FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SEKCJE => MAZOWSZE => Wątek zaczęty przez: jimo#1921 w Styczeń 19, 2011, 16:03:27 pm
-
Siemanko.
Czy miałby kto pożyczyć manometr do zmierzenia komprechy na kilka dni?
-
przyjedź, się pomierzy, rzeczony manometr kupiłem onegdaj u Masztala. :mrgreen:
-
wrb, trochę daleko do Ciebie mam. Jeśli od Masztala to wiem jaki masz, niestety do roverka nie bardzo się nadaje.
-
Czym się różni do roverka?
-
Czym się różni do roverka?
Do rovera musi być dłuższy ze względu na głęboko usytuowane świece.
-
Czyli taki z gumową rurką może być?
-
Czyli taki z gumową rurką może być?
Jak mam to rozumieć?Masz na myśli plastikową? Jeśli wytrzyma ciśnienie rzędu 12 bar,to może być.Najlepiej jak by była metalowa.Ja sobie zrobiłem
(http://img18.imageshack.us/img18/7493/manometr.th.jpg) (http://img18.imageshack.us/i/manometr.jpg/)
-
Miałem na myśli takie coś jak tu na zdjęciu (http://www.jonnesway.pl/index.php?item=282)
-
Miałem na myśli takie coś jak tu na zdjęciu
Oczywiście takie "może być" Identyczne mi pokazywali w sklepie.Kosztowało 110pln i stwierdziłem,że mnie nie stać na takie luksusy.Zrobiłem sobie ten wynalazek co na zdjęciu.Kawałek rurki,maszynka z dętki samochodowej i manometr z reduktora od butli tlenowej.Całość szczelna i wytrzymała.Na końcu jeszcze przelotka do uszczelnienia kompresji.Pokazuje na 100% dokładnie.Zrobiłem to z materiałów znalezionych w domu.Tamten na zdjęciu raczej się nie zwróci tak szybko,chyba że będziesz zarobkowo mierzył ciśnienie wszystkim chętnym.Poza tym do zwykłych silników starczy taki "fajkowy" krótki i sporo tańszy :roll:
-
To dobrze. Bo taki właśnie mam, ale nie pożyczam, więc pomiary na miejscu. :) Mój to kosztował nawet 122 + przesyłka, ale już mi się zwrócił. Za pojedynczy pomiar mechanicy w okolicy biorą 70zł...
Notabene bardzo zabawne - znalazłem tę stronę dopiero teraz, a przedtem w zapewnienia sprzedawcy, że to sprzęt profesjonalny średnio wierzyłem. :lol:
-
Za pojedynczy pomiar mechanicy w okolicy biorą 70zł..
I weź tu do takich jedź z poważną usterką.Ta 7 spuchła by przynajmniej o jeszcze jedno zero :mrgreen: :mrgreen:
-
Aż tak nie puchnie raczej jest powielana. Wymiana paska rozrządu 70, wymiana sworznia zwrotnicy 70 itd...
-
Mój to kosztował nawet 122 + przesyłka, ale już mi się zwrócił. Za pojedynczy pomiar mechanicy w okolicy biorą 70zł...
Żaden argument. Znajdź mechaniora co zaśpiewa 150 za pomiar to zwróci sie od razu.
-
Nie bardzo rozumiem treść Twojej wypowiedzi. Tzn jaki argument? Świadczący za czym?
-
powoli zaczynam zalowac ,ze kupilem krotki za 50pln ,a nie dorzucilem 30pln do dlugiego ,
krotki do poloneza jest idealny ,ale do innych sprzetow juz ciezko podejsc ,
aha i bierzcie poprawki na tych dlugich ,ze pokaze mniejsze cis. niz powinien ,bo rurka w srodku tez ma swoja objetosc ,
w takim przypadku mozemy zmierzyc jedynie w jakim stopniu poszczegolne cylindry sie roznia ,a nie jaka jest bezwzgledna wartosc cis. ,
musze sobie dorobic rurke z malym przelotem w srodku ,bo tez mam do pomierzenia kilka silnikow
-
powoli zaczynam zalowac ,ze kupilem krotki za 50pln ,a nie dorzucilem 30pln do dlugiego ,
krotki do poloneza jest idealny ,ale do innych sprzetow juz ciezko podejsc ,
aha i bierzcie poprawki na tych dlugich ,ze pokaze mniejsze cis. niz powinien ,bo rurka w srodku tez ma swoja objetosc ,
w takim przypadku mozemy zmierzyc jedynie w jakim stopniu poszczegolne cylindry sie roznia ,a nie jaka jest bezwzgledna wartosc cis. ,
musze sobie dorobic rurke z malym przelotem w srodku ,bo tez mam do pomierzenia kilka silnikow
no popatrz a ja myslalem ze cisnienie jest takie samo, ciekawe teorie tu czytam
-
Ciśnienie z tego co pamiętam ze szkoły (co było ponad 20 lat temu), to zależy chyba od pola przekroju przewodu, a nie jego długości?
-
a rownanie Clausiusa - Clapeyrona znacie panowie i panie ?
a wiec przypominam pV = nRT
a z ciekawostek dodam ,ze w Daihatsu do zmierzenia 2cyl zabraklo 2cm na czujniku ,
jeden zmierzylem normalnie ,
przedluzylem kawalkiem szlaufa ,na ktorym zdystansowalem gumowa koncowke ,
1 cylinder 10 atm (silnik turbo ,e=8.0:1) bez przedluzki ,
2 cyl z przedluzka 7 atm,
3 cyl z przedluzka 7 atm ,
1 cyl z przedluzka 7 atm :P
-
a wiec przypominam pV = nRT
=> p=nRT/V => jeśli rośnie objętość ciśnienie maleje