FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Bronx_1,5GLE w Październik 18, 2004, 00:49:17 am
-
witam , szukam jezdze go gazowni i nic ...
mam taki problem ze na gazie trzyma mi silnik ok 500 obr/min ( jak nie mniej) na benzynie jest 800-900 , i przy tych 500 jest tak ze jak wrzuce na luz lub podjezdzam do skrzyzowania to zaraz mi silnik gasnie, rure z wlotu powietrza mam schowana za akumulatorem , nic w nia niemuch i bierze zimne powietrze - dlugosc rury fabryczna , filtr powietrza , kable WN nowe , zmienie swiece ale nieoczekuje poprawy .
Moje pytanie jak podniesc te wolne obroty i jakie powinny byc optymalne , ta srubka na parowniku tak wyregulowalo mi w gazowni ze pali 9-10 nwiec ok , co z tym fantem zrobic ??
-
chcialem dodac jeszcze ze na gazniku mam elektrozawor jest to Caro z 93
-
Wyczysc filterek gazu, wylej syf z parownika - jak bedzie duzo to mozesz tez rozebrac i membrany wyczyscic - tak dla pewnosci. No i wyreguluj gaz od nowa po tych zabiegach. Gdzies na sieci jest opis jak to zrobic bez analizatora.
-
A pali tyle w mieście czy na trasie ?? Bo jak w miescie to nie grzebał bym za wiele przy instalacji żeby nie zwiększyć tego spalania. Możesz podkręcić w gaŹniku ale wtedy na benzynie będzie miał wyższe obroty.
-
tyle pali w miescie , podkrecilem obroty naciagajac linke gazu , teraz mam 850-900 , wacha sie ale nieprzeszkadza mi to :)
chyba dobry sposob,
niewiem czy jest jakas regulacja wolnych obrotow na gazniku , bo jest ten elektrozawor , a ja zawsze mialem taka fajna srubkee ,,, a tak wogule jakby mogl ktos mi wytlumaczyc jak dzialaja wolne obroty w tych typach gaznikow --> ???
-
Jak dla mnie sytuacja jest jasna. Zużycie paliwa w mieście na poziomie 9-10 litrów jest... za niskie jak na Poldasa. Oznacza to ni mniej ni więcej, że skład mieszanki jest zdecydowanie zbyt ubogi. Konsekwencjami takiego stanu rzeczy mogą być wypalone gniazda zaworowe, więc polecam jednak odkręcić gaz na registerze przynajmniej o te pół obrotu.
Co się tyczy natomiast ustawiania obrotów biegu jałowego to najpierw dokonuje się tego ustawienia na benzynie (oczywiście na rozgrzanym silniku). Obroty powinny wynosi około 1000 rpm. PóŹniej należy przełączyć na gaz i sprawdzić jakie wtedy będą oboroty. Jeżeli będą niższe niż na benzynie to należy to skorygować śrubką na parowniku. Oczywiście na benzynie obroty biegu jałowego ustawia się za pomocą śrubki na gaŹniku (jest ona umieszczona na gaŹniku od strony głowicy).
Pozdrawiam
-
Nie zgodzę się z opinią ,że mało pali bo za uboga mieszanka. Uboga mieszanka powoduje gorsze osiągi i głębsze duszenie gazu co z kolei powoduje większe spalanie. Czyli przy zbyt ubogiej mieszance poldek może palić więcej niż przy prawidłowej. I choć mój pali w mieście coś koło 13 to nie uważam żeby 10l było niemożliwe.
Mój wujek - starszy pan i jedyny właścicel swojego 13letniego Caro regulował silnik bo twierdził ,że mu dużo pali - jak zapytałem ile to powiedział 8litrów benzyny (a w trasy to on nie jeŹdził nigdy )
Można sprawdzić dla pewności skład na analizatorze ,ale myślę ,że wystarczy zabieg który wykonałeś. A śrubką na parowniku reguluje sie dawkowanie gazu w całym zakresie obrotów więc lepiej nie mieszać.
