FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: luka92 w Luty 06, 2011, 15:18:45 pm
-
Witam
Mam problem dzisiaj przy okazji tego że zmieniłem zaczepy rury wydechowej zauważyłem że w jednym miejscu jest dziura w podłodze (dość spora). Z drugiej strony też zaczyna się robić dlatego też będę musiał się tym zająć, zauważyłem też pewną przyczynę od czego powstała ta dziura, wszystko przez te szyny pod lewarek pod spodem to od nich idzie dziura, a trzeba przyznać iż jest to niepomyślany patent bo ja nigdy tego nie używałem jeszcze. Jak to naprawić? Czy wystarczy wyciąć kawałek do zdrowej blachy zabezpieczyć i podspawać kawał nowej?
-
Jak jest dziura to prawdopodobnie blacha naokoło niej też jest przegnita. Zdejmiesz wykładzinę, zobaczysz jak to wygląda pod względem zniszczeń i konstrukcji. Musisz wyciąć chorą blachę i wspawać nową ,a nad to jeszcze bym naspawał dodatkowy płaszcz wzmacniający bo seryjny jest trochę słaby i przez to przy lewarowaniu podłogę wyrywa. Ale sam pomysł na lewarowanie jest dobry, mam podrdzewiałą podłogę w tym miejscu jeszcze się nie zapada przy podniesieniu dwóch kół z prawej. Bo z lewej jest gorzej i prawie mi się zarwał.
-
Jest to najszybciej gnijące miejsce w podłodze po progach. Ja radzę Ci wyciąć cały ten uchwyt i zgnitą blachę i dopiero wtedy wspawać płat zdrowej blachy migomatem. U mnie było tak to wyciąłem ten uchwyt i tym sposobem nie gdzie siedzieć wilgoć. Zdejm wykładzinę i wytnij blachę dotąd aż będzie gruba i zdrowa żeby się elegancko spawało.
-
Ja na wiosnę będę się pozbywał tych rynienek, ale to już zlecę blacharzowi :D
-
Ja na wiosnę będę się pozbywał tych rynienek, ale to już zlecę blacharzowi
Po co blacharzowi dawać zarobić jak to jest banalne do zrobienia samemu.
-
A mam pytanie czy tego miejsca akurat nie można zrobić zwykłą transformatorową spawarką? Ponieważ najłatwiejszy dostęp mam do niej, gdyż mam na działce (U ojca w pracy są migomaty, ale niestety nie mają spawacza, a z użyczeniem ich od tak nie będzie pewnie tak łatwo) Te szyny pod lewar usuwam i tak ani razu za to nie podnosiłem wole za resor lub most jakoś pewniej się wtedy czuje ;)
-
A mam pytanie czy tego miejsca akurat nie można zrobić zwykłą transformatorową spawarką?
Da radę zrobić zwykłą spawarką. Musisz mieć elektrody 2mm i ustawiasz mały prąd spawania i powinno się bez problemu pospawać. Musisz tylko bardziej uważać żeby dziur nie wypalić. Sam kiedyś taką tłumik spawałem i dało radę.
-
Znaczy jak ja nie dam razy to mój ojciec to zrobi on już ujarzmił tą spawarkę co mamy :D. Mój ojciec kiedyś tą spawarką też tłumik spawał tyle że był on w takim stanie że mój ojciec uspawał nową obudowę pod tłumik :D a mam w związku z tym jeszcze jedno pytanko ponieważ kolega ma też poldka i ma problem z podłużnicą urwał się kawałek ze starości :D w sensie zardzewiała czy podłużnice też mogę mu zrobić tą spawarką?
-
Ja powiem tak zwykłą spawarką to napewno da się zrobić blacharkę w samochodzie kwestia wprawy, migomatem poprostu łatwiej się spawa wiem bo mam jedno i drugie. Dlatego też jeśli masz się tam czego "złapać" to śmiało możesz podłużnice tez spawać zwykłą spawarką.
-
No bo właśnie nie na jednym forum czytałem że jak spawać blachę itp w aucie to tylko migomat i zastanawiałem się czy może spawy są jakieś nie teges ale jeśli będzie git to na lato biorę się za szykowanie poldka
-
No bo właśnie nie na jednym forum czytałem że jak spawać blachę itp w aucie to tylko migomat i zastanawiałem się czy może spawy są jakieś nie tege
Każdy używa migomatu bo jest dużo lżej co nie oznacza ze zwykła nie pospawasz. Jak masz nie wiele dospawania to sobie bez problemu zrobisz. Ja u siebie miałem mnóstwo spawania więc musiałem mieć migomat.
-
No zobaczymy :D na razie znalazłem tylko podłogę do zrobienia ale Bóg jeden wie ile jeszcze znajdę :D ale ja jestem uparty i będę miał miesiąc czasu wolnego więc trochę czasu się znajdzie :)
-
będę miał miesiąc czasu wolnego
Jak coś jeszcze wyniknie a tak przeważnie bywa to może Ci braknąć czasu.
Mnie z bratem zrobienie wszystkiego zajęło dwa miesiące prawie. Kiedyś wstawię na youtube film z ze zdjęciami z prac nad moim to będziesz mógł zobaczyć ile miałem pracy.
-
No ja liczę na to że jeszcze może mnie podłużnica zaskoczyć jak mojego kolegę :D no i możliwe ale nie na pewno że z błotnikami tylko przy samych zakończeniach/kantach nad kołami i progi. Chociaż zobaczę jak będzie z gotówką bo może kupie nowe błotniki i progi :D
Wiem że nie jest to jak zmiana silnika która trwa 6-8h albo złożenie nowego :D co zajęło mi 3dni z drobnymi problemami, bo tutaj jest więcej materiału jakby to rzec ;)
-
I jeszcze taka moja rada jak będziesz wspawywał jakiś element to najpierw nawierć sobie tym elemencie otwory np fi 8 przyłoż element na swoje miejsce i potem je zalej spawem, łatwiej się spawa i mocniej trzyma. No chyba że spawasz jakąs łatę na podłodze to obspawaj dookoła. :D
-
Spoko, dzięki za rade :) na pewno wszelkie rady się przydadzą
-
Od tego mamy to kochane forum żeby sobie doradzać
-
No ja jak na razie raczej zasięgam rad, chociaż mam już lekkie pojęcie o poldku :) trochę w nim w końcu robiłem (od 15 roku życia)
-
od 15 roku życia
u mnie polonez pojawił się gdy miałem 7 lat. był nowy caro plus z pierwszych wyjść
-
No ja w sumie to od 6 roku życia jestem z tym poldkiem, mój ojciec kupił go w 98 i wtedy miał już 7latek, ale mnie dopiero w wieku 15 lat jakoś tak na serio zauroczył :) i zamierzam go odnowić i śmigać drugie tyle albo i jeszcze dłużej jak się uda ;)
-
Ja na wiosnę będę się pozbywał tych rynienek, ale to już zlecę blacharzowi
Po co blacharzowi dawać zarobić jak to jest banalne do zrobienia samemu.
Bo nie mam spawarki ani miejsca gdzie to zrobić ;)