FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: MultipointInjection w Marzec 27, 2011, 10:10:18 am
-
Natrafiłem na taki problem. A mianowicie w czasie jazdy pekł mi pasek rozrzadu w GSI. Pasek wymienilismy rozrzad ustawilismy. Samochód odpalał od strzała. Ale dudniły zawory. Po rozebraniu okazało sie że sa wszytskie laski ssace krzywe. Wymienilismy je jak i odraz uszczelke pod głowica. Zawory zostały ustawione. I co sie dzieje ? Samochód nie chce chodzic na dwa gary 2 i 3. Po głebszym dumania co to moze byc okazało sie ze na tych dwóch garach pekaja swiece. Lecz przed rozbiórka tak sie nie działo. Samochód chodził palił był dynamiczny tylko zawory dudniły. A teraz taki numer. Co to moze być ? Cewka wtryskiwacze te dwa raptem zaczeły lac ? Prosze o pomoc jak ktos sie z takim czyms spotkał.
-
heheh , to żeście se ustawili zawory :D
-
ma się rozumieć że to wielopunkt jest a tam przecież są hydroregulatory zaworów, to zaworów się nie ustawia same się doregulowują , a że świece pękają to znaczy jak możecie to opisać jakoś?
-
Ustawia się wstępny luz a resztę załatwiają szklanki
-
Toz zawory sie nie raz ustawaiło ale nie mam zamiaru sie tłumaczyć.... A co do świecy to peka wzdłuż obudowy ceramicznej. Stawiamy ze jest to wina albo wtryskiwaczy albo cewki. Zamiast rozpylac po prostu leją.
-
Szczelność zaworów była sprawdzana przed założeniem głowicy?
Ciśnienie w cylindrach sprawdzone?
Jeśli masz gaz to dzieje sie to też na gazie?
Jeśli masz gaz to odpal go przerzuć na gaz i wyjmij przekaźniki od pompy i wtrysków, jeśli w ciagu 15min nie przestanie chodzić na dwa gary to znaczy że wina nie leży po stronie wtryskiwaczy.
Jeśli masz tylko paliwo to nie ma rady trzeba zdemontować kolektor i sprawdzić co się dzieje przy próbie odpalenia;)
w tej chwili najważniejsze to sprawdzenie kompresji to powie bardzo dużo o stanie silnika.
Zawory na 2 i 3 cylindrze chodzą razem więc poza laskami popychaczy zawory również mogły dostać.
-
możliwe że pasek rozrządu zanim pękł przestawił się o parę zębów i tłoki uderzyły w zawory, stąd krzywe laski popychaczy.Sprawdźcie kompresje to powinno dużo powiedzieć. Ale pękające świece to coś ciekawego, a ile ich już pękło może to tylko przypadek( też kiedyś świece miałem pękniętą ale to po prostu albo wada była albo zużycie)