FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: pold20 w Luty 06, 2011, 15:52:57 pm
-
Mam taki problem gdy właczę kierunkowskaz lub nacisnę hamulec przygasają mi kontrolki i podświetlenie. Mam tym momencie założony już trzeci alternator i na każdym jest to samo mierzyłem spadek napięcia jednak on na akumulatorze wynosi 0,1V. Czy jest możliwe że w tablicy rozdzielczej albo gdzieś w instalacji pojawia się zwarcie i dlatego tak miga??
-
Sprawdź połączenia masy z nadwoziem.
-
W Plusie to normalne, wada instalacji elektrycznej.
Mam teraz na biurku fabrycznie nową instalację do Plusorovera i wiem, gdzie znajdują się wady, aczkolwiek bez wyjęcia wiązki nie da rady tego naprawić. Wina leży w zbyt cienkich przewodach zasilających mikroprocesor i ogólnie całą wiązkę.
W roverze wygląda to tak. Obok akumulatora znajduje się złącze z dwoma przewodami 2,5mm^2. Jeden z nich zasila wiązkę wnętrza (dosłownie wszystko, sprawdzane miernikiem, obwód po stacyjce również). Drugi przewód to zasilanie wiązki silnika, idzie przez wnętrze, ponieważ jest zabezpieczony bezpiecznikiem w skrzynce, a następnie dochodzi do złączki obok złącza 13-krotnego.
Z kolei w OHV złącza przy akumulatorze nie ma i wygląda na to, że wszystko jest zasilone jednym przewodem.
Główne rozgałęzienie przewodu zasilającego jest głęboko schowane w wiązce głównej za zegarami.
-
W Plusie to normalne, wada instalacji elektrycznej.
Mam teraz na biurku fabrycznie nową instalację do Plusorovera i wiem, gdzie znajdują się wady, aczkolwiek bez wyjęcia wiązki nie da rady tego naprawić. Wina leży w zbyt cienkich przewodach zasilających mikroprocesor i ogólnie całą wiązkę.
W roverze wygląda to tak. Obok akumulatora znajduje się złącze z dwoma przewodami 2,5mm^2. Jeden z nich zasila wiązkę wnętrza (dosłownie wszystko, sprawdzane miernikiem, obwód po stacyjce również). Drugi przewód to zasilanie wiązki silnika, idzie przez wnętrze, ponieważ jest zabezpieczony bezpiecznikiem w skrzynce, a następnie dochodzi do złączki obok złącza 13-krotnego.
Z kolei w OHV złącza przy akumulatorze nie ma i wygląda na to, że wszystko jest zasilone jednym przewodem.
Główne rozgałęzienie przewodu zasilającego jest głęboko schowane w wiązce głównej za zegarami.
Zgodzę się z Tobą ale mam w domu drugiego poloneza caro plusa 1,6 Gli z 97 r i w nim nie migają ani kontrolki ani podswietlenie. I to właśnie mnie dziwi.
-
Ja spotkałem się z wieloma Plusami i we wszystkich migało. Przyjrzyj się dokładnie może. ;)
-
Ja spotkałem się z wieloma Plusami i we wszystkich migało. Przyjrzyj się dokładnie może
ten plus to są pierwsze wyjścia plusów to może tam grubsze przewody dali:P
-
a mój jest 98r to już ma cieńsze i miga.
-
ogólnie ktoś kto projektował tą instalacje nie miał chyba bladego pojęcia o elektryce, jakiś baran nie wiedział że im cieńszy przewód tym większa jego rezystancja, do tego przewody masowe też ciągnięte prawie przez cała długość auta jakby nie można się zastanowić to dłuższy przewód ma większa rezystancję niż pół tony blachy karoserii, szukaj wiatru w polu gdzie spadek, Oszczędności oszczędnościami równie dobrze można było zrobić pasy bezpieczeństwa ze sznurka od snopowiązałki, tak czy inaczej fizyki nie da się oszukać.
-
morzesz mieć jakieś zwarcie lub brak masy
-
morzesz mieć jakieś zwarcie lub brak masy
A Ty możesz zajrzeć do słownika ortograficznego ?
Przeczytaj co masz nad swoimi postami zanim wtrącisz swoje marne 3 grosze.
-
A ja na początku myślałem że to wina alternatora. I dlatego założyłem 85A z alfy 156. A tu nic nie pomogło:(
-
to nie żadne zwarcie tylko dość powszechna wada. nie jednego plusa już widziałem któremu pulsowały światła gdy miał włączony kierunkowskaz. U mnie jest to samo. Migają mi delikatnie zegary i światła zewnętrze pewnie też :/
-
Prawdę mówiąc to ja do zasilania halogenów dalekosiężnych które będę zakładał mam puszczony grubszy przewód niż ten który idzie do zasilania całego auta.
-
i prawidłowo. ja też na każde urządzenie elektr. które planuję zamontować mam już przygotowany oddzielny kabel bezpośrednio do aku o średnicy ok. 6 mm :D
-
kabel bezpośrednio do aku o średnicy ok. 6 mm
No ja mam podobnie. Jeszcze zastanawiałem się nad wymienieniem na grubszy przewodu prądowego od alternatora do akumulatora zwłaszcza że mam teraz założony mocniejszy alternator niż seryjnie.
-
w plusie jeszcze jakiś geniusz puścił kierunkowskazy przez włącznik awaryjnych gdzie dochodzi przewód 1mm kwadrat( kurde muszę się upomnieć o oznaczenia) do tego zasuwa wazką ścieżką w przełączniku i wraca i tu jest własnie problem pulsowania zegarów po włączonym kierunkowskazie.
-
U mnie pulsuje podświetlenie zegarów na wysokich obrotach i to jest jedyna rzecz która mruga.
Polonez GTI, wyprodukowany 9 września 1997
-
Znalazł już ktoś jakiś patent na te migające zegary w plusie?? Głupio to w nocy strasznie wygląda.
-
Daj oddzielny plus po stacyjce, na przekażniku i bezpieczniku pociągnięty grubym kablem z aku/altka na bezpiecznik od kierunków/stopu.
dobrze oczyśc, albo po prostu zlikwiduj złącze i zlutuj kable przy akumulatorze (te plusowe czarne)
Daj by-pass altek-aku grubym kablem.