FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: HARNAŚ w Marzec 27, 2011, 16:24:30 pm
-
Witam, zaliczyłem małego faila ;) Zmieniam most z 3.9 na 4.3, dotychczasowe 3.9 zdjąłem niestety razem z resorami, które przełożyłem do 4.3 ale niestety nie da się ich połączyć z obu stron. Maciej jakiś niezawodny i bezproblemowy sposób na montaż resorów? Słyszałem żeby zrzucić most i próbować zamontować najpierw same resory, zaczynając od przedniego mocowania. Z góry dzięki za opinie.
-
Można bez problemów zamontować most razem z resorami- Najpierw celujesz amortyzatorami w dziury (chyba że na lajcie je sobie na końcu przykręcisz) później przykręcasz resory (najpierw przednie "ucha") później bierzesz żabkę tudzież lewarek i podnosisz most (most na środku podpierasz) targasz do góry (poluzuj sobie tylne mocowanie resora na wspornikach aby lekko wszystko chodziło) podnosisz na tyle, aby przykręcić po 4 śrubki (fi 8mm- przykręcasz wsporniki do podłużnic) gdy to zrobisz, to już masz przykręcony most. Dociągasz wszystkie śruby, opuszczasz i po problemie. Budę oczywiście zakładam że masz na kobyłkach.
-
samo dokręcanie przedniej tulei resoru oraz tylnej tulei wykonujesz jak już auto stoi na kołach.
Chodzi o to, aby guma była ściśnięta w optymalnym położeniu swojej pracy. Jeśli skręcisz z kołami podniesionymi to pewnie nic się nie stanie, ale jest to wbrew zasadom mechaniki.
-
Warto dodać że w razie problemów z trafieniem śrubą w tuleję resora z pomocą przyjdzie podnośnik w roli "celownika" oraz jakiś pręt w roli przetyczki. No fakt- dociągasz śrubki na opuszczonym wozie.
-
Ok, jeszcze odnośnie tego fragmentu: "(poluzuj sobie tylne mocowanie resora na wspornikach aby lekko wszystko chodziło) podnosisz na tyle, aby przykręcić po 4 śrubki (fi 8mm- przykręcasz wsporniki do podłużnic)"
Poluzować mam wspornik resorów? (siedzi bodaj na 4 śrubach do budy) Czy odkręcić go całkiem. Powyżej tulei jest chyba jeszcze druga "ruchoma" tuleja (nie pamiętam już), to też poluzować?
-
Właśnie bo nie napisałem dokładnie. Ja akurat odkręcałem razem ze wspornikami(ucinałem je aby obniżyć auto) ale normalnie bym tego nie odkręcał- więc poluzuj śruby na resorach czyli: przednie mocowanie, tylne oraz przy wsporniku (te dwa płaskowniki żeby lekko chodziły) będzie łatwiej Ci nacelować tylnym mocowaniem gdy już przednie będziesz miał przyłapane.
-
Ja jak wymieniałem tulejki w resorach (te małe z tyłu), to też się strasznie namęczyłem z założeniem resoru, ale się da.
Na pewno łatwiej jest założyć resory i później most.
-
Ok, dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.
-
Ok, z jednej strony się udało, na drugą nie miałem już czasu. Czyli rozumiem że śruby: mocujace resory z przodu i z tyłu, amortyzatory, drążki reakcyjne dokręcać jak auto opuszcze już na koła? Czy mógłby ktoś podac momenty jakimi dokręcać te śruby? Można zrobić to z wyczuciem, ale skoro mam dynamometr to można to zrobić jak Bóg nakazał ;)
-
Nie wiem nad czym tu dumac, w morawskim jest opisane jak przykrecac i na jakiej wysokosci powinien byc resor zeby dobrze gume skrecic.
-
Z odkręcaniem wspornika od budy przekombinowujecie. Jaja to dopiero będą jak te śruby się pourywają.
Resor przykręcony w dwóch punktach naciągnie się spokojnie do tyłu, tam jest jeszcze ruchoma część pod wspornikiem, najłatwiej celować z użycie czterech rąk, podnośnika i śrubokręta, odrobina wprawy i załatwione prawie od razu.