-
Tez doszedlem do wnoisku ze na za ubogiej mieszance poldek wiecej pali. Chyba z 3000km przejechalem zanim sie w tym wszytkim polapalem i spalanie mialem przy roznych ustawieniach mieszanki gazu od 8-16l/100km:) ale przy 16l mial kopa:) a tak srednio i wg mnie w miare opymalnie to mam ustawione na spalanie do 11l/km w mieszanym z przewaga miasta i jakies 9,2 na trasie ale jezdzac dosc mocnoa jak na poldka bo czasami ponad 150km/h Mam 1.6GLE
-
A z przelaczaniem na benzyne to mi poldek gasnie ponizej 1000/obr/min ale nie robie z tym nic bo i tak wtlaczam gaz:)
-
ok ale jak sie ustawia prawidlowo !! wolne obroty na gazniku z tym elektrozaworem (benzyna - zasilanie ) ???????????????????
-
Jakoś nie bardzo wierzę w spalanie benzyny w Poldku w mieście na poziomie 8l/100km (może jeszcze na krótkich dystansach :? )... To samo tyczy się spalania pomiędzy 9-10 l/100km... Oczywiście wiadomo wszystko zależy od warunków w jakich się jeŹdzi, stylu jazdy itp. Lecz 10.5 to na gazie w mieście minimalne zużycie.
A co się tyczy ustawiania wolnych obrotów na benzynie to opisałem to w poprzednim poście. Tutaj nie ma znaczenia czy masz elektrozawór benzyny czy nie. Oczywiście silnik musi pracować na benzynie. Reszta jest tak banalna, że aż trudno ją opisać. To chyba najprostsza czynność do zrobienia ustawienie wolnych obrotów na benzynie. Po prostu musisz regulować tą śrubą na gaŹniku, która jest od strony I-wszego przelotu. Nie umiem tego lepiej zobrazować. Proponuję notabene zaopatrzyć się w odpowiednią książkę (np. Morawskiego, lub Trzeciaka).
Pozdrawiam
-
a wiec jezdze spokojnie , nieposiadaqm ciezkiej nogi a wrecz delikatna jak piorko - a pali tak jak pisze 9do max naprawde max 10l na miescie ( po kupnie 2 miechy temu palil 14.... a teraz cacy :) a silnik jak w opisie 1,5 GLE
dobra znalazlem schemat gaznika i juz wiem co i jak
jeszcze jedno pytanko ?
co moze byc przyczyna ze na benzynie mi dymi niemilosiernie a na gazie jest ok ??
-
a wiec jezdze spokojnie , nieposiadaqm ciezkiej nogi a wrecz delikatna jak piorko - a pali tak jak pisze 9do max naprawde max 10l na miescie ( po kupnie 2 miechy temu palil 14.... a teraz cacy :) a silnik jak w opisie 1,5 GLE
dobra znalazlem schemat gaznika i juz wiem co i jak
jeszcze jedno pytanko ?
co moze byc przyczyna ze na benzynie mi dymi niemilosiernie a na gazie jest ok ??
To może napisz po jakim mieście jeŹdzisz, bo od tego też wiele zależy. Lecz to już takie dodatkowe pytanie.
Co się tyczy dymienia na gazie to oznacza to ni mniej ni więcej jak Źle ustawiony (zbyt bogaty) skład mieszanki paliwa. Jeżeli masz schemat gaŹnika to znajdziesz tam napewno ten wkręt do regulacji. Teoretycznie powinno się to ustawiać na analizatorze spalin, ale możesz to samemu wyregulować. Po prostu zmniejsz na początek o pół obrotu skład mieszanki i zobacz czy wtedy będzie dymił.
Tak notabene składu miesznaki na wolnych obrotach to czy już wyregulowałeś LPG śrubką na parowniku, aby uzyskać takie same obroty jak na benzynie ?
