FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: marcin88 w Kwiecień 13, 2011, 18:57:48 pm
-
sprawa wygląda tak ze włożyłem z kolega 1.8 DOHC do DF pickupa 8) człowiek od którego jest silnik wyjoł z niego aparat zapłonowy i teraz na którego tłoka ustawić palec w aparacie żeby w miarę szybko uruchomić silnik ? :P
-
Jeśli 1 i 4 tłok jest GMP a znaki na kołach rozrządu zgrywają się z wskaźnikiem to zapłon przed momentem był na 4 tłoku.
Na obudowie rozrządu masz przy kole pasowym (tym na wale korbowym) trzy kreski. Idąc od dołu oznaczają one wyprzedzenie zapłonu odpowiednio o 0, 5 i 10 stopni. Na wspomnianym kole pasowym masz kreskę która wskazuje wyprzedzenie. Książka podaje statyczne wyprzedzenie na 10 stopni. Przy współczesnym paliwie (a szczególnie LPG) musisz to jeszcze przyspieszyć o 5-7 stopni.