanie samochodu do bycia osobowym z firmy posiadającej stosowne uprawnienia do takich przeróbek. Z takim świstkiem udajesz się na OSKP tam zmieniają przeznaczenie pojazdu i dostajesz kolejny papier, po czym walisz do WK z tymi świstkami i uzyskujesz wpis do dowodu.
Nie bzdura, bo tak właśnie to przeprowadzałem. Demontaż kratki był na stacji gdzie się robi przeglądy techniczne.
-
Nie bzdura, bo tak właśnie to przeprowadzałem. Demontaż kratki był na stacji gdzie się robi przeglądy techniczne.
W twoim przypadku możne i tak to wyglądało ale ogólnie jest tak jak pisze jose,. Czesto samochody "ciężarowe" sa 4 osobowe. Maja tylko 4 pasy a pośrodku np nie składany podłokietnik. Więc nie wystarczy tylko zdjąć kratki.
-
Dokladnie- problemem jest tez demontaz roznych elementow przy przerobce na ciezarowe auto. Kolega mial problem, bo nie chcieli go puscic na przegladzie po przywroceniu do cywilnej wersji. Niby wszystko wygladalo tak samo a auto bylo sporo lzejsze niz w dokumentacji producenta.
-
Z przepisami dotyczacymi aut ciezarowych to jakas paranoja... np. parkowanie, wjazd czy ograniczenia predkosci...
-
Dokladnie- problemem jest tez demontaz roznych elementow przy przerobce na ciezarowe auto. Kolega mial problem, bo nie chcieli go puscic na przegladzie po przywroceniu do cywilnej wersji. Niby wszystko wygladalo tak samo a auto bylo sporo lzejsze niz w dokumentacji producenta.
To wszystko zależy od konkretnego auta. Peugeot, którego odciężarówkowywaliśmy jedyne co miał innego to kratkę za siedzeniem, nawet pasy miał dla 5 osób. Polonez Kombi, którego aktualnie mamy różni się wyłącznie posiadaniem zamiast uchwytów nad drzwiami dla pasażerów mocowań dla kratki.
-
... Niby wszystko wygladalo tak samo a auto bylo sporo lzejsze niz w dokumentacji producenta.
Ważyli na przeglądzie auto ?
Poza tym to czym Wy się przejmujecie ? Czy gdzieś na zewnątrz auto ma oznaczenie, że jest ciężarowe ? Dlaczego prawdziwa ciężarówka nie powinna parkować na chodniku to chyba logiczne. A już widzę jak zwarte oddziały straży miejskiej i Milicji trzepią wszystkie osobówki na chodnikach w poszukiwaniu wpisu, że ciężarowy w dowodzie...
takimi zmianami dajecie tylko zarobić urzędom/darmozjadom/wyzyskiwaczom itp
precz z komuną...
-
Ważyli na przeglądzie auto ?
tak. Byc moze (nie wiem) teraz juz tego nie sprawdzaja. Ale wtedy byl taki wymog i stacja na ktora kolega trafil wazyla.
-
A już widzę jak zwarte oddziały straży miejskiej
DF, a podpowiedz im tylko ten pomysł to dodatkowo oprócz zarabiania na radarach będą latać i sprawdzać karciarzy
-
moja nubira też była ciężarówką
wiec nie mozesz parkowac na parkingach dla osobowek, obowiazuja Cie tez znaki zakaz wjazdu pojazdow ciezarowych i ograniczenia predkosci dla nich
Nie róbcie zamieszania.
Znak B-5 (Zakaz wjazdu samochodów ciężarowych) dotyczy zakazu ruchu pojazdów cięzarowych o masie całkowitej powyżej 3,5T, pojazdów specjalnych i uzywanych do celów specjalnych o dmc powyzej 3,5T , ciagnikow samochodowych, ciagników rolniczych , pojazdów wolnobieznych.
Znak B-33 łącznie z tablica T-23b (ograniczenie prędkości z tablicą z rysunkiem pojazdu ciezarowego) dotyczy równiez pojazdów cięzarowych o dmc powyzej 3,5T , pojazdów specjalnych , uzywanych do celow specjalnych pow. dmc 3,5T oraz ciągników samochodowych.
Tak samo znak B-26 dotyczy pojazdów powyzej dmc 3,5T.
itd , itd , itd.... ;)
Co do przerejestrowania auta z cięzarowego na osobowy trzeba miec udukumentowaną przeprowadzoną zmianę i dostosowanie pojazdu do przeznaczenia takiego na jakie chcemy go zarejestrować. Ale co kraj to obyczaj i tak samo jest ze stacjami diagnostycznymi , na jednej bedzie trzeba miec taką dokumentację , na innej nie.
-
moja nubira też była ciężarówką
wiec nie mozesz parkowac na parkingach dla osobowek, obowiazuja Cie tez znaki zakaz wjazdu pojazdow ciezarowych i ograniczenia predkosci dla nich
Jeszcze nie widziałem Nubiry powyżej 3,5 T.
-
Problemy to się pojawiają, jak mamy np minivana który waży razem z pasażerami powyżej 2,5 tony i jedziemy nim do Niemiec. Tam samochód ciężarowy zaczyna się od 2500 kg, ale Poloneza to przecież nie dotyczy. :)
-
"Sterciu" w końcu mądrze powiedział ;) Sam mam auto z kratką i jakoś nikt jeszcze się mnie nie czepiał za parkowanie na chodniku. Auto poza tym że ma kratkę to niczym się nie różni od wersji osobowej, teoretycznie z tego co wiem to powinien być podłokietnik z tylu na stale ale panowie w salonie chyba zapomnieli o nim :D