Pozdrawiam
-
ano po gliwicach , ale w miare mozliwosci omijam najwieksze korki :)
dymi mi na banzynie na gazie jest czysciutko
przy parpwniku nic niegrzebalem bo jest tam srudka ktora gosc ustawial miezanke na analizatorze , i niechce tego zbabrac , podciagnolem obroty na gazniku :D
-
było podciągnąć na dwururce
-
( po kupnie 2 miechy temu palil 14.... a teraz cacy
Ty lepiej mów co zrobiłeś ,ze tak zszedł z spalania ?? Też chętnie pokombinuje
-
( po kupnie 2 miechy temu palil 14.... a teraz cacy
Ty lepiej mów co zrobiłeś ,ze tak zszedł z spalania ?? Też chętnie pokombinuje
Jak chcesz obniżyć spalanie, a jesteś pewny, że skład mieszanki masz ustawiony optymalnie to zainteresuj się wakuometrem. Wtedy będziesz dokładnie wiedział jak operować pedałem gazu.
Pozdrawiam
-
Mój 1,6 Gle lata ma wolnych między 900-1200 pali 12-14l .Jeżdze tylko po mieście i nie narzekam w tem 10l trochę nie chce mi się wierzyć ale............. :D
-
Mój 1,6 Gle lata ma wolnych między 900-1200 pali 12-14l
Między 900-1200 obrotów ? to nic dziwnego ,że tyle pali.
Umnie mieszanke regulowałem już wiele razy i nic nie pomogło. Wakuometru niemam ale deptam gaz dość ostrożnie (nogą wyczuwam aby był jak najmniej wciśnięty ale żeby szedł do przodu a nie zwalniał ) a biegi zmieniam przy 20,40,60,80km jak Pan Z.Kania radzi w swojej książce. Nie pomogło niestety
-
Umnie mieszanke regulowałem już wiele razy i nic nie pomogło. Wakuometru niemam ale deptam gaz dość ostrożnie (nogą wyczuwam aby był jak najmniej wciśnięty ale żeby szedł do przodu a nie zwalniał ) a biegi zmieniam przy 20,40,60,80km jak Pan Z.Kania radzi w swojej książce. Nie pomogło niestety
A pobowales jezdzic patrzac sie na obroty?? Bo ja tak jezdze i wcale tak duzo mi nie pali. Zakres obrotow w ktorych sie "poruszam" wynosi od 2000 do 3500 (i to sa optymalne obroty dla mojego AB 1.5), np. rozpedzam sie na I biegu (obr do 3500) i jak zalaczam II bieg to mam ok. 2000 obr. A wiem, ze te silnki najmniejsze spalanie maja od 2000 do 3500 obr/min :roll:
-
boze jak komus sie nieche wierzyc to nie , ja tankuje i wiem ile wychodzi na 100, ale to tylko plus dla mnie !!!
pojechalem do Zabrza , tam jest taki zaklad ( wszyscy ich chwala , maja ksywke ,,Magicy,, ) wyregulowali , powiedzialem ze niechce miec dynamiki super cacy tylko zdatna do "bezpiecznej jazdy" a najwazniekjsze dla mnie jest jaknajmniejsze spalanie
pozatym silniki wiekszej pojemnosci mniej pala w trasie - co nie :)
np seiscento 900 misto 5l
1100 miast 6l :)
oczywiscie mowie normalna jazda a nie popisowki
-
ja zawsze gaz ustawiam tak :
na benie ustawiam obroty na rogrzanym silniku ok 1200-1300
potem przezucan na gaz i jesli ci pali 10 to ok masz dobra instalke
i na parowniku ustawiam ta srubka obroty na ok 1000 i jest git
wtedy unikasz sytuacji ze po odpaleniu ci gasnie i przy dojazdach do krzyrzówek spróbuj jak ci sie nie spodoba to wrucisz do tego jak było
-
ja zawsze gaz ustawiam tak :
na benie ustawiam obroty na rogrzanym silniku ok 1200-1300
potem przezucan na gaz i jesli ci pali 10 to ok masz dobra instalke
i na parowniku ustawiam ta srubka obroty na ok 1000 i jest git
wtedy unikasz sytuacji ze po odpaleniu ci gasnie i przy dojazdach do krzyrzówek spróbuj jak ci sie nie spodoba to wrucisz do tego jak było
Obroty zarówno na gazie jak i benie powinny być jednakowe. Majoptymalniejsze obroty to około 1000 rpm. Jeżeli chodzi o najekonomiczniejszą jazdę to faktycznie zawiera się ona w przedziale 2000-3500rpm. Ja zmieniam biegi mniej więcej tak: I-3500rpm, II-2800rpm, III-2600rpm, IV- 2900 rpm, no i póŹniej jeżeli nie ma większych wzniesień i nie trzeba przyspieszać to V. Notabene na trasie najoptymalniej jest jechać na V przy około 2500rpm (prędkość mniej więcej 90 km/h), wtedy powinien najmniej palić.
p.s. Czy wie ktoś jak podłączyć sonde Lambda od GSI do miernika, bo chciałbym optymalnie wyregulować skład mieszanki, a bez tego urządzenia trudno jest to precyzyjnie ustawić...
