FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Łukasz_ERW w Kwiecień 19, 2011, 15:28:45 pm

Tytuł: Jaki przełącznik / centralka zamiast LECHO WR?
Wiadomość wysłana przez: Łukasz_ERW w Kwiecień 19, 2011, 15:28:45 pm
Padł mi przełącznik benzyna/gaz Lecho WR - początkowo czasem nie załączał gazu, potem wcale, a teraz w ogóle nie świeci żadna dioda. Auto chodzi tylko na benzynie (mam tak zrobione, że np. brak zasilania przełącznika = praca na benzynie, dopiero napięcie otwierające elektrozawory gazu odcina mi wtryski benzynowe w wielopunkcie).
Jaki  nowy kupić? Brać taki sam jak miałem
http://allegro.pl/przelacznik-centralka-lecho-wr-gwarancja-i1547732706.html
czy lepiej Stag2-W http://allegro.pl/centralka-przelacznik-wtrysk-stag2-w-stag-2w-i1570771062.html ?
A i jeszcze dobrze by było żeby w trybie automatycznym przełączał na gaz przy obrotach opadających, a nie narastających jak ten Lecho. Szarpanie przy przełączaniu było na tyle wkurzające, że zupełnie zrezygnowałem z trybu automatycznego. Ale gdyby przełączał przy obrotach opadających to by była przydatna rzecz.
Tytuł: Odp: Jaki przełącznik / centralka zamiast LECHO WR?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 21, 2011, 18:07:44 pm
jezeli chcesz przelaczanie na opadajacych to kup staga50 ,odrazu dostaniejsz opcje przelaczania po temp. ,
w centralkach niestety nie ma takich bajerow ,bo poprostu sygnal o danej wartosci wyzwala uklad zalaczajacy przekazniki,
obojetne co kupisz - i tak sa zbudowane praktycznie w ten sam sposob
Tytuł: Odp: Jaki przełącznik / centralka zamiast LECHO WR?
Wiadomość wysłana przez: Łukasz_ERW w Kwiecień 24, 2011, 00:46:36 am
A widzisz, dowiedziałem się, że wymienione przeze mnie centralki przełączają już przy opadających. Tylko stare modele przełączały przy narastających.  Nie chcę przełączania po temperaturze - kierownik sam powinien wiedzieć kiedy może przełączyć  ;D
A na razie (święta są  ;) ) zastosowałem nieco druciarską metodę - wyjąłem bezpiecznik z linii zasilającej centralkę i pociągnąłem od cewki zapłonowej plusa po stacyjce do elektrozaworów gazowych. Trzeba tylko pamiętać żeby nie zostawić kluczyka przekręconego gdy silnik  nie pracuje. A chcąc benzynę wystarczy zlikwidować to dodane połączenie.