FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: punisher w Luty 24, 2011, 21:22:51 pm
-
CZeść. Mam Caro zwykły minus i chciałem dokonać regeneracji zacisków. O ile bez problemu yypchałem tłoczki z przednich hamulcach to w tylnich wyszły tylko do połowy i koniec. Kręcę w prawo w lewo bez większego wysiłku ale po kilkunastu obrotach w lewo stoją w miejscu. Płyn hamuclowy wylał się przez przednią sekcję hamulców. Czy jest sposób aby wykręcić/wypchać tłoczki tylnie?
-
kręć i ciągnij
-
Pompą hamulcową da się wypchnąć. wystarczy zdjąć zacisk i przepompować hamulcem.
-
Ale jak wypchnąć pompą hamulcową skoro przednie zaciski mają wyciągnięte tłoczki i wypłynał płyn?
Ciężko złapać i wykręcać....
-
Na tylnym obwodzie jest płyn, pedał wpada głebiej ale coś pomuje. Tak czy siak bedzie problem bo jeden ci wypadnie a drugi już nie, chyba, że uchwycisz moment i zablokujesz.
Kręc w lewo, najlepiej jakims morsem i jednoczesnie wyciągaj. czasem trzeba użyć dużej siły.
a jak nie pójdzie, to zdemontuj mechanizm od ręcznego z tyłu, spróbuj wyciągnąc trzpien popychający tłoczek. wtedy powinno wyjśc. Trzpien tak czy siak warto wyjąć i przeczyścić/nasmarować.
-
Próbowałem na rózne sposoby w końcu. W końcui odkręcilem przewody miękkie od zacisku o dziwo dało się ruszyć za kilkoma podejściami. Zdjąłem linkę od ręcznego pod samochodem, wyciągłem zacisk z linkami, porządnie strzeliłem młotkiem kilka razy od tylu gdzie jest ramię naciągu ręcznego i udało sie wykręcić tylnie tłoczki.
O dziwo okazuje się że tłoczki w całym aucie są sprawne, czyste bez wzerów i rdzy, nie są zapieczone, ale płyn hamulcowy to tragedia i zapieczone są dźwignie ham. ręcznego przy zaciskach. One powodują że cały czas auto jeździło na zaciągniętym ręcznym. Więc zabieram się na regeneracje tylnich zacisków i wlewam nowy płyn.
Ile mam kupić na całościową wymianę? 0.5 litra dot4 czy 2x0.5 litra?
-
Kup litr, wymień odpowietrzniki, odpowietrzaj za pomocą węzyka.
-
Ile mam kupić na całościową wymianę? 0.5 litra dot4 czy 2x0.5 litra?
Kup litr DOT 3, bo DOT 4 nie jest zalecany
-
A to niby czemu ?
Jeżdżę z pół roku na takim i jest dobrze.