Pozdrawiam
-
podłączasz voltomierz równolegle do sondy + do przewodu na złączce i - masa,napięcie powinno być w granicach 0,12V dla gazu i 0,45V dla beny(wolne obroty). Wolne obroty na gazie są niższe i trzeba śrubką podnieść przepustnicę , w GLi i GSi robi to silnik krokowy.
-
Ja tam nigdy nie wychodze poza zielone pole obrotomierza a i tak pali około 13 w miescie i 10w trasie ( choć w miescie czasami schodze ponizej 2tyś a w trasie czasami te 110-120 - bo trasa taka przez wioski więc raczej kiepski wymiernik spalania na trasie )
-
choć w miescie czasami schodze ponizej 2tyś
Wcale nie jest powiedziane, ze im mniejsze obroty tym mniejsze spalanie a wrecz przeciwnie, jak by tak bylo to by sie caly czas na V biegu jezdzilo (gorka nie gorka, miasto itp.). Wlasnie najmniesze spalanie te silniki maja w zakresie obrotow 2-3,5tys.!
-
oj macku cvo do obrotów na jakich sie powinno jezdzic masz racje ale gazu sie nie ustawia jak paliwa i jak masz ustawione tak ze obr na benie i gazie sa takie same to masz problem na stacji gazu zecz w tym zeby gaz ustawic tak zeby parownik podawał jak najmniej gazu przy okreslonej kryzie i zawsze jest lepiej jesli on niemoze zapodac wielkiej ilosci gazu stad sie bieze spalanie 10 i napewno chłopak ma ruznice w obrotach na G i B
-
Nie wiem jak to jest z gazem, bo nie mam poldi nie jest zagazowany, ale moj schodzi ponizej 10l na 100km na miescie, ale to jaka jazda z glaskaniem auta po gazie! ;)
Bo do jazdy po miescie nie ma sensu krecic auta powyzej 3500 obr.
-
oj macku cvo do obrotów na jakich sie powinno jezdzic masz racje ale gazu sie nie ustawia jak paliwa i jak masz ustawione tak ze obr na benie i gazie sa takie same to masz problem na stacji gazu zecz w tym zeby gaz ustawic tak zeby parownik podawał jak najmniej gazu przy okreslonej kryzie i zawsze jest lepiej jesli on niemoze zapodac wielkiej ilosci gazu stad sie bieze spalanie 10 i napewno chłopak ma ruznice w obrotach na G i B
Nie zgadzam się z tym. Jak ustawiałem gaz na analizatorze to auto paliło mi 10.5-11l/100km w mieście. Z tym, że nie miało to znaczenia jak ustawiłem sobie wolne obroty na gazie śrubką na parowniku. Ostatnio nie pali mi tyle ile powinien, ale to zasługa sporego namieszania, które zrobiłem po małym tuningu głowicy. W praktyce powinienem się wybrać na analizator, ale mając GSI chcę się inaczej pobawić.
Pozdrawiam
-
zgadza sie mam ruznice w obrotach mieczy G i B
pozatym na gazie dziala mi ssanie - powiem tak ze jego dzialanie jest podobne do dzialania ssania , poprostu lekko podnosi obroty ale to wystarcza, a powaga spalanie mam naprawde bardzo dobre , na 1 niekrece powyzej 3 tys bo silnik za bardzo mi wyje :)
niewiem co jeszcze i jak napisac , moze poprzedni wlasciciel cos namieszal ze jest jak jest , wkazdym razie ja jestem bardzo , bardzo zadowolony :)
ok 3majta sie