FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: RSilak w Luty 14, 2011, 22:18:43 pm
-
szukałem jakiegoś tematu i artykułu o wygładzaniu klapy w Atu i nic nie znalazłem.
Mam klapę do Atu i chcę ją wygładzić podejrzewam że ktoś to robił i czy mógłby podpowiedzieć jak to zrobić? czy wycinać środek i wyspawywać nowy arkusz blachy czy może jakoś przerobić to co jest?
I pytanie o zderzak, chce wyciąć środek z wlotu razem ze miejscem na rejestracje i go wygładzić, gdzie lepiej przkręcić rejestracje na dole czy z boku jak w Alfach Romeo? I ewentualnie z czego zrobić dokładkę? na dole zderzaka taka delikatna jak jest w lagunach I czy jak w golfie II na wąskim zderzaku mały hokej na dole.
Mile widziane sugestie i podpowiedzi jak co zrobić :)
-
Ale w klapie chcesz wygładzać tylko miejsce pod rejestrację czy całą?
-
a jak będzie ładniej?
-
Widziałem zdjęcia zrobione i tak i tak i stwierdziłem, że jak auto jest jasne (np.moje) to lepiej będzie tylko miejsce na tablicę.
Poszukam zaraz tych fotek i zapodam linki ;)
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/Galeria/12626,466031 <--- tu cała klapa
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/Galeria/116475,849422 <--- tu tylko miejsce pod tablicę, i mnie osobiście to się bardziej podoba i chyba z czasem zrobię tak u siebie :P
-
Ładniej będzie wygładzić całą. A przeniesienie przedniej reejstracji... Pod wlot będzie słabo wyglądać. Na bok też będzie słabo wyglądać...
-
ok :) no ja mam ciemny kolor L-146 a klapę chyba bym malował tak jak maskę w Schwarz mat i tak
-
u kolegi rychu#1952 w atu w jasnym kolorze średnio mi się podoba bardziej w przemawia do mnie ta druga wersja ale ciekawe jak bym wyglądało to w czarnym kolorze
jak wytnie się środek ze zderzaka to nie powieszę rejestracji na siatkę bo ja zgubie a nie chciałbym...
-
W czarnym, cała klapa wyglądała by lepiej ;)
-
nie chce na razie dorabiać farby na klapę a i chcę zrobić przód żeby był w macie i tył może w przyszłości dach... i na klapę dołożyć delikatny spoiler
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_Caro/113540 a tak zrobić zderzak bym chciał co wy na to?
-
ja mam blende na czarny mat, ot jakias inszośc:P Klape chce zrobic tak jak byla pokazana wczesniej czyli wygladzic dolek na rejestracje:)
-
no faktycznie wygląda to ładnie , zarazisz mnie to i u mnie zrobimy :)
-
A mi osobiście podoba się wygładzone tylko miejsce na tablice, z zostawionym przetłoczeniem. :)
-
wykopalisko :P ja zbieram się do wygładzenia klapy i nie mogę się zebrać, a to czasu nie było a to to ta to tamto, ale patent już mam nie będę wycinał nić tylko zaspawam kawałkiem blachy dociętej pod miejsce pod tablice. Tylko nasuwa mi się pytanie co zrobić żeby podnosić klapę w przypadku nie ma problemu bo jest tłoczenie na nosku z tyłu a w Atu za co podnosić? Myślę nad zrobieniem takiej a'la wnęki na rękę na środku klapy.
-
Do Atuwki, to można by poszukać mocniejsze siłowniki, które po otwarciu zamka podnosiły by klapę... Albo załóż sobie spojler, to będziesz miał za co dźwigać :D
Jeśli chodzi o spojler, to w przypadku Atu chodzi mi po głowie taki spojlerek, coś jak M-Technic I w E30:
(http://i22.ebayimg.com/04/i/001/04/fe/5e0b_1.JPG?set_id=800005007)
(http://i5.photobucket.com/albums/y200/sumjor/e30%20spoiler/51719057958.jpg)
-
Od siebie dodam, że ładniejszy jest spojler od zwykłej E30, zdecydowanie łagodniejszy, mniej rzucający się w oczy -> http://www.bmwinfo.com/pictures/00662.jpg . Sam mam taki, mierzyłem, pasuje, wystaje tylko ok 3-5 mm na brzegach klapy, ale co za problem, zawsze można przyciąć i wygładzić. Jeszcze go nie założyłem ale to kwestia dłuższej chwili wolnego czasu. ;) Powiem tylko, że jest gumowy, i trzeba z niego wyciąć blaszaną formę ze środka, bo inaczej nie założymy go na klapę do Atu (różni się kątem łuku). Po wyjęciu (wycięciu) tej blaszanej formy pozostaje nam sam gumowy spojler, bardzo elastyczny, wtedy trzeba go przymocować na klej montażowy do szyb, bo jest problem z zamocowaniem śrub w spojlerze po wycięciu oryginalnej blaszanej formy ze śrubami, a poza tym na cholerę wiercić dziury w klapie. Tyle. ;)
-
Załóż zwykły spojler od Atu i będziesz miał spokój.
