FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: gateway w Marzec 03, 2011, 19:45:08 pm
-
Właśnie składam silnik (remont)
Jak go rozbierałem, to z tego co pamiętam strzałka na tłoku jest skierowana w stronę rozrządu.
Tylko, że podczas składania jakoś tak naszły mnie wątpliwości, czy aby na pewno tak jest?
Czy ktoś się może wypowiedzieć na ten temat?
-
jest tak jak piszesz, strzalka w strone rozrzadu.
-
Super dzięki za potwierdzenie bo już tylko głowica została do uzbrojenia i założenia.
Potem przekładka i kabelkologia przy której będzie pewnie najwięcej pytań ;)
-
Dokładnie tak w strone rozrządu bo w tej chwili u siebie mam glowice zdjętą i tak wlaśnie jest ;D
-
Tak, jak na uszczelce podgłowicowej wytłoczona jest strzałka - oznacza ona konieczność skierowania jej do przodu silnika, tj. do pierwszego tłoka, czyli w zasadzie, rozrządu, tak i na tłokach oznaczenie jest analogiczne, w ten deseń.
Jeśli składasz silnik, to sprawdź dokładnie luzy pierścieni w rowkach tłoków - mierz pomiędzy górnym czołem pierścienia a górną krawędzią rowka, oraz luzy pierścieni w zamkach, po włożeniu ich bez tłoków w cylinder, oczywiście na jego zadaną głębokość. Mierz ww. porządnym szczelinomierzem. Wszystko ma mieścić się w książkowych normach. Do tego zadbaj o właściwe, kątowe rozmieszczenie zamków pierścieni względem tłoka, to bardzo ważne. Jeśli uczynisz wszystko uważnie, to silnik długie lata zadowoli cię zerowym apetytem na olej, i to zarówno, jeśli zalewać będziesz silnik najgorszym świństwem, marki Selektol 20W40, czy najlepszym syntetykiem o lepkości 0W50.