FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: CzaroT-11 w Luty 18, 2011, 09:53:05 am
-
Mam pytanie na temat działania sterowania nawiewów w Plusie. Otóż czytając forum znalazłem info, że plusy mają sterowanie ciśnieniowe, a starsze Polonezy mają nagrzewnicę z wiatraczkiem tak? Sprawa wygląda tak. Wyjmuję sterownik nawiewu z pulpitu... Za "kółkiem" sterującym kierunkami nawiewów są przymocowane gumowo-plastikowe rurki które idą gdzieś w deskę, w przegrodę i do silnika i dochodzą chyba do tej kuleczki pod maską. Są tematy w których można doczytać się jak wyregulować klapki odpowiadające za "przepływ wiatru" w rurkach. Mój Plus to rocznik '97. Nie wiem czy to już jest te nowsze ogrzewanie. Ale czy te rurki pomiędzy sterownikiem, a silnikiem przechodzą przez jakiś regulator z tymi klapkami? Jeżeli tak to czy jest możliwość wyjęcia tego regulatora z innego Poloneza i przełożenia do mojego? Czy wyjęcie tego wiąże się z rozregulowaniem tych klapek? U mnie nawiew działa sztywno tylko na szybę i nogi. To jedyna pozycja w jakiej leci powietrze niezależnie od ustawienia pokrętła regulacji.
-
To sprawdź podłączenie przewodów do tej "gruszki" pod maską.
-
Wszystko tam jest podłączone...
-
To szukaj przerwy/dziurki na przewodach.
-
a może któryś siłownik padł?
-
Gdzie je znaleźć?
-
siłowniki są z boku obudowy nagrzewnicy (przy nogach) lewy jest od sterowania na twarz/szybę a prawy nogi ale do końca jestem pewny, gdzieś jest na forum temat o tym bo u mnie w roverze na szybę słabo grzało i czytałem o tym ale już dawno. Jak znajdę podrzucę :)
http://www.forum.fsoptk.pl/index.php/topic,26560.10.html tu trochę jest ale nie wiem czy to Cie zadowoli bo tego drugiego tematu nie mogę znaleść
-
Mi ktoś oderwał jeden przewód od gruszki i nie wiem, teraz gdzie go szukać, ani jak podłączyć ponownie, pomoże ktoś "na szybko", bo jazda bez rozdzielacza nawiewu to troszkę dzika rzecz;>
Wcale nie słychać, żeby jakiekolwiek ciśnienie było...
EDIT:
Już zrobione!
Dolny przewód ciśnieniowy od kuli zgaduli podłączamy przy użyciu przewodu (może być taki sam jak paliwowy) w miejsce pod filtrem powietrza, do otworu pierwszego od kabiny.
Ot i cała zagadka.
Dalej:
Klapka w puszce z wentylatorem obsługuje napływ powietrza Z ZEWNĄTRZ. Zamyka się ją przyciskiem cyrkulacji (tym na środku, z pomarańczową lampką).
Następnie:
Sterowanie nagrzewnicą jest na lince, która ma zatrzask do puszki ogrzewania, ale lubi z niego spadać, przez co do końca się nie otwiera i leci takie mocno-średnie powietrze pomimo 90* "na piecu". (zdj, post niżej).
Następnie- jeżeli nie grzeje jak należy- należy zwrócić uwagę, że nagrzewnica jest dosyć wysoko a mimo to gorący płyn chłodniczy do niej wlatuje jakoś strasznie opornie. Jak zbiorniczek wyrównawczy jest zalany do poziomu MAX- nie ma problemów z grzaniem, ale jeżeli w zbiorniczku zacznie brakować wody, to pierwsze co przestnie spełniać swoją funkcję to nagrzewnica.
Pękające zbiorniczki to plaga zimowa, a nóweczka kosztuje 30zł...
I po ostatnie:
Jak "na gwałt" potrzebujesz informacji to znaczy, że dostaniesz ją dopiero jak nie będzie Ci potrzebna.;)
Pozdrawiam, mam nadzieję, że komuś pomogę.
ukil91.
-
Wiem, że ta fotka niewiele wyjaśnia, ale tak wygląda linka przywierdzona do obudowy tuneli powietrznych, jak się spojrzy z boku przy zdemontowanym schowku i ramce, która go trzyma- będzie można zobaczyć linkę, jej plastik i miejsce, w którym powinna być przyczepiona;)
(http://img254.imageshack.us/img254/2130/linkap.th.jpg) (http://img254.imageshack.us/i/linkap.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
http://www.forum.fsoptk.pl/index.php/topic,28955.10.html na temat podłączenia sterowania ciepło/zimno postarałem się wyjaśnić jak najczytelniej
-
CzaroT-11 A słychać podczas przełączenia kierunków takie syczenie z panelu??