-
Osobiście mi nie przypada do gustu, bo nijak nie pasuje do linii nadwozia Atu Plusa, ale jak wiadomo, kwestia gustu. ;)
-
co do spoilera to ja właśnie też myślę na takim jak Despero bo podobuje mnie się bo przy gładkiej klapie przy mojej feldze i glebie powinno fajnie wyglądać.
Siłowniki to by musiał być zajebiście mocne żeby klapę podnieść bo seria to nie wiem czy daje w ogóle radę bo u mnie odkąd pamiętam padnięte były...
-
Ale powiem Ci, RSilak, że siłowniki bez blendy, te standardowe i to zamontowane od nowości, przynajmniej u mnie, chodziły zupełnie inaczej niż z założoną blendą - zdecydowanie lżej, więc gdyby wsadzić nowe i mocniejsze, z pewnością dały by radę podnieść klapę. Tylko czy jest sens? Samoczynne podnoszenie klapy przez podnośniki było by mniej płynne niż podnoszenie przez rękę, co mogłoby wpłynąć negatywnie na cały układ zawiasów, który i tak zwykle ma niezłe luzy po kilku latach używania. A przy mocnym podnośniku mogły by się kompletnie wyrobić, stukać itd. itp.
-
No ja mam drugą klapę do zaspawania bo jak mi się nie uda to wracam do serii, "nowa" klapa jest z Atu z '98 i zawiasy się bujają jak psi ogon a siłowniki w miarę trzymają założę zobaczymy jak będzie to działać tylko jest kwestia tego za co ją podnosić.
-
RSilak, nie zauwazylem zadnego problemu z podnoszeniem zaspawanej klapy, przeciez zawsze zostaja miejsca za ktore mozna zlapac, wystaczy sie przyzwyczaic :one:
-
A mnie zainteresował pomysł Młody#1955 i nie wiem czy też nie pomaluje tej blendy na czarno tylko od wewnątrz, a muszę z nią coś zrobić bo dzisiaj zauważyłem, że się odkleiła i klej odszedł razem z tą farbą :/ Trzyma mi się to teraz tylko na uchwycie :/
-
w Caro to nie ma problemu z podnoszeniem ale w Atu już trochę jest... bo w atu to ni jak mi się to widzi... bo za dolna krawędź nie bardzo bo polega do zderzaka za boki na lampach ciężko będzie i jest malutki problem :)
-
A mnie zainteresował pomysł Młody#1955 i nie wiem czy też nie pomaluje tej blendy na czarno tylko od wewnątrz, a muszę z nią coś zrobić bo dzisiaj zauważyłem, że się odkleiła i klej odszedł razem z tą farbą grymas Trzyma mi się to teraz tylko na uchwycie grymas
U mnie jest to samo, i chyba to jest powszechne zjawisko, że ten klej puszcza. Swoja drogą, wpadłem na pomysł, żeby tę blendę od spodu prysnąć srebrnym chromem, wtedy powinna wyglądać jak seryjna.
w Caro to nie ma problemu z podnoszeniem ale w Atu już trochę jest... bo w atu to ni jak mi się to widzi... bo za dolna krawędź nie bardzo bo polega do zderzaka za boki na lampach ciężko będzie i jest malutki problem Uśmiech
Po prostu zaspawaj wnękę na tablicę rejestracyjną, a te 4 dziury na uchwyt do podnoszenia sobie zostaw. Potem wystarczy wygładzić i prysnąć ten uchwyt w kolor nadwozia i będzie pięknie. ;)
-
U mnie jest to samo, i chyba to jest powszechne zjawisko, że ten klej puszcza. Swoja drogą, wpadłem na pomysł, żeby tę blendę od spodu prysnąć srebrnym chromem, wtedy powinna wyglądać jak seryjna.
Gdzieś czytałem, że taka operacja nic nie daje.
-
Po prostu zaspawaj wnękę na tablicę rejestracyjną, a te 4 dziury na uchwyt do podnoszenia sobie zostaw. Potem wystarczy wygładzić i prysnąć ten uchwyt w kolor nadwozia i będzie pięknie. Mrugnięcie
muszę zaspawać wnękę i zobaczyć jak to będzie wyglądać... :)
a blendę jak przykleiłem na silikon i lato się trzymała i już odstaje i dlatego chce zaspawać klapę bo denerwuje mnie jak ona drży przy słuchaniu muzyki pomimo że ja tego nie słyszę.
-
Ja, jeśli nie zdecyduję się na zdjęcie blendy, spróbuję przykleić ją na klej do szyb/luster - kilka lat powinno wytrzymać, a jest to zajedwabiście mocny klej.
-
Ja będę próbował na ten ---> http://allegro.pl/soudal-fix-all-uniwersalny-klej-uszczelniajacy-i1517812576.html <---
Używałem go kiedyś i bardzo dobrze się sprawował. Wytrzymuje różne warunki atmosferyczne i temperatury. Klei prawie wszystko. Jedna wada to biały kolor, ale przynajmniej daje się malować ;)
-
no klejem do szyb to nie oderwie jej raczej nic :D