FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: punisher w Styczeń 25, 2011, 16:38:24 pm
-
Cześć. Przeszukałem książkę Morawskiego i nie mogę znaleść w swoim modelu Caro 1.5 gaźnik`91 bezpiecznika cewki zapłonowej. W skrzynce bezpieczników go chyba nie ma - mam skrzynkę bezpieczników starego typu A, B, C... (1-12) bezpieczniki pionowe (strunowe). Na opisie Morawskiego powinien być to 13, ale mam 12 sztuk bezpiecz. W komorze silnika nie znalazłem na kablu idącym do cewki, no a w podszybiu po stronie pasażera są same przekaźniki. Jakie zamknięcie ma ten bezpiecznik i jaki kształt (coś w stylu bezpiecznika radia na kablu)?
I drugie pytanie: jakie prądy chodzą po kablu od bezpiecznika do cewki zapłonowej? 7.5 A?
PS. ja też uważam że nowe forum jest ohydne!
-
Cewka nie ma bezpiecznika. Jest zasilana bezpośrednio ze stacyjki z tego co pamiętam. Bezpiecznik jest tylko na przewodzie między zasilaniem cewki, a elektrozaworem w gaźniku.
P.S. Nie masz obowiązku korzystania z forum - w internecie znajdziesz jeszcze 3 inne o FSO.
-
na cewke i rozrusznik, obwód jest nie zabezpieczony
-
OK rozumiem, w takim razie jakie prądy przelatują przez ten kabel? Chciałbym odciąć zasilanie cewki zapłonowej jako zabezpieczenie przed złodziejami stosując ukryty przełącznik on/off.
-
Układ zapłonowy pobiera koło 30W. Prąd sobie możesz już samodzielnie policzyć. ;) (Dzieląc 30 przez od 12 do 14,4)...
-
Lepiej odłączaj moduł zapłonowy pobiera mniej prądu miałem tak w ohv przez 14 lat. Masz starą deskę rozdzielczką, pod osłoną ssania po lewej stronie wystaje taka blaszka (wspornik ssania) tam idealnie pasuje dać przełącznik.
-
Lepiej odłączaj moduł zapłonowy pobiera mniej prądu miałem tak w ohv przez 14 lat. Masz starą deskę rozdzielczką, pod osłoną ssania po lewej stronie wystaje taka blaszka (wspornik ssania) tam idealnie pasuje dać przełącznik.
Jeśli dobrze pamiętam, to w autach ze starą instalacją moduł zasilany jest z kabla idącego do cewki, więc to na jedno wyjdzie. Do tego samego przewodu jest jeszcze dołączony odcinacz biegu jałowego w gaźniku.
-
Ale jak odetniesz sam moduł to jest mniejsze ryzyko wypalenia się styku... bo do modułu naprawdę mało prądu idzie.
-
Ale to by trzeba specjalnie kombinować z instalacją, bo ze stacyjki kabelek idzie do zacisku (+) cewki, a z niego do zasilania modułu i przez bezpiecznik (taki na przewodzie) do gaźnika. Mam taki wyłącznik w gaźnikowcu i on odcina wszystko łącznie z centralką od gazu. Trzeba by chcąc odcinać sam moduł dać mu dodatkowe oddzielne zasilanie.
-
Chłopaki, to gdzie mam ciąć w którym miejscu najlepiej i zakładać kabelek z przełącznikiem?
-
Wewnątrz nadwozia poszukaj kabelka co idzie przez ścianę grodziową pod maskę. A wyłącznik to tak umieść by go można było przełączyć nie pakując się pod kierownicę, a żeby jednocześnie był nie rzucający się w oczy. :) Spokojnie możesz przeciąć kabelek, po czym dać dwa długie do przełącznika i z powrotem, więc tak naprawdę to przełącznik może być gdziekolwiek. :)
-
dobra. najprosciej na przewodzie zasilajacym cewke
-
Ok, dzięki za opinię. wkrtóce zabieram się do pracy.