FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: kuuuba777 w Marzec 30, 2011, 11:28:08 am
-
Witam, chodzi mi o przycisk poniżej pokręteł od nawiewu. Gdy go wciskam to włącza się zamknięty obieg powietrza, tak? Do czego to służy? tzn kiedy go używacie? Ja np. wciskam go gdy jedzie przede mną jakiś syfiący autobus lub ciężarówka. Ale mówiąc szczerze jakoś nie wierze w jego działanie. Zamknięty obieg znaczy nie powinno się nic do środka dostawać a tak wcale nie jest... Poza tym, jest jakaś różnica w grzaniu cieplej/zimniej gdy go się wciska (nie pamiętam w którą stronę zachodzą zmiany). No i jeszcze jedna rzecz- gdy go się wciśnie mocniej wieje powietrzem. Mógłby ktoś obyty w temacie się o tym małym przycisku wypowiedzieć? Bo już od dłuższego czasu jest on dla mnie zagadką:)
-
wg instrukcji służy właśnie do tego:
Ja np. wciskam go gdy jedzie przede mną jakiś syfiący autobus lub ciężarówka.
Wieje mocniej z tego względu, że powietrze nie jest zasysane z zewnątrz.
Szybciej można samochód nagrzać, ale mogą zaparować szyby.
-
to dlaczego w praktyce raczej to nic nie daje? co jest nie tak?
-
Może siłownik nie domyka Ci do końca... u mnie to naprawdę działa :) a zimą jak wcisnę ten przycisk to szyby zaparowane w kilka minut - znaczy że jest szczelnie.
-
A czy w układzie jest filtr przeciwpyłkowy?
-
No jasne, że nie.
-
a zimą jak wcisnę ten przycisk to szyby zaparowane w kilka minut
Kurde, szkoda że zima minęła bo bym sprawdził:)
-
Wystarczy że będzie padało.
-
Można sprawdzić prościej:
-Ustawiasz nawiew tak, żeby wiało z kratek,
-Rozpędzasz się do 70km/h lub więcej,
-Patrzysz ręką, czy czuć, że powietrze wieje samo z siebie przez kratki (bez dmuchawy),
-Naciskasz przyciisk zamknięcia dopływu z zewnątrz (przy dobrym siłowniku słychać charakterystyczne puknięcie z okolic schowka pasażera),
-Ręką sprawdzasz, czy wieje z kratek.
Jeśli w punkcie ostatnim wieje- znaczy, że:
-Siłownik skończył żywot,
-(Mniej prawdopodobne) nie masz klapki zamykającej dopływ powietrza z zewnątrz, bo ktoś wcześniej ją podprowadził;)
Jeśli w punkcie ostatnim nie wieje:
-Wszystko jest gitara.
Osobiście jechałem przy około minus 20*C bez tej klapki i w samochodzie było na tyle ciepło, żeby jechać w cienkiej kurtce (i dmuchawie włączonej na "drugi ząbek").
Jak już się z klapką uporałem- kurtki nie potrzebuję. Dmuchawa na 1, żeby tylko wymusić obieg powietrza.
-
a ja się zapytam trochę z innej beczki może, włączam dmuchawę na 3 bieg i jadę sobie tak 60km/h dmucha sobie ładnie, i wciskam gaz rozpędzam się do 100km/h licho wieje odpuszczę gaz spadnie trochę prędkość tak do 85-90 i wieje mocno znowu, też tak macie? Auto to Pluszak 97'
-
A to zawsze przy rozpędzaniu, czy wiąże się to z wkręcaniem na obroty?
U mnie dmuchawa dmuchała mocniej od czasu do czasu i w tym samym czasie światła świeciły mocniej, powód- padnięty regulator napięcia...
-
to zależy od prędkości, np. dziś włączyłem dmuchawę na 4 bieg (auto na postoju) nie wieje, ruszyłem metr do tyłu dmuchawa zaczęła dmuchać jak głupia a zanim ruszyłem to tak jak by była na pierwszym biegu.
-
A jak się zachowuje na 1,2,3 biegu? Nie masz przypadkiem tak, że na 1 i 2 wcale nie dmucha?
Bo jeżeli tak- polecam sprawdzić kostki idące do obudowy dmuchawy. Idą tam dwie sztuki, jedna odpowiada za 1,2,3bieg, a druga za 4. U mnie też to chodziło jak chciało, więc zdecydowałem się na wyciągnięcie tej puszki od nawiewów po prawej stronie i wszystko tam wyczyściłem.
Do dzisiaj działa świetnie
Oceń jeszcze jedno:
Jak zachowuje się dmuchawa na nieodpalonym samochodzie? Jak działa dobrze to kierowałbym swoją uwagę w kierunku regulatora napięcia (wymieniałem go w tym samym czasie co robiłem dmuchawę, także nie wiem co dokładnie dało efekt...)
Nie patrzyłeś na światła? Jak dmuchawa zaczyna świrować to wycieraczki przednie wracają się na swoje miejsce, czy zatrzymują się trochę przed?
-
No jasne, że nie.
To co tam zajmuje tyle miejsca?
-
ukil91 opornica jest dobra wszytko działa poprawnie na postoju jest założony nawet nowy przekaźnik 4 biegu bo wcześniej nie działa dmuchawa na 4 biegu. Nic nie jest z prądem wszytko jest jak Bóg i FSO przykazało. Tylko jak cisnę dechę to słabo wieje odpuszczam zaczyna dmuchać dobrze nie wiem czemu tak jest. Czy może zbyt duży opór powietrza wpada we wloty i "hamuje" dmuchawę? a przy odpuszczeniu jest mniejszy opór i dobrze wieje?
-
A może z tą kulą od podciśnienia jest coś nie tak i jak zwiększasz obroty to ci się klapki przestawiają/ zamykają.
-
działają dobrze bo sprawdzałem, tak jak jest ustawione tak dmucha.